Restart cestovního ruchu. Lidé plánují vyrazit na dovolenou v Česku

15. 4. 2020 17:04

— Mohlo by vás zajímat —

Ležák Gambrinus 12 se představuje s kampaní „Zralci na chmelu“

Ze stínu desítky vystupuje ležák Gambrinusu s kampaní od agentury McCann Prague a spoty od Boogie Films.

Jak Kofola sedm let ladila novou identitu? Čtěte v MAM 12/2024.

Téměř dvě třetiny populace Česka pravděpodobně vyrazí na letošní letní dovolenou nebo výlet po České republice, zhruba pětina již nyní ví, že v létě nikam nepojede. Vyplývá to z on-line průzkumu, který pro agenturu CzechTourism zpracovala společnost IPSOS.

„Přes čtyřicet procent Čechů nezačalo před vypuknutím pandemie letní dovolenou vůbec plánovat. Ti představují příležitost pro naplnění volných kapacit v regionech a na ně bude po uvolnění vládních opatření omezujících volný pohyb zaměřena naše marketingová kampaň na propagaci cestovního ruchu v Česku,“ uvedl Jan Herget, ředitel agentury CzechTourism.

Pětina populace České republiky kvůli aktuální situaci s koronavirem letošní letní dovolenou zrušila nebo přestala plánovat úplně, osm procent lidí odložilo dovolenou na jiný termín a devatenáct procent ji prozatím nechalo zarezervovanou v původním termínu.

„Naše země je krásná, kvalita služeb roste a věřím, že Češi využijí letošní léto k tomu, aby začali znovu objevovat Česko a jeho příležitosti. Chceme lidi motivovat, aby jakmile to půjde, začali opět cestovat v rámci ČR, a podpořili tím domácí ekonomiku. Pracujeme na programu, jehož smyslem je restartování celého odvětví cestovního ruchu a poskytnout lidem benefit ve formě poukázek na dovolenou u nás doma,“ uvedla ministryně pro místní rozvoj Klára Dostálová.

Domácí dovolenou či výlet plánují více mladí ve věku 18–26 let (72 %) a vysokoškolsky vzdělaní lidé (76 %). Rozhodně přesvědčeni o tom, že na tuzemskou dovolenou vyrazí jsou pak častěji lidé z Prahy (36 %).

https://www.instagram.com/p/B-y7q1yHzud/

Na domácí dovolenou či výlet nepojedou častěji lidé ve věku 54–65 let. Ti také častěji uvádí, že nebudou mít vzhledem k současné situaci na dovolenou dostatek financí.

Jak Kofola sedm let ladila novou identitu? Čtěte v MAM 12/2024.

Další zajímavé čtení