Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Campgemini
Newsletter

Kramek „na rohu“ žije!

Irena Buřívalová22. 2. 202121. 2. 2021

Capgemini, SharpEnd a The Drum představily CornerShop — obchod budoucnosti a záchranné lano retailu.

Nakouknutí do budoucnosti a zároveň labo­ratoř pro značky, jež vyzkouší nové přístupy a ukáže, jak by retail mohl za pár let vypadat. To je nový koncept s názvem CornerShop, za nímž stojí konzultační společnost Capgemi­ni, technologická firma SharpEnd a mar­ketingová platforma The Drum, a který má marketérům umožnit přístup k veškerým inovacím v oboru.

V londýnském obchodě, který se nachází ve čtvrti Shoreditch, v třípatrových pro­storách The Drum Labs, si mohou značky, obchodníci i spotřebitelé vyzkoušet různé novinky, jež mění tradiční přístup k prodeji jídla a nápojů, kosmetiky a módy. Obchod­níkům má také pomoci lépe porozumět, jak digitální technologie mohou sloužit zákazní­kům a zároveň urychlovat provoz obchodu. CornerShop má v podstatě přivést koncept „krámku na rohu“ do 21. století a udělat z něj prototyp obchodu budoucnosti. Projekt vede Capgemini Invent, inovační značka Capgemini Group.Iniciativa se netají tím, že chce zákazníky vrátit zpět do kamenných prodejen a zároveň zkoumat čtyři aspekty, které se s fyzickým prodejem vážou: automatizaci, rozšířenou realitu, funkčnost a personalizaci.

„Události minulého roku radikálně zrychlily potřeby obchodníků změnit zkušenost zákazníků v prodejnách a propojit je s neustále se měnícím ekosystémem obchodů,“ řekl Steve Hewett, šéf zákaznické zkušenosti v Capgemi­ni Invent. „Nikdy nebylo důležitější vybudo­vat digitální kapacity potřebné pro podporu nové retailové reality. (…) CornerShop byl specificky navržen, aby přinesl ty nejinova­tivnější technologie a ukázal, jak se může propojit fyzické a digitální prostředí tak, aby vznikla příjemná a odlišující zkušenost v mís­tě prodeje,“ dodal.

„Pandemie způsobila krizi high street. Navzdory tomu jsme uprostřed lockdownu otevřeli CornerShop, abychom značkám a obchodníkům ukázali, že inspirativní řešení už existují,“ doplnil Gordon Young, zakladatel The Drum.Centrem všeho je v CornerShopu aplikace, která jako „dálkový ovladač“ provede zákaz­níky různými produkty a zkušenostmi s vyu­žitím rozšířené reality, počítačového vidění a detekce světla. Mezi nejlepší novinky patří například „chytré zrcadlo“, které umožní virtuálně si vyzkoušet oblečení. Technologie, jež bere v úvahu konkrétního jedince, zase může navigovat po obchodě se znalostí jeho preferencí. Anonymizace dat má být ovšem samozřejmostí, stejně jako různé statistiky související s prodejem konkrétních položek.

ŘEŠENÍ UŽ EXISTUJÍ

Podle Lindy Petrové, kreativní a strategické ředitelky společnosti Wellen, koncept trochu připomíná Amazon Go, bezkontaktní prodej­nu e-commerce giganta, kde lze s příslušnou aplikací nakupovat bez nutnosti stát ve frontě. Produkty se po vyzvednutí z polic automatic­ky načítají na účet. „Pro menší sítě obchod­níků by CornerShop mohl být zajímavý, ale velké firmy se propojením fyzického a virtu­álního prostředí zabývají už nějakou dobu,“ říká Petrová.Jako příklad uvádí v Česku společnost Virtuplex, která s pomocí virtuální reality pomáhá obchodníkům navrhovat prostory. Služby společnosti využili napříkald operáto­ři Vodafone, T‑Mobile nebo Komerční banka při plánování svých poboček.

×

Pandemie přeje rozvoji in­‑house agentur

Starší článek

Nový šéf obchodu Testuj.to má značce pomoci s expanzí i novou franšízou

Novější článek

Podobné zprávy

Newsletter

Problémy v týmech už nelze přehlížet

Prevence je to nejlepší, co mohly v otázkách duševního zdraví firmy pro zaměstnace ještě před krizí udělat. Jenž teď to vypadá,…
25. 2. 202125. 2. 2021
Newsletter

Anketa mezi HR řediteli: Co děláte pro mentální zdraví svých lidí?

Pandemie problém s duševním zdravím zaměstnanců nevytvořila, jen jej zdůraznila. O pohodu lidí na pracovišti by se měly firmy starat dlouhodobě,…
25. 2. 202125. 2. 2021
Newsletter

Makro mírní propad HoReCa. Kampaň s Forejtem má přivést nové zákazníky

Segment HoReCa je krizí naprosto decimován, což dopadá i na obchody Makro, ve kterých hoteliéři a restauratéři často nakupují.
25. 2. 202124. 2. 2021
Newsletter

Jan Kaláb: Kdybych začal někomu dělat reklamu, asi bych tím ztratil

Český umělec věnující se street artu a graffiti se po reliéfních obrazech chystá do budoucna více zaměřit na sochy. „Už se dva roky…
25. 2. 202124. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více