Rozšířená realita posouvá e-commerce na další úroveň

11. 4. 2022 07:04

— Mohlo by vás zajímat —

Lucie Mifková mění Proficio za Pickerly, kde bude řídit média

Marketingová agentura Pickerly posiluje tým o Lucii Mifkovou, která bude mít na starosti média a výzkum. Před tím působila šest a půl roku ve skupině Proficio.

Reklama
SDG

Pozitivní vliv využití rozšířené reality (AR) na konverzi i návratnost investic pozorujeme jak při samotném využití pro značky a firmy, tak při usnadnění nákupů na sociálních sítích.

Je to zejména díky zjednodušení prodejního funnelu, který v případě využití AR výrazně zkracuje zákazníkovu cestu — spotřebitelé ji absolvují od prvního kontaktu až po platbu v rámci jedné aplikace. Marketérům doporučujeme začlenění AR do strategií pro social commerce zejména z následujících důvodů:

Zájem spotřebitelů o AR roste. Přestože se zatím nejedná o mainstreamovou aktivitu, lidé jsou na nákupy v rozšířené realitě naladěni. Data a rostoucí využití AR naznačují, že technologie bude v blízké budoucnosti začleněna do marketingových plánů a strategií jako jejich nedílná součást. Sociální média jsou skvělým místem pro využití AR. Téměř všechny hlavní sociální platformy umožňují uživatelům využívat filtry a efekty. Pro spotřebitele se stala AR přirozenou součástí jejich aktivit, jedná se o vhodnou příležitost, jak ji využít i při nákupní cestě spotřebitele.

AR se neustále vyvíjí. Nejaktivnějšími hráči ve využití v social commerce jsou firmy z oblastí beauty, fashion, krypto, automotive a technologií. Jde zejména o možnosti virtuálního zkoušení či přizpůsobení produktů. Snapchat nedávno vydal technologii trackování zápěstí pro výrobce náramků a hodinek. Zákazníci si tak mohou šperky a doplňky virtuálně zkoušet. Dalším odvětvím s budoucností v AR je oblast nábytku, domácích doplňků a dekorací, zejména ve spojení se sítěmi jako Pinterest. TikTok zase slibuje, že se stane platformou pro AR vytvořenou samotnými tvůrci. Trend růstu popularity AR technologií pozorujeme v Httpool dlouhodobě. Nejlepší příklad představuje Snapchat, který se stal etalonem „camera marketingu“.

Jen v Česku jej aktivně používá přes milion lidí, přítomnost značky přímo v uživatelském sdělení je tedy atraktivní pro stále větší část inzerentů. Podle Snap Consumer AR Global Report 2021 bude téměř 75 procent celosvětové populace a téměř všichni lidé používající sociální aplikace do roku 2025 častými uživateli AR. Toto publikum tvoří primárně generace Z, tedy lidé, kteří nakupují digitální položky stejně jako fyzické zboží.

Další zajímavé čtení