Foto: PRUSA RESEARCH

Startupy v první linii pomoci. Jejich pružnost je nyní klíčová a potřebná

28. 3. 2020 07:03

— Mohlo by vás zajímat —

Ležák Gambrinus 12 se představuje s kampaní „Zralci na chmelu“

Ze stínu desítky vystupuje ležák Gambrinusu s kampaní od agentury McCann Prague a spoty od Boogie Films.

Jak Kofola sedm let ladila novou identitu? Čtěte v MAM 12/2024.

České startupy prokázaly, že jsou inovativní a umějí pružně reagovat na aktuální výzvy, s jejichž řešením aktivně pomáhají.

Právě startupy mají v DNA nabourávat zažité tržní pořádky a měnit mapy svých oborů. Díky malým týmům a zjednodušenému řízení oproti korporacím mají výhodu právě ve schopnosti velmi pružně přijímat rychlá rozhodnutí a uvádět je v exekuci. A tato pružnost se nyní ukazuje jako klíčová a potřebná. Příkladů se každým dnem rodí více.

Česko.digital a COVID19CZ

Cíl pomoci s digitální transformací Česka si dal před rokem například projekt Česko.Digital, za nímž stojí Jakub Nešetřil. „V Česku je vysoká úroveň technických škol a silná technologická komunita. Je škoda, že se ji doteď nepodařilo využít také pro zlepšení našeho společného prostředí. To chceme změnit,” uvedl při startu Nešetřil.

Další iniciativou je sdružení COVID19CZ. Základ položili čeští podnikatelé a technologičtí odborníci, kteří k sobě postupně nabalují komunitu dobrovolníků a nadšenců ochotných pomoci.

I díky těmto uskupením vznikají projekty směřující k okamžité pomoci tam, kde stát díky své těžkopádnosti vedení selhává. Extrémně pružně zareagoval například Josef Průša, který v řádu dní navrhl, vyzkoušel a začal na svých farmách 3D tiskáren vyrábět ochranné štíty pro zdravotníky v první linii.

Jiná aplikace damerousky.cz, ukazuje na mapě, kde se dají roušky či material na jejich výrobu sehnat. Další project CoroVent si klade za cíl vyrábět plicní ventilatory z běžně dostupných materiálů a surovin, další projekty nabízejí pomoc například e-shopům či nyní zavřeným školám. Většinu pomáhají vyvíjet známá jména české startupované scény doplněná o stovky dobrovolníků z řad IT a vývojářů.

Více se dočtete v tištěném vydání časopisu Marketing & Media, který vychází v pondělí 30. března 2020. Přeplatit si ho můžete zde.

Foto: PRUSA RESEARCH

Jak Kofola sedm let ladila novou identitu? Čtěte v MAM 12/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení