AutoMat změnil logo i vizuální identitu

3. 9. 2019 09:09

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Když něco, tak Allegro, říká tržiště v mezinárodní kampani od DDB Warszawa

Nový mezinárodní komunikační koncept spouští online tržiště Allegro, reaguje na rostoucí poptávku po větší personalizaci.

Reklama
SDG

Spolek AutoMat představil nové logo i celou vizuální identitu, kterou mu na míru ušili ve studiu Butterflies & Hurricanes. Nový vizuální styl je součástí širší změny, která zahrnuje i nové motto a posílení aktivit spolku týkajících se například urbanismu, klimatické změny či dostupnosti bydlení.

Novou identitu představili zástupci neziskovky i designérského studia ve čtvrtek 29. srpna 2019, tedy přesně 11 let, 11 měsíců a 11 dní ode dne oficiální registrace AutoMatu jako spolku. V rámci změny se AutoMat také rozloučil s hvězdičkou v názvu, přijal nové barvy, má nový web a také nový slogan, který zní „Nádech pro město“.

„Tohle motto by mělo ideálně shrnout všechny činnosti AutoMatu do tří slov. Chceme, aby díky našim aktivitám skutečně mohla města lépe dýchat,“ říká výkonný ředitel AutoMatu Martin Šotola. A dodává: „Zvažovali jsme různé možnosti změny vizuální identity a zvolili jsme z našeho pohledu tu nejzajímavější a možná také nejodvážnější z navrhovaných variant.“

V této souvislosti došlo i k transformaci dosavadního watchdogového Týmu rozvoje Prahy do oddělení nově nazvaného Laboratoř udržitelného urbanismu (LAB). LAB by měl do budoucna fungovat jako prostředí pro promýšlení kritických i sociálně citlivých přístupů k městskému prostředí. Současně se posouvá od primárního zaměření na cyklistickou dopravu k širším tématům jako je územní rozvoj, veřejný prostor, klimatická změna a obyvatelnost měst. Jedním z jeho nových počinů je zářijový filmový festival o urbanismu a dopravě „Městem“. V budoucnu se LAB zaměří rovněž na podporu dvoučlenných detašovaných týmů v několika městech ČR.

„Celkově by se LAB do budoucna měl stát otevřeným prostředím, kam budou moci obyvatelé města chodit otevřeně diskutovat nebo se poradit při řešení konkrétních problémů,“ dodává vedoucí LABu Michal Lehečka.

Za novým vizuálem AutoMatu stojí pražské grafické studio Butterflies & Hurricanes, které je mimo jiné známé i svým zájmem o životní prostředí a udržitelný životní styl.

„Vyšli jsme ze symbolu panáčka z původního vizuálu, jen jsme ho zjednodušili a vložili do písmene A. To se ve slovech vyskytuje často, a tak je snadné obrandovat skoro jakékoliv slovo i bez dalšího použití loga AutoMat. Dává také možnost dělat z něj vzory, skládat do různých tvarů, použít ho jako výsek na fotografie nebo rámeček atd. V rámci nové identity jsme pro AutoMat vytvořili i speciální font, kde typickou hvězdičku nahradilo písmeno A s kroužkem (nové logo). Podklady k symbolu a logu má tak každý, kdo má font k dispozici a může s ním sám bez znalosti grafických programů snadno pracovat,“ popisuje designér Stanislav Mihal, který měl tento projekt na starosti.

Psali jsme:
Miliardový byznys s reklamními předměty

„Fungujeme jako svobodná firma a svobodu vidíme i v tom, že si vybíráme, s kým spolupracujeme a od koho si necháváme platit. Vztah mezi zadavatelem a dodavatelem je podle nás totiž rovnocenný, partnerský a musí být založený na vzájemné důvěře a otevřenosti. Jen v takovém nastavení můžeme odevzdat práci, za kterou si stoprocentně stojíme a která je skutečnou přidanou hodnotou i pro klienta. O tom, jestli s klientem souzníme a chceme jeho produktu nebo činnosti pomoci svým designem, rozhodujeme ve studiu v plénu a profit přitom není na prvním místě,“ vysvětluje Michaela Thomas, majitelka designového studia Butterflies & Hurricanes.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Bude i český sport bez odpadu?

Bude i český sport bez odpadu?

Ty největší sportovní kluby už podléhají povinnému nefinančnímu reportingu, za pár let se to bude týkat i těch menších. Český sport témata ESG zatím spíš míjel. To se ale začíná měnit.