Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Prodej alkoholu v Česku se propadl o 24 procent. Lidé ale pijí dál

Externí autor23. 4. 202023. 4. 2020

Podle posledního výzkumu agentury Nielsen v březnu spadl celkový prodej alkoholu o 24 %. Za výraznou změnou stojí především zohlednění prakticky nulového prodeje alkoholických nápojů v HORECA segmentu – hotelech, restauracích a kavárnách. Maloobchodní prodeje alkoholických nápojů totiž vzrostly o 14 %.

„Předpokládáme, že v době koronakrize většina lidí nezměnila významně svoje chování v oblasti konzumace alkoholických nápojů ve srovnání s dobou před krizí. Kdo byl zvyklý zajít si do restaurace nebo baru, ale musí zůstat doma. Přesto prodeje alkoholických nápojů po přepočtu na jednotky lihu poklesly o celých 24 procent,“ říká Vladimír Darebník, výkonný ředitel Unie výrobců a dovozců lihovin.

„Vysvětlením, které se nabízí, je i uzavření hranic. Přijíždějící turisté, zahraniční pracovníci zaměstnaní v českých továrnách a v zemědělství jsou i velkými spotřebiteli alkoholických nápojů. Hodně alkoholu u nás také kupovali Němci a Rakušané,“ konstatoval Darebník.

Spotřeba bez vnějších vlivů

Koronakrize podle Darevníka poskytuje statistikům možnost změřit různé jevy s vyloučením vnějších vlivů, jako je turistický ruch nebo individuální export, tedy i spotřebu alkoholu na obyvatele České republiky. Ta byla v době před krizí považována za jednu z nejvyšších v Evropě. Unie výrobců a dovozců lihovin v tiskové zprávě vypočítává: „Odečteme-li z udávané spotřeby ČSÚ na jednoho obyvatele staršího 15ti let 11,75 l 100% alkoholu 24 %, dostaneme se na údaj 8,93 l 100% alkoholu, což je množství, které odpovídá průměrné spotřebě na obyvatele Evropské unie a odpovídá to i výsledkům pravidelných výzkumů Státního zdravotního ústavu.“

„Měli bychom tato čísla velmi pozorně vnímat a přestat označovat Čechy za jedny z největších spotřebitelů alkoholu na světě. Alkohol patří k tradiční české kultuře, ale Češi se k jeho spotřebě staví zodpovědně a celková konzumace nijak nevybočuje z průměrů jiných evropských národů,“ dodal Darebník.

×

Marketing EY v Česku povede Caudr. Přichází z Creative Dock

Starší článek

Tesco snižuje ceny základních potravin. „Chceme usnadnit obtížné období“

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing

Predikce vývoje trhu zdarma? S využitím Share of search je to možné

Před pár měsíci jste zřejmě o Share of search (SOS) nevěděli nic. Nyní je tato metrika oslavovaná jako ta nejdůležitější, o níž jste kdy slyšeli.
21. 1. 202121. 1. 2021
Sport

Olympiáda opět v ohrožení. Některé sporty se premiéry nejspíš nedočkají

Postupující pandemie je i přes přítomnost vakcín na trhu stále strašákem organizátorů, průzkumy mezi Japonci navíc ukazují, že si hry ani…
20. 1. 202120. 1. 2021
Marketing

Agentura Allmedia4U mění název na Insighters. „Lépe odpovídá našemu …

PR a digitální agentura Allmedia4U vstoupila do roku 2021 s novým názvem Insighters. Společně s ním změnila společnost grafickou…
20. 1. 202121. 1. 2021
Marketing

Corny tvoří jarní kampaň. S agenturou McShakespeare

Značka cereálních tyčinek Corny si v tendru na velkou jarní kampaň vybrala obsahovou agenturu McShakespeare. Úkolem pro McShakespeare bude tvorba…
20. 1. 202120. 1. 2021

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Michael Kubala míří do obchodního týmu Internet Info. Dosud působil v MF
PR oddělení Středočeského kraje povede Martina Kemrová

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více