Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Newsletter

Anketa mezi HR řediteli: Co děláte pro mentální zdraví svých lidí?

Radana Čechová25. 2. 202125. 2. 2021

Pandemie problém s duševním zdravím zaměstnanců nevytvořila, jen jej zdůraznila. O pohodu lidí na pracovišti by se měly firmy starat dlouhodobě, bez ohledu na krizi.

Pavla Mendlová, péče o zdraví zaměstnanců a benefity, Česká spořitelna

Pavla Mendlová

„Naši zaměstnanci mohou vybírat z řady benefitů a čerpat služby z různých zdravotních programů. Už do roku 2018 je jim i jejich rodinným příslušníků zdarma k dispozici non-stop linka psychologického poradenství, od roku 2019 doplněná bezplatným přístupem ke konzultačním a objednávacím službám uLékaře, opět i pro jejich rodiny. Velmi ceněným benefitem je od loňského roku Můj den, placený jeden den volna navíc každý měsíc, který je určen pro zlepšení work-life balance, ať už ho kolegové využijí pro čas strávený se svými blízkými, své koníčky nebo ho věnují péči o sebe. Každoročně v rámci  plně hrazených Dnů zdraví na pracovišti jsou kromě různých preventivně-lékařských seminářů a vyšetření k dispozici i témata práce se stresem, prevence syndromu vyhoření a dalších oblastí mentálního zdraví ve spolupráci s různými dodavateli (Loono, uLékaře a další). V interním ‚pool‘ koučů máme řadu kolegů s výcvikem dle standardů ICF (Mezinárodní koučovací federace), kteří v rámci profesionálního dobrovolnictví nabízí možnost bezplatných koučovacích kontraktů. Nedílnou součástí plošně přístupné firemní nabídky on-line i prezenčního vzdělávání jsou různé semináře, workshopy a webináře zaměřené na duševní zdraví a vědomou aktivní podporu individuální i týmové resilience včetně ucelených rozvojových programů pro manažery s konkrétními implementacemi do vedení jejich týmů. Pro úhradu různých individuálních aktivit  pro podporu duševního zdraví mohou kolegové také  čerpat své body z programu Benefit Plus. 

Zdraví a well-being zaměstnanců je pro Českou spořitelnu prioritou číslo jedna. I proto má ČS jako jediná česká banka od loňského roku ‚svoji‘ lékařku, manažerku péče o zdraví, která celý projekt ‚Zdravá spořka‘ zastřešuje a systematicky rozvíjí.“

Jiří Hofbauer, Makro Cash & Carry ČR

Jiří Hofbauer

„V důsledku aktuální situace, kdy mnoho zaměstnanců Makro pracuje vzdáleně, z domova a bez fyzického kontaktu s okolním světem, jsme se rozhodli pravidelně věnovat tématu fyzického a psychického zdraví. V únoru letošního roku jsme připravili sérii workshopů FIT Homeoffice zaměřené na různá protahovací cvičení a podporu aktivního životního stylu i při práci z domova. Aktuálně připravujeme online seminář, který proběhne v březnu, který se bude věnovat psychickému zdraví – jak se starat o psychické zdraví s konkrétními technikami a praktickými tipy. Seminář zaměřený na duševní zdraví bude realizován ve spolupráci s organizací Nevypusť duši. Programy týkající se duševního zdraví, zvládání stresových situací, podpory zaměstnanců a dalších témat užitečných pro manažerské pozice jsou také součástí rozvojového programu Lead&Win, kterým procházejí všichni manažeři, kteří na své pozici vedou lidi.“

Hana Smítalová, HR manažerka Rockaway

Hana Smítalová

„V listopadu 2020 jsme zavedli benefit EUC virtuální klinika, což jsou zdravotnické služby v rámci programu EUC Plus, který lidem hradíme. Na tuto službu se lze obrátit i v případě duševního zdraví, tedy pokud někdo z kolegů řeší deprese, migrény, stres, poruchy spánku a podobně. Duševní zdraví nepodceňujeme a zvlášť v dnešní extrémně složité době se snažíme předcházet možným problémům. V prosinci jsme proto pro kolegy a kolegyně vytvořili plakátek, kde jsme se věnovali radám „jak zvládnout koronakrizi“; poskytli jsme užitečné odkazy na podporu duševního zdraví a nabídli jsme HR pomoc, na kterou se v případě potřeby lze obrátit.“

Eva Jakešová, vedoucí oddělení personálního rozvoje, dm drogerie

Eva Jakešová

„Od počátku koronavirové pandemie na jaře 2020 bylo nutné rychle reagovat a přizpůsobit se nové situaci. (…) Abychom svým spolupracovníkům mohli pomoci, zřídili jsme linku profesionální psychologické pomoci. Na intranetu dm byla vytvořena celá vzdělávací sekce s tipy napomáhající duševnímu zdraví. (…) Tématem duševního zdraví jsme se ovšem zabývali již před pandemií. Spolupracovníci se mohou kdykoliv obracet na ombudsmanku společnosti dm, která jim nestranně pomáhá s řešením problémů na pracovišti. Dlouhodobě také nabízíme školení a workshopy na dílčí témata, která jsou spojená s psychickým zdravím – např. Rodiče vítáni, Umění naslouchat sobě a ostatním, Procesy za komunikací atd. S duševním zdravím přímo souvisí také zdraví fyzické, proto se dlouhodobě zabýváme ergonomií, ke které jsme v letošním roce připravili zcela nový vzdělávací koncept, ve kterém toto téma dále rozšiřujeme a obohacujeme. V začátcích pandemie jsme se také hodně zabývali tématem práce z domova v souvislosti s možnosti organizace práce, pocitu sociální izolovanosti, správné ergonomii apod. Za tím účelem vznikl nový digitální kurz a proběhlo několik webinářů pro vedoucí pracovníky. (…) Vedle návodů na prevenci jsou k dispozici i videa na témata, jak pracovat s nejistotou, strachem, negativními zprávami apod. (…) Se specifickými dotazy se mohou zaměstnanci prostřednictvím e-mailového kontaktu a telefonní linky obrátit na externí psycholožku, která je připravena poskytnout odbornou pomoc všem spolupracovníkům dm, kteří potřebují pomoci jak v akutním stresu, tak s dlouhodobou psychickou zátěží. Tato pomoc je pro spolupracovníky bezplatná a zajišťuje jim naprostou anonymitu.

