Boj proti byznysu s panikou. Facebook zakazuje reklamy na obličejové masky

10. 3. 2020 11:03

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Sociální síť Facebook zavádí zakáz reklamy na lékařské obličejové masky. Chce tak omezit obchodníky, kteří vydělávají na panice z šíření koronaviru.

Pravidlo se týká běžných reklamních sdělení i komerční nabídky v sekci marketplace.

„Uvidíme, jak se bude po zavedení nových uživatelkých podmínek vyvíjet přístup obchodníků-profitérů. Prosím, nahlašte případné porušování,“ napsal na Twitter Rob Leathern, šéf produktového managementu Facebooku.

https://www.facebook.com/TydenikMarketingMedia/posts/10158381974702018

„Pečlivě sledujeme aktuální stav kolem šíření nemoci COVID-19. Provádíme nezbytné aktualizace našich zásad, pokud zaznamenáme obchodníky, kteří naléhavou situaci v oblasti veřejného zdraví zneužívají,“ dodal.

Společnost zakázala reklamy na něktéré zdravotní pomůcky spojované s bojem proti šíření koronaviru i na dalších svých platformách, tedy například na Instagramu.

Opatření má mimo jiné pomoci zamezit nepřiměřenému růstu cen tohoto zboží.

Zákazy Google Play i App Store

„Soustředíme se také na zastavení hoaxů a nebezpečných dezinformací. Je ale zároveň důležité, aby se každý mohl dělit o své zkušenosti a bavit se o nákaze,“ řekl minulý týden šéf Facebooku Mark Zuckerberg. „Nepravdivá tvrzení a konspirační teorie promptně odstraňujeme,“ dodal.

Ke krokům v boji proti fake news a škodlivým kódům přistoupil rovněž aplikační obchod Google Play. Uživatelům se nyní při vyhledávání pojmů jako „coronavirus“, „covid-19“ či „covid 19“ neozobrazí žádné výsledky.

To společnost Apple nyní na svém App Storu umožňuje publikovat informace o koronaviru jen oficiálním vládním a zdravotnickým organizacím.

Dle dostupných informací bylo k 10. 3. novým typem koronaviru nakaženo přes 115 000 lidí, z nichž více než 4 000 zemřelo. Česko evidovalo 40 infikovaných pacientů.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Vojtěch Lhota

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.