Hvězda Forum Media: David Rockland

O Spojených státech se říká, že jsou zemí neomezených možností. Pravda bude spíš ta, že když Američané mají za to, že některá oblast lidské činnosti je důležitá, bez velkých řečí se jí začnou naplno věnovat. Amerika každopádně díky tomu‐ to přístupu má vlastní autoritativní portál věnující se měření výkonnosti komerční komunikace. Jmenuje se Measurement Standard, provozuje ho CARMA a nejčestnějším z jeho hostů byl David Rockland. Muž, který měření výkonnosti komerční komunikace změnil jako málokdo před ním.

Roku 2017 se David Rockland loučil s kanceláří generálního ředitele ctihodné firmy Ketchum. Byl jím úctyhodných sedmnáct let. Možná
mu proletělo hlavou, že před lety jako čerstvý absolvent nepravděpodobně znějícího oboru „ekonomika přírodních zdrojů“ ukončí aktivní pracovní dráhu právě v tak vysoké manažerské pozici. A co víc, že branži komerční komunikace posune kupředu ohromujícím způsobem – a současně ji rozdělí.


Někdy kolem roku 2010 si totiž Rockland uvědomil, že nástup a rozšíření sociálních sítí vyžaduje nové způsoby měření efektivity.

„Nejsem hlavním autorem barcelonských principů,“ vysvětlil Rockland v rozhovoru s redaktory Measurement Standard. „Snad jsem se ale podílel na tom, že se podle nich začaly řídit agentury, které chtěly získat realistický pohled na efektivitu svých kampaní.“

Rockland skutečně přispěl k tomu, že se pro kariéru v public relations rozhoduje stále méně mladých lidí jen proto, že jim ve škole nešla matematika. Barcelonské principy měření PR totiž od profesionálů vyžadují schopnost orientace v datech.

To se samozřejmě neobešlo bez třenic. Velké agentury, které zaostávaly v onlinu, rámec barcelonských principů přijímaly jen s nechutí. Rocklandovi se ale povedlo na svou stranu získat velké klienty jako Hyundai, UNICEF, Cleveland Clinic či FedEx. Nakonec dostal možnost vysvětlovat, že komerční komunikace se do budoucna neobejde bez práce s daty. A tato práce musí mít nějaký základní rámec, na němž se shodnou všichni.

David Rockland, muž, jehož barcelonské principy přijala za své většina z pěti set největších amerických společností, bude jedním z hlavních řečníků konference Forum Media, která se koná dne 23. října 2019 v pražském Cubexu. Lístky si už teď můžete koupit na webu ForumMedia.cz.

Hvězda Forum Media: David Rockland

Muž, který měření výkonnosti komerční komunikace změnil jako málokdo před ním vystoupí 23.10 na Foru Media.

Objednat vstupenky

O Spojených státech se říká, že jsou zemí neomezených možností. Pravda bude spíš ta, že když Američané mají za to, že některá oblast lidské činnosti je důležitá, bez velkých řečí se jí začnou naplno věnovat. Amerika každopádně díky tomu‐ to přístupu má vlastní autoritativní portál věnující se měření výkonnosti komerční komunikace. Jmenuje se Measurement Standard, provozuje ho CARMA a nejčestnějším z jeho hostů byl David Rockland. Muž, který měření výkonnosti komerční komunikace změnil jako málokdo před ním.


Roku 2017 se David Rockland loučil s kanceláří generálního ředitele ctihodné firmy Ketchum. Byl jím úctyhodných sedmnáct let. Možná
mu proletělo hlavou, že před lety jako čerstvý absolvent nepravděpodobně znějícího oboru „ekonomika přírodních zdrojů“ ukončí aktivní pracovní dráhu právě v tak vysoké manažerské pozici. A co víc, že branži komerční komunikace posune kupředu ohromujícím způsobem – a současně ji rozdělí.

Někdy kolem roku 2010 si totiž Rockland uvědomil, že nástup a rozšíření sociálních sítí vyžaduje nové způsoby měření efektivity.

„Nejsem hlavním autorem barcelonských principů,“ vysvětlil Rockland v rozhovoru s redaktory Measurement Standard. „Snad jsem se ale podílel na tom, že se podle nich začaly řídit agentury, které chtěly získat realistický pohled na efektivitu svých kampaní.“

Rockland skutečně přispěl k tomu, že se pro kariéru v public relations rozhoduje stále méně mladých lidí jen proto, že jim ve škole nešla matematika. Barcelonské principy měření PR totiž od profesionálů vyžadují schopnost orientace v datech.

To se samozřejmě neobešlo bez třenic. Velké agentury, které zaostávaly v onlinu, rámec barcelonských principů přijímaly jen s nechutí. Rocklandovi se ale povedlo na svou stranu získat velké klienty jako Hyundai, UNICEF, Cleveland Clinic či FedEx. Nakonec dostal možnost vysvětlovat, že komerční komunikace se do budoucna neobejde bez práce s daty. A tato práce musí mít nějaký základní rámec, na němž se shodnou všichni.

David Rockland, muž, jehož barcelonské principy přijala za své většina z pěti set největších amerických společností, bude jedním z hlavních řečníků konference Forum Media, která se koná dne 23. října 2019 v pražském Cubexu. Lístky si už teď můžete koupit na webu ForumMedia.cz.

Podobné zprávy

Reklama
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!