Foto: Pxhere.com

Dopady krize na online marketing. Cena kampaní klesla, dosah se zvýšil

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Jaké jsou reálné dopady krize na váš online marketing? Kterým směrem se začne rýsovat křivka vývoje následujících měsíců? Očekáváne dopady a vlivy nastiňuje Darek Golebiowski, Facebook ads specialist ve společnosti Business Factory.

Nejčastější otázkou je, zda inzerovat. Každý projekt je jiný, a proto se pojďme podívat blíže na faktory, které mohou rozhodování ovlivnit.

Cena za tisíc zobrazení klesla

CPM – metrika, která nám říká, kolik stojí získání 1000 zobrazení reklamy. Cena jde dolů. Důvodů, proč se tomu tak děje, je několik. Jeden z hlavních je samozřejmě ten, že mnoho inzerentů právě teď neví, jestli inzerovat, a tak se stahuje. Velké podniky řeší, jak se k situaci postavit a jak by mohly jejich reakce ovlivnit celkový dopad na brand, takže někteří z nich reklamy raději pozastavují.

Co to v praxi znamená? Inzerenti se hojně stahují a jelikož Facebooková aukce funguje na základě poptávky a nabídky, tak s nižší poptávkou zákonitě přichází i nižší cena.

Dosah kampaní se zvyšuje

Lidé tráví mnoho času doma a jsou na Facebooku a Instagramu více než byli před krizí. Dosahy reklam se tak zvyšují. Nynější situace lze využít a oslovit na sociálních sítích uživatele, kteří zde dříve netrávili tolik času.

Podle webu The New York Times se návštěvnost Facebooku po začátku pandemie zvýšila o neuvěřitelných 27 %. Výrazný nárůst návštěvnosti zaznamenala také streamovací služba Netflix a YouTube.

Finanční nejistota vzrostla

Je přirozené, že v době krize lidé musí přemýšlet více o rezervách, a tak si každou objednávku rozmýšlí daleko více než předtím.

To vede k výrazně vyššímu nároku na marketing produktů a služeb. Dokážete reagovat na současnou situaci a dodat klientům potřebný servis? Můžete např. zmínit, že produkty dokážete doručit v brzké době nebo že při jejich balení ještě více dbáte na hygienu.

Konverzní poměr

Podle typu sortimentu může konverzní poměr výrazně klesnout, ale i stoupnout. Pokud prodáváte roušky nebo potraviny online, reklama vám může přinést velice příjemné výsledky s ohledem na PNO.

V případě, že nabízíte jiný sortiment nebo služby, stojí za to se zamyslet, zda existuje nějaké řešení, jak nabídku propojit s nově vzniklou situací. Kreativita v tomto případě vítězí.

Online shopping

Jedno je zřejmé. Nákupní chování se změní. Uživatelé si ve větší míře zvykají shánět zboží online. Firmy se snaží zákazníkům přiblížit a minimalizovat jejich obavy z online nakupování. Ve většině případů je tedy dnes už samozřejmostí, že pokud si objednáte zboží, která vám nakonec nebude vyhovovat, v balíčku vám rovnou přijde návod, jak postupovat v případě rychlé a efektivní reklamace.

Podle webu marketingintelligence.io se díky krizi nákupní křivka v e-commerce zvýší až o +30%, oproti původně odhadovanému růstu před krizí.

Foto: Pxhere.com

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.