

Boj proti byznysu s panikou. Facebook zakazuje reklamy na obličejové masky
Sociální síť Facebook zavádí zakáz reklamy na lékařské obličejové masky. Chce tak omezit obchodníky, kteří vydělávají na panice z šíření koronaviru.
Pravidlo se týká běžných reklamních sdělení i komerční nabídky v sekci marketplace.
„Uvidíme, jak se bude po zavedení nových uživatelkých podmínek vyvíjet přístup obchodníků-profitérů. Prosím, nahlašte případné porušování,“ napsal na Twitter Rob Leathern, šéf produktového managementu Facebooku.
„Pečlivě sledujeme aktuální stav kolem šíření nemoci COVID-19. Provádíme nezbytné aktualizace našich zásad, pokud zaznamenáme obchodníky, kteří naléhavou situaci v oblasti veřejného zdraví zneužívají,“ dodal.
Společnost zakázala reklamy na něktéré zdravotní pomůcky spojované s bojem proti šíření koronaviru i na dalších svých platformách, tedy například na Instagramu.
Opatření má mimo jiné pomoci zamezit nepřiměřenému růstu cen tohoto zboží.
Zákazy Google Play i App Store
„Soustředíme se také na zastavení hoaxů a nebezpečných dezinformací. Je ale zároveň důležité, aby se každý mohl dělit o své zkušenosti a bavit se o nákaze,“ řekl minulý týden šéf Facebooku Mark Zuckerberg. „Nepravdivá tvrzení a konspirační teorie promptně odstraňujeme,“ dodal.
Ke krokům v boji proti fake news a škodlivým kódům přistoupil rovněž aplikační obchod Google Play. Uživatelům se nyní při vyhledávání pojmů jako „coronavirus“, „covid-19“ či „covid 19“ neozobrazí žádné výsledky.
To společnost Apple nyní na svém App Storu umožňuje publikovat informace o koronaviru jen oficiálním vládním a zdravotnickým organizacím.
Dle dostupných informací bylo k 10. 3. novým typem koronaviru nakaženo přes 115 000 lidí, z nichž více než 4 000 zemřelo. Česko evidovalo 40 infikovaných pacientů.
Podobné zprávy


Češi nevědí, co je ESG. Změnit to má nový rating


Člověk v tísni dostal ke 30 letům nové logo od Marvilu


DoDo posiluje vedení, novým CEO pro ČR a SR se stává Ivo Velíšek

