Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Sport

Fitness organizace žádají státní podporu. „Pohyb je prevence i lék“

Externí autor15. 4. 202015. 4. 2020

Ekonomické následky restriktivních opatření, která byla vyhlášena v souvislosti se šířící se epidemií koronaviru, již v řadě oblastí přímo ohrožují podnikání. Fitness sektor patří k těm, které jsou omezeny nejvíce. Sportovní a fitness organizace ČR vydaly deklaraci, v níž žádají podporu a otevření sportovišť.

„Nejen aktuálně probíhající světová pandemie koronaviru covid-19, ale i dlouhodobě vzrůstající výskyt celé řady onemocnění přímo souvisejících s klesajícím množstvím fyzické aktivity v každodenním životě významně poukazují na to, jak právě pravidelný pohyb zásadně pozitivně ovlivňuje fyzickou i psychickou kondici populace. Proto apelujeme v současné situaci na maximální podporu, znovuotevření všech sportovišť, a především na dlouhodobou státní podporu pro subjekty zabývající se pohybem,“ shrnuje cíl deklarace Jana Havrdová, prezidentka České komory fitness.

Podpora pohybu a znovuotevření sportovišť

„Žádáme státní podporu pro všechny podnikatelské subjekty zasažené restriktivními opatřeními proti šíření koronaviru v ČR, a to na všech úrovních podnikání, tedy jak pro OSVČ, tak i pro malé a střední společnosti, spolky s vedlejší hospodářskou činností, vzdělávací společnosti i dodavatele sportovního zařízení a služeb,“ vyjmenovává první z bodů deklarace, který reaguje na současnou krizovou situaci, Havrdová.

Prázdné sportoviště

Stejně důležitý je podle ní další bod deklarace, a sice co nejrychlejší znovuotevření všech provozoven a sportovišť, samozřejmě při dodržení maximálních hygienických a bezpečnostních opatření, tak aby široká veřejnost mohla začít co nejdříve využívat těchto služeb, a to postupně od individuálních osobních tréninků a outdoorových aktivit v přírodě, přes malé skupiny do 10 lidí, k větším skupinám do 30 lidí až k úplnému otevření provozů bez omezení.

„Česká unie sportu se připojuje k podpoře deklarace sportovních a fitness organizací. Vítáme postupné uvolňování sportovišť, neboť aktivní sport a  pohyb bezprostředně souvisí se zdravím, psychikou i odolností vůči nemocem. Očekáváme, že stát finančně nebo daňově podpoří všechny sportovní subjekty včetně těch podnikatelských a poskytne jim dostatek prostředků na provoz a údržbu sportovišť a rozšíření nabídky pro širokou veřejnost. Čím lepší podmínky pro sport a zdraví prospěšné aktivity občanů se podaří vytvořit, tím bude mít Česká republika zdravější populaci,“ říká Miroslav Jansta, předseda České unie sportu.

Pohyb jako prevence i lék a snížení DPH na 10 %

Dalším bodem deklarace jsou ovšem i dlouhodobé dopady, jako je zařazení pravidelné pohybové aktivity a zdravého životního stylu mezi hlavní politické i společenské a vzdělávací priority v ČR.

„Je prokázáno, že pohybová aktivita ve spojení s kvalitní výživou může na  přímých i nepřímých nákladech ušetřit až jednu třetinu nákladů na  zdravotní péči České republiky. Žádáme proto o jednoznačný statut veřejné prospěšnosti pro všechny aktivity provozování i poskytování tělovýchovných služeb, které vnímáme jako zdraví prospěšné pohybové a  sportovní aktivity. Stejně tak navrhujeme systémové zařazení pravidelné fyzické aktivity nejen mezi preventivní, ale i mezi léčebné metody péče o  zdraví občanů České republiky, a to jak na úrovni efektivní spolupráce sportovních profesionálů s lékaři, tak i spolupráce se zdravotními pojišťovnami,“ podotýká Jana Havrdová s tím, že dalším požadavkem deklarace je zařazení služeb nabízejících pohybové aktivity do druhé snížené sazby DPH ve výši 10 %.

„Pro realizaci výše uvedených požadavků jsme připraveni k maximální spolupráci, veřejné diskuzi, poskytnutí nejen odborníků z praxe, ale i z vědeckých kruhů. Současně jsme připraveni k intenzivnímu zvyšování kvality našich služeb jak na úrovni lidských zdrojů, tak i materiální, abychom společně dosáhli hlavního cíle, kterým je kvalitní a dlouhodobý život ve zdraví, aktivitě a osobní nezávislosti pro všechny občany České republiky.

×

Vznikla mediální agentura KNOWMORAVIA. Cílí hlavně na Moravu

Starší článek

Ulice v karanténě. Nova chystá speciál pozastaveného seriálu

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing

Svaz obchodu a cestovního ruchu spustil kampaň proti potravinovým kvótám

Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR (SOCR) spouští kampaň proti zákonu k povinným kvótám na české potraviny. Úvahy o jejich zavedení se objevují už několik…
8. 4. 20218. 4. 2021
Lidé

Michal Malysa povede komunikaci společnosti Eurowag

V roli head of group communications bude řídit komunikaci skupiny na patnácti trzích. Do firmy přichází po čtyřech letech v Deloitte, kde byl zodpovědný za PR.
8. 4. 20218. 4. 2021
Marketing

Philip Morris lidem ukáže interaktivní „laboratoř“

Před Průmyslovým palácem na pražském Výstavišti otevře 10. dubna společnost v rámci iniciativy Svět bez kouře prostor, v němž porovnává klasické cigarety s…
8. 4. 20218. 4. 2021
Marketing

Běžecká tramvaj NN chce motivovat lidi, aby se jen nevozili

Do pražských ulic bude celý rok vyjíždět speciální běžecká tramvaj NN TramRun, kterou NN pojišťovna a penzijní společnost zahájila svou jarní kampaň na…
8. 4. 20218. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Marketing Packety v regionu střední a východní Evropy řídí Barbora Langer
Zlata Ulrichová přešla z Rohlik.cz do Billy, povede strategický marketing

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více