Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Motionlab
Newsletter

KOMENTÁŘ: Kam kráčejí trendy v rámci personalizovaného videa?

Filip Koubek, Motionlab2. 8. 20211. 8. 2021

Představte si, že vás reklama osloví vaším jménem, poradí vám s vyúčtováním a doporučí produkt, který opravdu hledáte. Takový efekt mají personalizovaná videa přenášející zážitek z osobní komunikace do online prostředí. V Česku se s nimi dosud setkal přes milion lidí, jejich obliba u značek dále roste.

Nejčastěji je využívají banky, pojišťovny, dodavatelé energií nebo velké e­‑shopy. Personalizovaná videa diváky totiž umí vtáhnout do děje, což dokazuje míra zhlédnutí do konce, která se často přehoupne přes 90 procent. Proč tedy v minulosti nedostávala takový prostor? Vždyť se v různých formách objevují nejméně deset let. Až nyní se ale daří překonávat bariéry, které masivnější nasazení komplikovaly. Patřily mezi ně: kreativa, připravenost dat a distribuční kanály. Pojďme se na ně podívat podrobněji.

Kreativa

Kvalitní koncept a exekuce jsou u personalizovaných videí stejně důležité, jako u každého jiného média. Dobré kreativní agentury se už naučily, že personalizovaná videa nejsou jen klasická „masová“ videa s nalepeným oslovením, ale že struktura příběhu musí odrážet fakt, že víte přesně, s kým mluvíte a co mu konkrétně chcete říct. To nahrává i konceptům, které nemusejí být produkčně nikterak náročné a dají se jednoduše dotočit například během přípravy obsahu pro televizní nebo online video kampaně. Což výrazně snižuje náklady spojené s tvorbou videa. U exekuce je zároveň důležitý předpoklad, že tvůrce nemůžete nutit učit se kvůli personalizovaným videím úplně novou technologii pro editaci videa. Naštěstí začaly vznikat platformy, které využívají pro práci videoeditora již existující, v oboru běžné nástroje jako například Adobe After Effects. To usnadňuje adopci nové technologie a odbourává veškeré kreativní limity.

Připravenost dat

Klientská data jsou stálé téma, a to jak z pohledu jejich čistoty, tak také jednoduchosti „přelévání“ mezi firemními systémy. Digitální transformace (a také covid a nemožnost osobních setkání) dala ještě větší důraz na potřebu jejich kvalitní správy a využití nejen pro marketing. Systémy pro správu dat jako například CRM, CDP či databáze již běžně podporují integraci s dalšími systémy přes rozhraní API nebo umožňují propojení díky nástrojům jako Integromat nebo Zapier. Pokud tedy zvolíte správnou video personalizační platformu, jako třeba Motionlab.io, může být integrace a spuštění video personalizace otázkou několika kliknutí (a sekund).

Distribuční kanály

Dominantní roli v distribuci personalizovaných videí hrál e­‑mailing, u kterého je přehrání videí limitováno mírou otevřenosti. Dnes už klienti kombinují kanálů daleko více, díky integracím mohou personalizovaná videa rozesílat také například za pomoci MMS, prostřednictvím komunikačních aplikací jako Viber, push notifikací nebo v rámci zákaznických center a aplikací. Významně rostoucí roli mají také on­‑demand televizní služby, které diváky personalizovaně oslovují u soustředěného sledování oblíbených filmů a seriálů.

Kam kráčí personalizace?

Dnes máme technologické platformy, díky kterým klienti úspěšně vytvářejí a distribuují personalizovaná videa pro stovky tisíc zákazníků. Do budoucna vidím posun k nasazování v celém zákaznickém životním cyklu. Při nákupu na e­‑shopu může přijít automatizovaná personalizovaná připomínka, že jste zboží zapomněl v košíku, poté jako potvrzení objednávky s návrhem up­‑sellu nebo při milníku v rámci věrnostního programu. Personalizovaná videa budou pomáhat budování vztahu, jaký jste si vytvořili v kavárně na rohu, kde ani nemusíte objednávat, protože obsluha ví, že jste přišli na espresso a bábovku.

Zavřít reklamu

V Praze otevřela první „phygital“ prodejna. Místo regálů jsou tablety

Starší článek

Management Alzy posilují dva zkušení manažeři. CMO bude Marek Dvořák

Novější článek

Podobné zprávy

Newsletter

Nejčastěji nápady přicházejí v autě a ve sprše

Nové album bude mít za roh mířící myšlenku, chci se jím trochu jinak odprezentovat říká písničkář Michal Horák v podcastu ADC Kitchen.
25. 7. 202222. 7. 2022
Newsletter

MÍSTO PRODEJE: Léto, pivo… Hodně piva!

Jak v prodejnách uspět v tak těžké kategorii, jakou je pivo? Zahraniční realizace nabízejí řešení.
25. 7. 202222. 7. 2022
Newsletter

Hledá se specialista na krypto marketing

Od vzniku Binance v roce 2017 jsem měl možnost spolupracovat se stovkami projektů z celého světa. Marketing byl ve většině případů jejich nejslabší stránkou.
25. 7. 202222. 7. 2022
Newsletter

„The Masacre“. KFC přichází s hororovým spotem

Řetězec rychlého občerstvení KFC k propagaci nové položky v menu připravil čtrnáctiminutový spot inspirovaný béčkovými horory z 80. let.
25. 7. 202222. 7. 2022
Reklama
FM banner srpen 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Novým CEO MultiSport Benefit je Miroslav Rech
Romana Jourdren vede obchod společnosti Orkla Foods

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.