Foto: KARA

Enfant terrible české streetové módy kreativním ředitelem KARY. „Dokonale zapadá do naši vize,“ říká firma o Černém

12. 3. 2020 10:03

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Ležák Gambrinus 12 se představuje s kampaní „Zralci na chmelu“

Ze stínu desítky vystupuje ležák Gambrinusu s kampaní od agentury McCann Prague a spoty od Boogie Films.

Jak Kofola sedm let ladila novou identitu? Čtěte v MAM 12/2024.

Designér Jan Černý se od března stal novým kreativním ředitelem značky KARA, svou první kolekci uvede na podzim 2020.

Kromě navrhování kolekcí se bude Černý starat o vizuální podobu kampaní a celkové směřování značky, která se zaměřuje na výrobky z kůže a kožešin.

Prvním krokem nového kreativního ředitele je rebranding značky a představení nového loga. O minimalistickou a moderní verzi loga se postaralo Studio Najbrt. 

Majitel firmy a CEO Michal Mička angažoval Černého, šestadvacetiletého enfant terrible české streetové módy, do nové role. „Jan patří k nejtalentovanějším designérům naší scény. Zapadá dokonale do vize, kterou s KAROU plánujeme. Chceme oslovit mladší publikum, více se orientovat na kožené doplňky a vytvořit značce novou identitu.“

„Z Kary chci udělat moderní evropskou značku“

Černého si letos všimla i česká edice časopisu Forbes a zařadila ho do svého žebříčku úspěšných a talentovaných neboli 30 pod 30. Návrhář se na české módní scéně etabloval výraznou pánskou streetovou módou. Denimové bundy, psychedelické kožešiny a rekonstruované džíny jsou ikonickými kousky pánského šatníku, jimiž se zaobíral ve svých autorských kolekcích. Jeho první, ještě studentská přehlídka, byla ovlivněna seriálem HBO Pustina. Předloni v kolekci Egotrip představil módní autobazar na Letenské pláni a loni péřové a džínové bundy inspirované grafikami a malbami Vladimíra Boudníka.

Oblečení od Jana Černého se objevuje v editorialech tuzemských módních časopisů Vogue, Elle, Harper’s Bazaar nebo Dolce Vita. Už jeho první přehlídka neunikla hledačům talentů z italské mutace Vogue. 

Bunda inspirovaná sušenkami. Designér Černý podpořil Oreo

O KAŘE Černý mluví s pokorou a v superlativech. „Vnímám ji jako značku, která má v Česku i na Slovensku dlouholetou tradici i velký prodejní zásah (kolem 50 obchodů). Můj vlastní brand je na rozdíl od KARY okrajovější, svými designy tak mohu nyní zasáhnout větší a rozmanitější publikum. Nastal ten správný čas na rebranding, a to i díky novému logu. Postupně posouvám celkový vizuální koncept značky, snažíme se o zajímavější focení a lokace. Chci z KARY vytvořit minimálně moderní evropskou značku a nebojím se říct i světovou. Je to pro mě výzva.“

Premiérová kolekce KARY od Černého bude představena na podzim 2020, už v létě se však mohou zákazníci těšit na mini kolekci z řady doplňků. 

Foto: KARA

Jak Kofola sedm let ladila novou identitu? Čtěte v MAM 12/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení