Foto: BEZOBALU

Bezobalový prodej se rozrůstá. „Nemáme konkurenty, ale spoluhráče“

21. 3. 2020 07:03

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Puma s Fotbalovou asociací České republiky představily nové dresy

Puma ve spolupráci s Fotbalovou asociací České republiky slavnostně představila dresy národního týmu pro nadcházející 2 období, ve kterých si mimo jiné reprezentanti zahrají letošní Euro.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Aktuální situace způsobená koronavirem bezobalovému prodeji nepřeje. Například Kaufland začal ve všech svých prodejnách nabízet čerstvé pečivo v plastu. U chleba a rohlíků se pro zákazníky objevily jednorázové rukavice, obalový materiál a podávací kleště. Tato nepředvídatelná situace ale nejspíš nezvrátí obecný trend, který je právě opačný. Potraviny a drogerie se prodávají v čím dál větší míře bez obalů. 

V dubnu otevře svou čtvrtou prodejnu organizace Bezobalu. K jejím stávajícím pražským prodejnám v Bělehradské ulici, poblíž zastávky Hradčanská a na  Floře, přibude nová provozovna u stanice Florenc. „Dlouho jsme čekali na vhodný prostor a teď jsme nadšení, že jsme doslova pár kroku od přestupní stanice metra,“ říká Veronika Nováčková, ředitelka neziskové části Bezobalu.

Organizace Bezobalu v rámci projektu Bezobalová republika vytvořila také manuál pro zájemce o otevření bezobalového obchodu. Na otázku, zdali si tak neprozřetelně nevychovávají svou konkurenci, odpovídá Veronika Nováčková zamítavě. „Důvodem, proč jsme vznikli, byla snaha přispět k minimalizaci vzniku odpadů a podpořit šetrnou distribuci a vznik potravin. Obchody, které k tomu směřují, nám tedy vlastně pomáhají naplnit náš záměr. Nejsou tudíž konkurencí, ale spoluhráčem.“

Celý článek, který popisuje i bezobalové pokusy velkých řetězců, si můžete přečíst v tištěném vydání magazínu Marketing & Media, který vychází v pondělí 23. 3. Přeplatit si ho můžete zde.

Foto: BEZOBALU

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.