Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Sport

Nehrajeme, a tak pomáháme. „Virtuální“ sport přinesl charitě miliony

Ondřej Kopřiva24. 4. 202024. 4. 2020

České sportovní subjekty se v době soutěžního vakua rozhodly napnout své síly na originální dobročinné akce „proti koronaviru“, díky nimž vybraly spolu s fanoušky miliony korun. Virtuální sportovní charita se stala dalším zajímavým fenoménem současnosti.

Jedním ze zatím nejúspěšnějších projektů je „Jizerská 50 pro první linii“. Pořadatelskému týmu tradičního lyžařského závodu se podařilo hlavně na sociálních sítích aktivovat desetitisíce lidí, kteří zakoupením virtuálního startovního čísla přispěli Technické univerzitě Liberec na výrobu ochranných štítů pro zdravotníky „v první linii“ částkou více než jeden milion korun.

„Jizerská 50 je společenský fenomén a nemůže stát stranou při této krizi, která ohrožuje celou společnost. Protože je doma v Liberci, obrátili jsme se na hejtmana Půtu, který hned na začátku pandemie řídil pomoc v kraji, aby nám poradil, kam pomoc směřovat. Doporučil nám TUL, která od prvních dní rozběhla výrobu pomůcek,“ říká Marek Tesař z agentury Raul. Ta projekt stejně jako únorový závod organizovala. Od nápadu ke spuštění registrací uběhlo prý jen pár hodin.

  • Jizerská 50 pro první linii darovala Technické univerzitě Liberec rovný milion korun

„Určitě bylo ve hře více nápadů, ale koncept ‚Jizerská50 pro první linii’ nás všechny bavil od chvíle, co padl na stůl. Jednak proto, že jsme chtěli vyjádřit díky všem těm, kteří se o nás starají a podstupují riziko, a také se nám líbilo propojení na první startovní vlnu. Ta příležitost postavit se do ní se totiž pro mnohé lyžaře už nebude opakovat,“ říká Tesař.

Akci podpořila i Česká televize, která v neděli na závěr celého projektu odvysílala záznam z letošní „klasické“ Jizerské 50. „Ověřili jsme si, že Jizerská 50 dokáže veřejnost strhnout k velkým výkonům. Už únorový závod měl rekordní účast, a teď tento obrovský zájem,“ uzavírá Marek Tesař z agentury Raul.

Virtuální derby a pokus o rekord

Imaginární sportovní akce s charitativním podtextem slaví úspěch i v dalších odvětvích. Fotbalisté druholigové Zbrojovky Brno prodávají už od poloviny března vstupenky na „reprízu“ derby s pražskou Slavií z roku 1996. Cílem je – pochopitelně virtuálně – stejně jako tehdy vyprodat stadion za Lužánkami s kapacitou 44 120 diváků a částkou přispět Fakultní nemocnici v Bohunicích na boj s koronavirem.

K 1. dubnu se vybral rovný milion korun, a to bylo prodáno „teprve“ 5 000 lístků. „Je to neskutečné číslo. Teď si každý člověk musí říct, že jde o dobrý nápad,“ je s vývojem charitativní akce spokojen Lukáš Winkler, předseda Občanského sdružení Zbrojováci a jeden z tvůrců myšlenky.

Fotbal jde stranou. Pojď nám pomoci se Zbrojováckou výzvou a jdi na web www.mychcemzpatkyzaluzanky.cz!

Zveřejnil(a) FC Zbrojovka Brno dne Středa 18. března 2020

V rámci komunikace „Zbrojovácké výzvy“ pořadatelé připravili pro ty, kteří akci podpoří, balíček bonusů: čtyři unikátní videa z historických zápasů, fotogalerii a věrnou kopii vstupenky a zápasového bulletinu z roku 1996.

Další fotbalový klub SK Sigma Olomouc v obdobném duchu prodává lístky na reprízu legendárního zápasu Poháru UEFA proti Realu Madrid, který se na Hané hrál v roce 1992. Vybrané prostředky poputují do Fakultní nemocnice Olomouc.

Fotbalové peníze už pomáhají v Krajské nemocnici v Liberci, zamířilo tam přes 260 000 Kč jako výtěžek z virtuálního Podještědského derby mezi Slovanem Liberec a Jabloncem. Organizátoři tohoto zápasu s podtitulem „Derby proti koronaviru“ hlásili spokojenost, prodalo se 3393 vstupenek, tedy jen o 22 méně, než jaká byla návštěva na posledním skutečném derby na stadionu Jablonce.

Zájem pomoci zdravotníkům čerstvě projevili i zástupci pražské Sparty a Slavie. Kampaň „Derby pomáhá“ má za cíl do 10. května překonat alespoň virtuálně nejvyšší návštěvnost v historii československého fotbalu, kdy v roce 1965 přišlo na Strahov na zápas Sparta vs. Slavia 50 105 diváků. Výtěžek ze vstupného, které je v prodeji přes Ticketportal, poputuje na konto sbírky Pomáháme sestřičkám.

Zveřejnil(a) Bohemians Praha 1905 dne Čtvrtek 23. dubna 2020

Ojedinělý projekt pak přichystali fotbalisté Bohemians Praha 1905. Ti sehrají pomyslný zápas proti hercům z Dejvického divadla. V neděli 26. dubna bude mít premiéru video parafrázující fotbalové utkání, kde parta kolem Ivana Trojana, dlouhodobého příznivce Bohemians, předvádí fotbalové kousky, klokani pak budou muset zvládnout herecké výzvy. Třeba recitovat básně.

„Troufnu si říci, že nic takového tady ještě nebylo,“ říká ředitel komunikace Bohemians Petr Koukal o projektu, během nějž herci i fotbalisté usilují o „gól“ pro svůj tým právě díky dobře zvládnuté fotbalové nebo herecké dovednosti. Projekt respektuje nouzový stav v ČR, a tak se každý z aktérů natáčí svépomocí u sebe doma. Přípravy trvají již téměř tři týdny.

Na zajímavosti projektu dodává i angažování komentátora Jaromíra Bosáka, Bohemians pak na sociálních sítích i webu poutají akci jako běžné ligové utkání. Výtěžek z virtuálních vstupenek, které jsou dostupné v síti TicketPortal, zamíří skrze Nadační fond Bohemians také do Nemocnice Na Františku. „Volba to byla jasná, protože právě Na Františku pracují naši kluboví lékaři. Zdejší chirurgie, jedna z nejlepších v republice, se navíc stala pavilonem pro nemocné s covid-19,“ říká Koukal.

Derby Bohemians Praha 1905 vs. Dejvické divadlo je z hlediska marketingu zajímavé i tím, že ve videu, které potenciálně nabízí prostor pro partnery obou subjektů, nebudou žádné upoutávky. „Nechtěli jsme výsledné video zahltit reklamou, bude čisté bez rušivých elementů. Partneři akci podpořili nákupem vstupenek, a to i znatelnou sumou v dražší sekci VIP. Celkový výtěžek budeme ale zveřejňovat až po akci,“ uzavírá Koukal.

Rozdýchej to, naplň plíce a podpoř dobrou věc

Velký ohlas zejména na sociálních sítích vyvolala běžecká charita.

Tradiční noční běhy seriálu NN Night Run mají v kalendáři novinku v podobě Virtual charity NN Night Run. Zakoupením startovného obdrží účastníci elektronicky startovní číslo a mohou vyrazit na alespoň 3 km dlouhou trať – pochopitelně každý sám a za dodržení bezpečnostních opatření.

