Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: iStock
Marketing

Ochromená Itálie trápí české firmy. „Většina výrobků se vyváží do nejzasaženějších oblastí“

Redakce MAM15. 3. 202016. 3. 2020

Koronavirem nejvíce zasažený italský region Lombardie, který se z 25 % podílí na HDP pomalu rostoucí italské ekonomiky, je v karanténě, která v současné době platí pro celou Itálii.  S šířením nákazy jsou na tom podobně také oblasti Benátska a Emilia-Romagna, které dohromady tvoří 40 % HDP a z 50 % se podílí na exportu. „Do všech tří zasažených regionů se vyváží většina výrobků z České republiky, což v současnosti činí velký problém,“ uvádí Marek Atanasčev, vedoucí zahraniční kanceláře státní agentury CzechTrade v Miláně.

„Podle prognóz ekonomů by stačil měsíc ochromení Itálie, aby byl dopad na český export závažný. V současné době se s tíživou situací v Itálii potýkáme již 17 dní a do budoucna může být situace pro český export vážná hlavně v oblasti automotive nebo nábytkářství. Zároveň zde velmi trpí turismus, kdy se oproti loňskému roku v některých oblastech snížila návštěvnost i o 90 %,“ říká Marek Atanasčev.

Itálie je pro Českou republiku osmým největším vývozním trhem, kdy v loňském roce export činil přes 173 miliard korun. Mezi komodity s největším vývozem se řadí stroje, léky nebo automobily. Co se týče importu, Italové jsou pro tuzemsko pátým největším partnerem. Loňský dovoz přesáhl hranici 167 miliard korun a dominují mu automobily nebo ropa. Jelikož koronavirus zasáhl primárně průmyslově silný sever státu, italská vláda připravuje opatření na podporu ohrožené ekonomiky a snaží se, aby byl celkový dopad aktuální situace na ekonomiku co nejmenší.

12 miliard eur poputuje na zdravotní prostředky

„V současné chvíli vláda připravila budget ve výši 25 miliard eur na podporu italské ekonomiky, firem a fyzických osob. Počítá s okamžitým užitím 12 miliard, které budou rozděleny na zdravotnické prostředky a prostředky civilní obrany. Následně budou poskytovány půjčky firmám, podpora rodinám, firmám k vyplácení mezd, snížení splátek na bydlení a další. Zároveň by 4 miliardy měly jít na podporu exportu,“ uvádí Atanasčev.

Tamní podniky tvoří 95 % malých a středních firem, na kterých je Itálie závislá a z toho důvodu se vláda chystá vyplácet finanční podporu. „Právě tyto podniky jsou na jakékoliv výkyvy nejvíce náchylné, ale italská vláda deklarovala, že nikdo kvůli koronaviru nepřijde o finanční prostředky,“ dodává Atanasčev.

„Italská vláda deklarovala, že nikdo kvůli koronaviru nepřijde o finanční prostředky“

Celá situace velmi silně dopadá také na módní průmysl. „Do Itálie každoročně přijíždí přibližně 6 000 000 Číňanů, kteří standardně projíždí na trase Milán-Řím, a jsou zároveň největší klientela pro prestižní módní italské značky. Tento fakt velmi narušil prodeje, které začaly klesat a v současné době jsou zastavené veškeré obchody a obchodní aktivity, které nesouvisí s prodejem potravin a léků,“ dodává Atanasčev.

  • Marek Atanasčev

Každodenní život v Itálii je zásadně omezen, což se, mimo jiné, začíná ukazovat jako fatální pro zahraniční obchod.  Projevují se problémy s expedicí zboží do České republiky a dodávky se zpomalují.

„Itálie je jedním z našich největších obchodních partnerů a přeshraniční výměna je v podstatě ve všech sektorech. Italský tisk upozornil na problém s přechodem zboží přes hranici v průsmyku Brennero, což je hlavní tepna mezi Rakouskem a Itálií, kde denně projede 4 až 5 tisíc kamionů. V současné době se jejich počet snížil na polovinu, řidiči musí podstupovat zdravotní prohlídky a tvoří se kolony až k Bolzanu. Pro CzechTrade je také zásadní, že jsme až do července zrušili veškeré veletrhy a individuální schůzky s českými podnikateli na území Itálie, což pro naše klienty znamená zmaření obchodních příležitostí. Vládní dekret o karanténě je sice platný do 3. 4., ale může být prodloužen až na půl roku. Další věc je, že mnoho firem čerpá placené či neplacené dovolené nebo pracuje na Home Office a Italové většinou používají pevné linky, takže je těžké někoho zastihnout a plánovat další aktivity. Pozitivní je, že na straně našich klientů přetrvává optimistická nálada, že vše odezní a budeme moct pokračovat v rozjednaných plánech. Z naší strany jsme připraveni exportérům pomoci, jak jen to bude možné, “ říká Marek Atanasčev.

Zavřít reklamu

VIDEO: Buďme holky častěji! vyzývá Frisco v nové kampani

Starší článek

Profily cílící na zákazníky nemají takovou hodnotu, jakou jim připisujeme, říká profesorka marketingu

Novější článek

Podobné zprávy

Kampaně

Podívejte se na nejkreativnější projekty světa

Už 101. ročník ADC Annual Awards rozdal ocenění, agenturou roku je Leo Burnett Chicago i díky tísnivé kampani za zbraňovou reformu.
21. 5. 202220. 5. 2022
Kampaně

Papírování chce do muzea poslat kampaň BankID od Loosers

BankID přichází s kampaní na podporu bankovní identity. Agenturu si vybrala v nedávném tendru na kreativní a produkční spolupráci.
20. 5. 202220. 5. 2022
Marketing

Volodymyr Zelenskyj je komunikátorem roku podle PRWeeku

PRWeek ve svých globálních oceněních udělil speciální cenu ukrajinskému prezidentovi, jehož komunikační styl „může definovat aktuální éru“.
19. 5. 202219. 5. 2022
Zprávy

Mediaprojekt: Nejvíce rostly zpravodajské týdeníky

Z aktuálních dat Mediaprojektu za 2. čtvrtletí 2021 až 1. čtvrtletí 2022 vyplývá, že celkový zásah tiskových médií za uvedené období dosáhl 83 procent…
19. 5. 202220. 5. 2022
Reklama
ČEZ vize banner 2022
JSNS kampan 2022 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

O značku Footshop se stará Radim Stezka
Jaroslav Staněk je novým obchodním ředitelem České distribuční

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.