Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: WPP
Newsletter

Máme dobře našlápnuto, hlásí agenturní sítě. Po roce se vracejí k růstu

Jakub Křešnička29. 4. 202128. 4. 2021

WPP si meziročně polepšila o 1,8 procenta, Interpublic a Publicis Groupe o 2,8 procenta a Omnicom o 0,6 procenta.

Největší agenturní síť světa WPP si pochvaluje silný start roku. Dosáhla tržeb téměř 2,9 miliardy liber (86,5 miliardy korun). To představuje meziroční růst o 1,8 procenta a organický růst tržeb o 6,3 procenta.

Z pohledu pěti nejvýznamnějších trhů rostla nejrychleji Čína (+18,3 %), mírně i Británie, Německo a USA. Indie meziročně o půl procenta klesla. Nejvyšší šéf WPP Mark Read (na úvodní fotografii) si pochvaloval, že se sítí vyplácí zaměření na e-commerce, digitální média a technologie. Toho podle něj využívají zadavatelé, kteří se snaží podpořit růst svých byznysů na trzích, jež se začínají vzpamatovávat z krize způsobené pandemií. WPP v tom má pomoci i datová společnost Choreography, kterou síť nedávno uvedla na trh.

„Podařilo se nám už také zajistit několik významných kontraktů letošního roku, jako je globální kreativa pro značku Absolut, globální média pro JP Morgan Chase, provoz technologií pro Salesforce či kreativa na americkém trhu pro Sam’s Club. Jsme též potěšení obnovením partnerství s americkým námořnictvem,“ dodal Read,

Našlápnuto do zbytku roku

Ve stejný den jako WPP zveřejnila své výsledky i skupina Interpublic. Ta dosáhla během prvního čtvrtletí čistých tržeb lehce přes dvě miliardy dolarů (43,7 miliardy korun), což představuje meziroční zlepšení o 2,8 procenta. Organický růst tržeb činil 1,9 procenta.

„Na silném startu letošního roku budeme nadále stavět. Za předpokladu, že se naplní předpokládané postupné oživení globální ekonomiky, očekáváme za celý rok 2021 dosažení organického růstu mezi pěti a šesti procenty,“ uvedl šéf skupiny Philippe Krakowsky.

Vedení skupiny si podobně jako další sítě chválilo talentované zaměstnance, zaměření na technologie a odpovědnou práci s daty, digitální média a brand safety. Finančně pak společnosti pomohlo mimo jiné i snížení základních platů zaměstnanců, které patřilo k reakcím na ekonomické dopady pandemie. Skupina pak také ušetřila na výdajích za nemovitosti a kanceláře.

Mírný nárůst tržeb z celosvětových operací už dříve ohlásila i skupina Omnicom. Té se za první čtvrtletí roku podařilo poskočit vzhůru o 0,6 procenta, na 3,43 miliardy dolarů (73,8 miliardy korun). Zlepšení firma přičetla kurzovým změnám a výsledkům akvizic a dalších změn v byznysu. Ačkoli Omnicom vykázal meziroční organický pokles tržeb o 1,8 procenta, je situace lepší než loni.

„Do budoucna očekáváme organický růst,“ uvedl během hovoru s analytiky CEO skupiny John Wren. „Odvedli jsme dobrou práci, abychom zlepšili kompetence napříč naším portfoliem a budeme nadále investovat především do oblastí precizního marketingu, marketingových technologií, digitální transformace, obchodu médií a zdravotních služeb,“ dodal.

Skupina nyní výsledky rozčleňuje do nových oblastí. Nejlépe se dařilo CRM precision marketing, kam spadají služby poradenských, marketingových a digitálních agentur, zde nárůst činil 7,2 procenta. Služby spojené s péčí o zdraví stagnovaly. Nejhůře dopadla oblast CRM experiental, kam spadá například pořádání eventů, zde meziroční pokles činil 33,2 procenta.

Překonané očekávání

Síť Publicis Groupe dosáhla za první čtvrtletí tržeb takřka 2,4 miliardy eur (62,3 miliardy korun). Z pohledu reportovaných výsledků jde sice o pokles 3,6 procenta, skupina ale hlásí organický růst (pokračující operace, bez kurzových změn) tržeb o 2,8 procenta.

Očekávání výsledky překonaly především díky výkonu amerického a asijského trhu. CEO skupiny Arthur Sadoun pak také chválil získávání nového byznysu a vypíchl zajišťování médií pro L’Oréal v Číně, globální kreativu pro Infiniti či datové služby pro AB InBev.

Z pohledu regionů se Publicisu nejlépe vede v USA, odkud má 60 procent tržeb. Mezi obory se nejlépe daří péči o zdraví, která přidala 24 procent a roste čtvrtý kvartál za sebou.

Z největších komunikačních sítí chybí už jen výsledky skupiny Dentsu, která je tradičně zveřejňuje až v květnu.

Zavřít reklamu

Atmedia nabízí zadavatelům reklamní prostor na Eurosport 1

Starší článek

Cvičenci Mall Pay promují skipovací karty s Košíkem nebo Slevomatem

Novější článek

Podobné zprávy

Newsletter

Kampaň se Spikem Lee přinesla rekord pro Nike

Projekt k 50. výročí značky, který Lee režíroval a zahrál si v něm, přivedl do aplikací Nike nejvíce lidí v historii a přispěl k miliardovým tržbám.
30. 6. 202229. 6. 2022
Newsletter

Konec cookies je příležitostí začít využívat vlastní data 

Málokterá změna v digitálním marketingu přinesla takovou odezvu jako „cookies apokalypsa“, málokterá též přinesla tolik příležitostí, píše Ondřej Popelka.
27. 6. 202226. 6. 2022
Newsletter

Téměř sedm milionů pro trvalou udržitelnost

Letos slaví společnost dm 30 let působení na tuzemském trhu. Při této příležitosti podpoří prostřednictvím iniciativy Společně třicet projektů, které se…
27. 6. 202226. 6. 2022
Newsletter

Inspirace z paláce, ze sklepa i z výletní lodi

Na Cannes Lions čelíte FOMO na kritické hranici a stát se vám může cokoli, reportují z jihu Francie Martina Kalusová z Ogilvy a Tereza Kovandová z VMLY&R.
27. 6. 202226. 6. 2022
Reklama
Etnetera motion banner
CĚZ Kuráž 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Generální ředitel ČT Petr Dvořák obhájil post viceprezidenta Evropské vysílací unie
Ondřej Cikán je novým ředitelem Rock rádia

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.