Výtěžek běhu, který se uskuteční 1. května, rozšíří konto Nadace Krása pomoci, která pečuje o aktuálně nejvíce ohrožené seniory. Pořadatelé hojně zapojili sociální sítě, kde své startovní číslo sdílí i slavné osobnosti včetně patronky Nadace Krása pomoci Taťány Gregor Brzobohaté.

Běžecká sezóna zahájena! ❤️💪🏻Chybí vám běžecké závody a vše okolo závodní sezóny? Co se zvednout z gauče, jít si…

Zveřejnil(a) Taťána Gregor Brzobohatá / Tatiana Gregor Brzobohata dne Neděle 19. dubna 2020

Virtuální charitativní běhy nabízí i seriál RunTour. Díky startovnému od 1450 závodníků na symbolickou 1 km dlouhou trať se během jediného „závodu“ na konci března vybralo 233 000 korun. Ty městům pořádajícím běžné závody RunTour pomohou v boji s epidemií nemoci covid-19.

Běžecký seriál Běhej lesy pro změnu přišel s projektem Rozdýchej to. Jeho smyslem je motivovat běžce ke splnění tréninkového plánu, který jim naplní plíce celkem 3000 litry vzduchu, a následnému sdílení na sítích. Výtěžek z registrací, jejichž minimální hodnota je 100 Kč, poputuje do čtyř krajských nemocnic na nákup plicních ventilátorů.

Podpora se navíc dostane nejen plicím nemocných, ale nám všech. Partner seriálu, společnost Lesy ČR, totiž za každého registrovaného sportovce vysadí jeden strom.

Charitativní rozměr má i dovednostní basketbalová soutěž Kooperativa NBL Shoot out. Medailisté individuální části této soutěže, v níž hráči z nejvyšší domácí basketbalové ligy předvádějí svou střeleckou mušku, totiž obdrží desetitisícové částky pro svůj klub. Ten peníze přerozdělí potřebným v konkrétním kraji. „Právě klub rozhodne, na jaký projekt nebo jaké organizaci ve svém okolí peníze poskytne. Vycházíme z toho, že kluby znají nejlépe aktuální situaci ve svém vlastním městě,“ píší pořadatelé na webu projektu.

Hlavním smyslem Kooperativa NBL Shoot outu je nicméně pobavit basketbalové diváky a vynahradit jim předčasně ukončenou soutěž. Dovednostní klání sledují každý hrací den kamery ČT a nabízí z něj dokonce komentovaný přímý přenos.

×

Festival Rock for People se kvůli pandemii neuskuteční. „Napínáme síly k roku 2021“

Starší článek

Sparkys otevře na Václavském náměstí dvoupatrový dům hraček

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing

Predikce vývoje trhu zdarma? S využitím Share of search je to možné

Před pár měsíci jste zřejmě o Share of search (SOS) nevěděli nic. Nyní je tato metrika oslavovaná jako ta nejdůležitější, o níž jste kdy slyšeli.
21. 1. 202121. 1. 2021
Sport

Olympiáda opět v ohrožení. Některé sporty se premiéry nejspíš nedočkají

Postupující pandemie je i přes přítomnost vakcín na trhu stále strašákem organizátorů, průzkumy mezi Japonci navíc ukazují, že si hry ani…
20. 1. 202120. 1. 2021
Marketing

Agentura Allmedia4U mění název na Insighters. „Lépe odpovídá našemu …

PR a digitální agentura Allmedia4U vstoupila do roku 2021 s novým názvem Insighters. Společně s ním změnila společnost grafickou…
20. 1. 202121. 1. 2021
Marketing

Corny tvoří jarní kampaň. S agenturou McShakespeare

Značka cereálních tyčinek Corny si v tendru na velkou jarní kampaň vybrala obsahovou agenturu McShakespeare. Úkolem pro McShakespeare bude tvorba…
20. 1. 202120. 1. 2021

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Michael Kubala míří do obchodního týmu Internet Info. Dosud působil v MF
PR oddělení Středočeského kraje povede Martina Kemrová

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více