Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Krize svědčí pornostránkám, přibyly hlavně ženské divačky

Externí autor12. 4. 202013. 4. 2020

Preventivní opatření proti šíření koronaviru zvedají žebříčky konzumace filmů, hudby či her. K nadprůměrnému využívání telefonu se například přiznalo 70 % respondentů průzkumu společnosti GlobalWebIndex. Vyšší návštěvnost hlásí stránky s lechtivým obsahem. Silnější nápor pociťují i herní platformy, prodeje herních počítačů a notebooků zaznamenaly podle společnosti eD system oproti loňsku 28% nárůst.

„Velký nárůst sledovanosti zažívají zejména filmy pro dospělé. Web Pornhub začal v některých zemích poskytovat prémiový obsah zdarma. Nejprve k tomuto kroku přistoupil v zasažené Itálii, kde takto návštěvnost služby stoupla přes noc o polovinu,“ říká Adéla Denková z Evropy v datech.

Česko se řadí k zemím, kde během epidemie začalo Pornhub nově sledovat více žen než mužů. Zatímco mužských diváků u nás přibylo pouze 15 %, přírůstek ženských divaček byl téměř dvojnásobný. Slováci zase na  Pornhubu zabodovali ve vyhledávání klíčových slov coronavirus, corona virus, corona či covid. Mezi 20. únorem a 16. březnem to byli právě naši východní sousedé, kdo tato témata vyhledával nejčastěji.

Nejvíce roste zájem o zpravodajství

Během koronavirové pandemie sleduje až 36 % lidí výrazně častěji zpravodajství. Zájem o něj roste nejrychleji ze všech sledovaných aktivit napříč státy i věkovými skupinami s výjimkou „generace Z“. Tedy lidí pod 25 let, kteří raději sledují seriály a filmy a tráví čas s rodinou, jak vyplývá z čerstvého průzkumu společnosti GlobalWebIndex. Po tištěných médiích nyní častěji sáhne jen 5 % světové populace. Zátěž naopak zažívají elektronická zařízení. „Chytré telefony nyní více využívá 70 % respondentů průzkumu. Vedou mezi nimi Španělé a Italové. Za telefony následují laptopy, ke kterým častěji usedá 40 % lidí, a stolní počítače s nárůstem 32 % oproti běžnému stavu,“ popisuje Denková.

Více času na počítačové hry

Jedním z důvodů je i osmnáctiprocentní přírůstek lidí, kteří během výjimečného stavu častěji hrají počítačové hry. Největší herní platforma Steam v březnu zaznamenala o téměř 24 % více uživatelů oproti únoru a až 37% nárůst ve srovnání s loňským březnem. To se projevuje i na prodejích hardwaru. „V prodeji herních počítačů a notebooků jsme za letošní březen zaznamenali 28% nárůst oproti minulému roku,“ říká Šimon Churý, ředitel marketingu společnosti eD system, která distribuuje elektroniku.

Sledovanost TV při karanténě vzrostla o 33 %. Nejvíce u mladých diváků

„Částečně je to skutečně způsobeno tím, že lidé mají na hraní více času. Svou roli ovšem sehrály také zprávy o možné nedostupnosti a zdražení komponent, což některé zákazníky motivovalo k rychlejšímu nákupu za staré ceny,“ vysvětluje. Někteří lidé podle něj také mohli sáhnout po dražším počítači nebo notebooku proto, že výpadek výrobních kapacit v Číně na začátku roku způsobil nedostatek skladových zásob u standardních produktů. „Vyšší cenové kategorie už pak mohou být díky své konfiguraci považovány za herní stroje,“ má jasno Churý.

Písnička na konec

Nemoc COVID-19 se promítá také do statistik hudebního průmyslu. Streamovací služba Spotify sleduje i žebříček virálnosti, tedy statistiku úspěšnosti písní na sociálních sítích. V top desítce virálních hitů českých uživatelů Spotify se na konci března držely tři písně, které v názvu obsahují slovo „Corona“. Ve světovém srovnání tohoto umístění dosáhl pouze americký rapper LIL NYX se svou novinkou Corona Virus. Ten ve virálnosti dosáhl na konci března na celosvětovou jedničku, zatímco u nás se musel spokojit se čtvrtou pozicí.

×

Bývalý šéf DPP Gillar bude řídit Czech Home Capital. Má i vlastnický podíl

Starší článek

Největší vědecká akce v Česku se ruší. „Energii věnujeme dalšímu ročníku“

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé

Externí komunikaci operátora T-Mobile vede Zuzana Svobodová

Počátkem dubna 2021 nastoupila na pozici manažerky externí komunikace Zuzana Svobodová, která bude zároveň zastávat funkci tiskové mluvčí. Ve své roli bude…
8. 4. 20218. 4. 2021
Marketing

CSR ve firmách je trendem

Některé firmy v posledních letech kladou zvýšený důraz na aktivity spojené se společenskou odpovědností a dělají dobře. Svědčí o tom výsledky 11. ročníku…
8. 4. 20218. 4. 2021
Marketing

Svaz obchodu a cestovního ruchu spustil kampaň proti potravinovým kvótám

Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR (SOCR) spouští kampaň proti zákonu k povinným kvótám na české potraviny. Úvahy o jejich zavedení se objevují už několik…
8. 4. 20218. 4. 2021
Lidé

Michal Malysa povede komunikaci společnosti Eurowag

V roli head of group communications bude řídit komunikaci skupiny na patnácti trzích. Do firmy přichází po čtyřech letech v Deloitte, kde byl zodpovědný za PR.
8. 4. 20218. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Marketing Packety v regionu střední a východní Evropy řídí Barbora Langer
Zlata Ulrichová přešla z Rohlik.cz do Billy, povede strategický marketing

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více