Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Pxhere
Newsletter

Udržitelnost firem je potřeba měřit pomocí jasných kritérií

Martin Klofanda, Impact Metrics12. 8. 202111. 8. 2021

Udržitelnost je dnes velké téma, hodně se o ní mluví a píše. Je ale těžké rozlišit, zda za slovy stojí i činy a firmy to myslí vážně. Nezřídka se totiž jedná jen o další promyšlené PR, marketing a lakování na zeleno.

Proto jsme se rozhodli zkusit najít způsob, jak udržitelnost pokud možno objektivně posoudit a dát zúčastněným CSR manažerům, sustainability manažerům a top managementu firem do ruky data, která budou užitečná. Ve světě už existuje několik metodik, jak se na udržitelnost dívat přes fakta. Nám jako nejbližší přišla ESG kritéria (Environmental and Social Governance), která se nově zavádějí především ve finančním sektoru například u bank při posuzování jejich investic, respektive portfolií investic. V posledních letech je na banky v tomto ohledu kladen důraz a tlak nejen Evropské komise, ale i investorů. A tlak bude zesilovat, banky budou dokonce mít povinnost zveřejňovat svá portfolia, ukazovat své „Green Asset Ratio“, které vyjadřuje podíl udržitelných investic.

Prostor pro zlepšení

Prvním segmentem, na který jsme se v Impact Metrics zaměřili, byly obchodní řetězce. Důvod byl prostý. Mnoho z nich o udržitelnosti už delší dobu hovoří a jejich dosah je značný.
Na základě ESG kritérií, respektive dat získaných od řetězců, jsme sestavili žebříček. V jeho čele se na datech za rok 2019 umístil Kaufland. Stalo se tak převážně díky tomu, že byl nejtransparentnější v poskytování dat (ve svém prvním nefinančním reportu zveřejnil všechna požadovaná data) a má relativně úsporný provoz, tedy spotřebu energií a vody. Většina ostatních řetězců měla v datech poměrně velké díry.
Příjemně nás překvapilo, že povětšinou řetězce zapojené do měření naši práci kvitují. Pomáhá jim to se zorientovat a rozhodnout, kde mají hlavní dopady a na co mají zaměřit své aktivity a kapacity. Do této doby bylo jejich rozhodování spíše podle pocitu a tlaku z vnějšku.

Bez cílů a strategie nelze udržitelnosti dosáhnout

Ideální je, když si firmy zpracují strategii udržitelnosti a vytyčí cíle. To je odrazový můstek k tomu, že budou mít jasno, kam směřují, budou se během let zlepšovat v profilu ESG a budou udržitelnější. Konkrétními aktivitami by měly firmy řešit důležité dopady, které jsou specifické pro jejich business.

Lokální vs. globální

Domníváme se, že v dnešní době by mělo být už samozřejmé dívat se na udržitelnost komplexně, jako je právě přes ESG kritéria a nejen například měřit uhlíkovou stopu, což je jistě chvályhodné, ale nestačí to. Za správné považujeme komunikovat lokálně a ne se schovávat za mateřské organizace.

U podnikání firmy je relevantní převážně lokální dopad a firmy by se měly snažit být „dobrými sousedy a dobrými hospodáři“, kdy regionem je myšlena Česká republika. Koneckonců od roku 2023 bude nefinanční reporting povinný pro stovky až tisíce firem i v Česku, zatímco dnes se týká pouze desítek firem. V Impact Metrics máme v plánu monitorovat další odvětví a postupně projít všechna hlavní. Data chceme každý rok aktualizovat a monitorovat, jak se firmy v udržitelnosti posouvají. Věříme, že to bude cenná informace nejen pro zúčastněné firmy a jejich manažery, ale i pro spotřebitele, pro které začíná být udržitelnost téma i při rozhodování o nákupu

Zavřít reklamu

Zářijové vydání Vogue vyjde s osmi obálkami

Starší článek

Mailkit expanduje. V USA spouští platformu Notamiq

Novější článek

Podobné zprávy

Newsletter

Videoformáty a RTB

Jaké jsou výhody využití videa při „real-time biddingu“ a následného oslovení uživatelů.
15. 8. 202212. 8. 2022
Newsletter

Nejčastěji nápady přicházejí v autě a ve sprše

Nové album bude mít za roh mířící myšlenku, chci se jím trochu jinak odprezentovat říká písničkář Michal Horák v podcastu ADC Kitchen.
25. 7. 202222. 7. 2022
Newsletter

MÍSTO PRODEJE: Léto, pivo… Hodně piva!

Jak v prodejnách uspět v tak těžké kategorii, jakou je pivo? Zahraniční realizace nabízejí řešení.
25. 7. 202222. 7. 2022
Newsletter

Hledá se specialista na krypto marketing

Od vzniku Binance v roce 2017 jsem měl možnost spolupracovat se stovkami projektů z celého světa. Marketing byl ve většině případů jejich nejslabší stránkou.
25. 7. 202222. 7. 2022
Reklama
Commlab banner 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Novým CEO MultiSport Benefit je Miroslav Rech
Romana Jourdren vede obchod společnosti Orkla Foods

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.