Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Newsletter

Na hrozbu vyhynutí upozorní 3D tiskaři obřím modelem Pla(s)teosaura

Redakce MAM6. 6. 20223. 6. 2022

Tři čtvrtiny Čechů si myslí, že ve se světě recykluje 20 až 70 procent plastů. Tím se ale zdaleka neblíží skutečnosti. Podle OECD[1] zprávy se totiž světově zrecykluje pouhých devět procent plastového odpadu. Plast jako hrozbu i nástroj vzniku unikátního modelu vyhynulého dinosaura přeměnila Asociace společenské odpovědnosti ve spolupráci s Plastenco v 3D instalaci a na Světový den životního prostředí vyzvala 3D tiskaře, aby jí pomohli obří model z více než stovky dílků pomocí sdíleného tisku vytisknout. Vzniká výjimečné komunitní dílo – Pla(s)teosaurus, který míří do Národního muzea.  

Podle nejnovějšího průzkumu agentury Ipsos pro Asociaci společenské odpovědnosti 70 procent Čechů souhlasí, že za globální oteplování může z velké míry činnost člověka. Dvě třetiny české populace však věří, že i malými činy může každý člověk ovlivnit to, jak svět bude vypadat. Asociace společenské odpovědnosti se v rámci letošního ročníku Cen SDGs přidává ke kampani OSN s heslem Don’t Choose Extinction. 

„Nevolte vyhynutí! To by nám řekl plateosaurus, nejrozšířenější druh evropského dinosaura. Rozhodli jsme se, že mu dáme slovo o 66 milionů let později. Jeho model jsme však připravili pomocí nových technologií a v souladu s udržitelností. Život mu nyní postupně vdechují 3D tiskaři z celého Česka, kteří od nás pro tisk dostanou filament z recyklovaného PETu,“ vysvětluje Lucie Mádlová, zakladatelka a ředitelka Asociace společenské odpovědnosti. Tiskaři pod taktovkou Plastenco a výzkumného ústavu PETMAT společně vytvoří komunitní dílo o velikosti téměř šesti metrů na délku. „Z recyklované plastu právě teď vzniká společné dílo se silným poselstvím pro dnešní dobu. 3D socha vytvořená národem do Národního (muzea),“ říká Jitka Hvězdová z Plastenco design.

Pla(s)teosaurus bude poprvé odhalen 13. října 2022 v rámci mezinárodního Global Goals Summitu a galavečera předání Cen SDGs. Do konce roku si s ním může o reálné hrozbě našeho vyhynutí přijít popovídat kdokoli, a to do Národního muzea. „Podle poslední zprávy Mezivládního panelu pro změnu klimatu je zcela evidentní, že dopady změny klimatu nabývají na síle a s absolutní jistotou směřujeme ke světu, kde se nedá žit. Jasná akce proti klimatické krizi ale stále chybí. Slyšet lze jen výmluvy a plané sliby. Stále však můžeme navrátit rovnováhu a vyhynutí předejít. A svůj díl zodpovědnosti by měl nést každý z nás,“ dodává Mádlová.

Tlak na vládu, od vzdělávání k míru

Asociace společenské odpovědnosti ve spolupráci s výzkumnou agenturou Ipsos každoročně sleduje povědomí české veřejnosti o SDGs – tzv. Cílech udržitelného rozvoje od OSN. Z aktuálního výzkumu vyplývá, že alespoň základní informace o nich má 34 procent Čechů. „V loňském roce díky pandemii koronaviru a distanční výuce lidé akcentovali témata spojená se zdravím, ekonomikou a také kvalitním vzděláním. Letos významně dominuje téma udržitelných energií, dále pak mír a spravedlnost. Roste také vnímaná důležitost role mezinárodních organizací jakožto aktérů k naplňování SDGs, což také souvisí s aktuální situací,“ popisuje Markéta Kneblíková z výzkumné agentury Ipsos.

A jak jsou na tom Češi se znalostí pojmu Green Deal? Čtvrtina populace uvádí, že ví, co znamená. Nejčastěji si s ním spontánně spojí snižování emisí a uhlíkové stopy. Více než polovina české populace je nakloněna k řešení klimatických změn, a to přijetím takové legislativy, aby do roku 2050 byla Česká republika uhlíkově neutrální zemí.

