Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Pxhere.com
Marketing

Jak k zákazníkům? Boost e-commerce je výzvou pro logistiku

Pavel Hejkrlík19. 4. 202027. 10. 2020

Skokový nárůst objednávek zboží z internetu nutí e-shopy více řešit zákaznickou zkušenost s doručením zboží.

Předpovědi a studie pro rok 2020 přisuzovaly sektoru e-commerce ještě před vypuknutím současné koronavirové krize výrazný růst. Měl globálně růst dokonce rychleji, než kapacity tradičního dodavatelského řetězce. Vše ještě výrazně umocnila současná opatření, online je nyní pro mnoho firem jediná šance, jak generovat alespoň nějaké tržby. Hozenou rukavicí je tato situace pro doručovací a přepravní společnosti.

Přivítejte hackery u vás doma. Pracovní komunikace nese nová rizika

Exponenciální nárůst poptávky zejména v oblasti potravin, rozvozů jídel, ale i léků, kutilských potřeb, fitness doplňků ale i dalšího zboží, představuje pro e-commerce příležitost, jak zasadit tradičnímu maloobchodu citelnou ránu. K objednávkám z e-shopů sahají z pouhé nutnosti i lidé, pro něž šlo dříve o nepreferovaný kanál. Spotřebitelské chování se s tímto externě vyvolaným šokem mění a podle mnoha hráčů na trhu nepůjde pouze o dočasný výkyv preferencí. Omezení možného kontaktu se pak projevuje i na nárůstu bezkontaktních plateb a výrazném poklesu nákupů na dobírku.

„Krize velmi urychlila digitalizaci celého retailu a s čím dál rychlejším přesunem obchodování na internet přirozeně vzniká i potřeba řešit logistiku. Poptávka po delivery službách exponenciálně roste a zájem je obrovský. Nárůst ale není spojen pouze s koronavirou krizí a nebude jen dočasný. Firmy, které rozvoz již zavedly, zjišťují, že pro ně taková služba bude velmi vítaným rozšířením zákaznického servisu a novým zdrojem příjmu i po aktuální krizi,“ popisuje Michal Menšík, CEO společnosti DoDo, která obsluhuje asi třetinu trhu s rozvozem potravin.

Jako o Vánocích či Black Friday

Situace se odráží na růstu počtu doručených zásilek, často o desítky či stovky procent. „V současné době registrujeme více než stoprocentní nárůsty v oblasti doručování balíků z e-shopů. Už teď na situaci reagujeme, neboť se domníváme, že i  když se někteří zákazníci vrátí zpět do kamenných obchodů, část nákupů se bude i nadále realizovat v rámci e-commerce,“ uvádí marketingový ředitel PPL CZ Milan Loidl.

Mohou pro tradiční přeprevce představovat služby typu Liftago, Uber nebo Bolt ve městech konkurenci?

Roste v současné situaci zájem o práci v logistice?

Stanou se kurýři ambassadory e-shopů?

Celý článek si můžete přečíst v časopise Marketing & Media, který vyšel v pondělí 20. dubna 2020. Předplatit si ho můžete zde.

×

Přivítejte hackery u vás doma. Pracovní komunikace nese nová rizika

Starší článek

Vždy jsme byli bráni za e-shopovou velmoc, říká zakladatelka Zásilkovny

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing

Zájem o hry na vzestupu. Jak jej využít?

Tuzemská herní vývojářská studia mají za sebou rekordní rok. Za pandemie lidé hledající zábavu hrají více, jaké příležitosti to inzerentům i tvůrcům nabízí?
11. 4. 202111. 4. 2021
Média

Měření sledovanosti se musí změnit, shodují se manažeři. Domluví se? Jak?

Jak si čtenáři tištěného MAM č. 14 mohli přečíst už v úterý 6. dubna, většina oslovených televizních manažerek a manažerů očekává změny na poli…
10. 4. 202110. 4. 2021
Marketing

Bez jasné online strategie se necháváte smýkat chaosem

Význam online aktivit pro firmy dramaticky roste a zapojení do internetového světa může být otázkou přežití. Bohužel s překotným růstem bývají spojené i…
10. 4. 20218. 4. 2021
Marketing

V marketingu se více soustředíme na značku

Nové kampani Staropramenu přezdívají v pivovarech Hrdinové. „Reprezentovat je pro nás nejvíc,“ shrnuje její koncept David Šeberle.
10. 4. 202111. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Dita Stejskalová vede též marketing pro VMLY&R
Externí komunikaci operátora T-Mobile vede Zuzana Svobodová

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více