Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Vojtěch Resler
Marketing

I po krizi vyděláme nanejvýš pětinu, říká Sylvio Spohr z Café Louvre

Jakub Křešnička4. 5. 202027. 10. 2020

Turisté se jen tak nevrátí a čeští hosté budou chtít šetřit. Tržby restaurací mohou spadnout až na dvacet procent, říká Sylvio Spohr z Café Louvre.

V proslulém Café Louvre na pražské Národní třídě byl prakticky vždy problém najít volné místo. Teď je vůbec poprvé ve své novodobé historii zavřené kvůli vládním opatřením v boji s koronavirovou pandemií. Podle majitele kavárny a prezidenta Asociace restauratérů Apron Sylvia Spohra nebude situace veselá ani po znovuotevření.

Jak to bude podle vás vypadat, až skončí všechna vládní opatření?

Bezpochyby přijde první vlna hostů. Přijdou lidé, kterým se po kavárně stýskalo. Budou si chtít nechat uvařit dobré jídlo, dát si pivo, dobrou kávu a náš fantastický čokoládový dort. Tato první euforie ale pomine a my se dostaneme asi tak na 20 procent toho, co jsme v tržbách měli před krizí. Čeho se ale bojím, je zhoršování koronavirových statistických údajů a opětovného zavírání. Restaurace byly kvůli opatřením první zavřené a vypadá to, že budou poslední otevřené. Nedejbože, kdyby se to mělo opakovat dokola.

  • Sylvio Spohr

Opravdu čekáte, že se tržby dostanou na pouhých 20 procent?

Ano. Gastronomie se změní. Je potřeba počítat s propadem až o 80 procent. Zvlášť centra Prahy se to dotkne neskutečně. Praha 1 má v průměru zhruba 50 procent turistické klientely. V našem případě je zhruba 60 procent českých hostů a 40 procent turistů. Víc jich bylo během víkendů a zahraničních svátků. Nejen, že se cizinci nevrátí do otevření hranic,
ale ještě nějakou dobu potom budou mít pořád obavy. Jenže to se bude týkat i Čechů, takže výpadek zahraničních hostů nevyváží. V některých firmách si navíc možná zvyknou na home office a nechají zaměstnance pracovat z domova, což by se projevilo přes obědy. To znamená – přijdeme o turisty, část českých zákazníků s obavami o zdraví a další část hostů, kteří budou opatrní z ekonomických důvodů a nebudou tolik utrácet. Takže opravdu čekáme celkově propad o 80 procent.

Spolu s dalšími velkými majiteli a provozovateli restaurací jste zhruba před měsícem poslali otevřený dopis vládě, týkal se dopadů nařízení kvůli koronaviru. Kam se od té doby situace posunula?

Nepřišla nám sice žádná oficiální reakce, ale z dalších jednání s vládou jsme pochopili, že iniciativu zaznamenala. Nebyla příliš nadšeně vítána, ale pro nás je důležité, že jsme získali pozornost pro celou gastronomii. Z různých průzkumů se ukázala jako ten nejzranitelnější obor, kde nejrychleji dojdou peníze. To je způsobeno i tím, že v našem podnikání jsou vysoké mzdové náklady a jejich podíl na finální ceně produktu je více než třetinový.

Celý rozhovor si můžete přečíst v časopise Marketing & Media, který vychází v pondělí 4. května 2020. Předplatit si ho můžete zde.

Zavřít reklamu

Program CNN Prima News zahájil vysílání. Nabízí 19 pořadů denně

Starší článek

ČT uvádí seriál Láska v čase korony. „Bylo potřeba vyladit techniku líbání s rouškou“

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé

Generální ředitel ČT Petr Dvořák obhájil post viceprezidenta Evropské vysílací unie

Generální ředitel České televize Petr Dvořák byl na dnešní valné hromadě v Dubrovníku již podruhé zvolen viceprezidentem Evropské vysílací unie (EBU).
1. 7. 20221. 7. 2022
Lidé

Ondřej Cikán je novým ředitelem Rock rádia

Rock rádio, patřící do mediální skupiny Media Bohemia, má nového ředitele. Stal se jím dosavadní programový ředitel Fajn rádia, Ondřej Cikán, který tak…
1. 7. 20221. 7. 2022
Lidé

Billu Česká republika řídí Liam Casey

Liam Casey převezme od 1. července pozici generálního ředitele společnosti Billa Česká republika a společně s Ilse Holzer (finanční ředitelka) a Petrem…
1. 7. 20221. 7. 2022
Kampaně

Tvoříme Sokolovsko, říká Suas Group v kampani od Hero & Outlaw

Agentura pro průmyslovou skupinu spustila první ucelenou kampaň její novodobé historie. Zaměřuje se na podporu značky a nábor.
1. 7. 20221. 7. 2022
Reklama
FM banner srpen 300x250
Etnetera motion banner

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Z řetězce Albert odchází ředitel digitálního marketingu Matoušek
Tessa Szyszkowitz jmenována předsedkyní Rady pro redakční nezávislost

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.