Prestižní událost s občerstvením „ze zbytků” 

Kromě zveřejnění těchto výsledků u příležitosti Světového dne životního prostředí otevírá Asociace společenské odpovědnosti prodej vstupenek na zmiňovaný Global Goals Summit pořádaný 13. října 2022 ve spolupráci s DVTV.cz. „Čekají na vás špičkoví mezinárodní řečníci, společně s celým týmem moderátorů DVTV probereme klíčová témata udržitelnosti, biodiverzity nebo umělé inteligence v byznysu i politice či inovativní přístupy a zkušenosti těch, kteří mění svět k lepšímu”, dodává Lucie Mádlová. Na to vše se návštěvníci summitu mohou těšit v historických prostorách Národního muzea v Praze.

Global Goals Summit je součástí Cen SDGs 2022 a jednat se bude o takzvaně uhlíkově neutrální události. Pořadatelé od samého počátku měří jejich uhlíkovou stopu, kterou pak ve spolupráci s organizací Plant-for-the-Planet vyrovnají sázením stromů symbolicky na mexickém Yucatánu. Stejně jako u všech masových vymírání i dinosaury po dopadu meteoritu právě na Yucatán dostihla především nerovnováha mezi kyslíkem a oxidem uhličitým v atmosféře. Chybět nebude ani zero waste občerstvení pod taktovkou White Circus, který ve spolupráci s Rohlík.cz vybere lokální suroviny s co nejnižší ekologickou stopou a další zachrání před expirací.

Letošní ročník Cen SDGs, světově unikátního ocenění za naplňování globálních cílů OSN, vyhlašuje Asociace společenské odpovědnosti ve spolupráci s Evropskou komisí, Ministerstvem zahraničních věcí a Ministerstvem životního prostředí. Byznys partnery letošního ročníku jsou společnosti Ernst & Young, Hello bank!, Heureka, Google, Unilever a Skupina ČEZ. Za mediální podpory DVTV.cz, Euronews, Euro, Forbes Česko, Marketing & Media a TV Nova. Více informací najdete na webu www.cenysdgs.cz. Uzávěrka přihlášek do letošního ročníku je 30. června.


[1] OECD Global Plastics Outlook Database, dostupné zde: https://www.oecd.org/environment/plastic-pollution-is-growing-relentlessly-as-waste-management-and-recycling-fall-short.htm

Zavřít reklamu

Sheryl Sandberg po 14 letech končí v Meta, Facebook pomohla dostat na vrchol

Starší článek

Jágrova nehoda a naše potřeba autenticity

Novější článek

Podobné zprávy

Newsletter

Kampaň se Spikem Lee přinesla rekord pro Nike

Projekt k 50. výročí značky, který Lee režíroval a zahrál si v něm, přivedl do aplikací Nike nejvíce lidí v historii a přispěl k miliardovým tržbám.
30. 6. 202229. 6. 2022
Newsletter

Konec cookies je příležitostí začít využívat vlastní data 

Málokterá změna v digitálním marketingu přinesla takovou odezvu jako „cookies apokalypsa“, málokterá též přinesla tolik příležitostí, píše Ondřej Popelka.
27. 6. 202226. 6. 2022
Newsletter

Téměř sedm milionů pro trvalou udržitelnost

Letos slaví společnost dm 30 let působení na tuzemském trhu. Při této příležitosti podpoří prostřednictvím iniciativy Společně třicet projektů, které se…
27. 6. 202226. 6. 2022
Newsletter

Inspirace z paláce, ze sklepa i z výletní lodi

Na Cannes Lions čelíte FOMO na kritické hranici a stát se vám může cokoli, reportují z jihu Francie Martina Kalusová z Ogilvy a Tereza Kovandová z VMLY&R.
27. 6. 202226. 6. 2022
Reklama
CĚZ Kuráž 300x250
Etnetera motion banner

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Generální ředitel ČT Petr Dvořák obhájil post viceprezidenta Evropské vysílací unie
Ondřej Cikán je novým ředitelem Rock rádia

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.