Všechny výše zmíněné aktivity se spojují v novém vzdělávacím cyklu s názvem Duševní hygiena, jehož obsah jsme připravili ve spolupráci s psycholožkou. Nabízíme ho spolupracovníkům, kteří mají zájem pečovat o své psychické zdraví. Jedná se o jednodenní semináře. Původně měl proběhnout prezenční formou v různých koutech České republiky. Osobní setkání ale nejsou v současné době možná, proto je realizujeme online formou. (…) Spolupracujeme s Balance Centrem z Hradce Králové.“

Veronika Trutzová, HR manažerka pro ČR, Mars CE

Veronika Trutzová

„Snažíme se pomáhat řídit rovnováhu mezi pracovním a soukromým životem a úroveň stresu pomocí různých iniciativ. Nabízíme řadu workshopů, seminářů a jiných vzdělávacích zdrojů, abychom zaměstnancům usnadnili přechod k novým pracovním podmínkám; povzbuzujeme je k práci z domova a nabízíme podporu při řešení problémů, se kterými se musí v souvislosti s touto krizí potýkat. Rovněž jsme aktualizovali naše stávající online školení dostupné na e-learningové platformě Mars University, aby odpovídaly kontextu současné doby. Nejpopulárnější kurzy během prvního měsíce byly ty zaměřené na vypořádání se s nejistotou, a odolnost.

Podporu a pomoc získávají spolupracovníci také skrze interní komunikaci a kanály, jako je například firemní intranet. (…) Prostřednictvím pravidelného týdenního zpravodaje sdílíme články s tipy a triky pro práci z domova, a k udržení duševního zdraví, dobré životosprávy či kvalitního spánku.  

V rámci asistenčního programu poskytujeme nonstop poradenskou linku, kde se mohou obracet na specialisty při řešení konkrétních pracovních či osobních problémů. Nejčastěji se zde řeší zvládání stresu, kariérní úspěch, fyzické a duševní zdraví. Tento program je poskytován celosvětově. Každá země má svého externího dodavatele tak, aby byla pomoc zaměstnancům k dispozici v jejich rodném jazyce. Na linku se mohou obracet všichni spolupracovníci 24/7 po celý rok. Každý zaměstnanec má nárok na pět konzultací k danému problému/tématu za rok (tzn. že například pro téma rodina mohou využít 5 sezení, jiná sezení lze využít při řešení pracovních problémů atp.). Tento program je zavedený od června 2020 a není pouze dočasným benefitem, již jsme jej ukotvili do našich firemních benefitů, které našim spolupracovníkům nabízíme, a počítáme s ním tedy i do budoucna.“

Marta Maráková a Eva Březíková z HR oddělení Generali Pojišťovny

Marta Maráková

„Duševní zdraví zaměstnanců dlouhodobě podporujeme a nabízíme jim v této oblasti řadu aktivit, jako jsou např. semináře. S přechodem na práci z domu jsme se ve spolupráci s vedením a jednotlivými manažery začali více zajímat o to, jak zaměstnanci práci doma zvládají. Pomocí dotazníků jsme zjišťovali, jak se jim z domu pracuje, jak se cítí, a co by ke zvládnutí práce z domu od firmy nejvíce potřebovali. Na základě výstupů z dotazníků jsme pak připravili webináře a přednášky odborníků na témata z oblasti duševního zdraví, o která si zaměstnanci sami řekli. Aktuálně kolegům nabízíme v rámci naší interní kampaně zaměřené na jejich podporu na home office zajímavé tipy, jak zůstat v duševní i fyzické pohodě, nabízíme ale i kulturní program, jako jsou třeba on-line divadelní představení. Příležitostně nám probíhají také on-line neformální setkávání např. ranní káva s týmem. V této době vnímáme, že součástí dobrého duševního zdraví a pohody je také být propojený s kolegy a firmou, proto nepodceňujeme ani pravidelnou komunikaci vedení směrem ke všem kolegům.  

Primárně využíváme formu webinářů, které umožňují interaktivitu se zaměstnanci a širší osvětu. Dále využíváme také e-learningy, videa a on-line neformální setkávání. V případě problémů se kolegové mohou obrátit také na naše interní Centrum diverzity, které cíleně pomáhá a které je nasměruje na poskytovatele odborné péče. Veškeré aktivity v rámci duševního zdraví jsou pro zaměstnance zdarma. Pokud se jedná o aktuálně oblíbené on-line terapie, ty si můžou zaměstnanci koupit z benefitních bodů v Cafeterii. Podle tématu se snažíme vždy najít odborníky na danou oblast. V poslední době jsme navázali spolupráci s organizací Nevypusť duši. Jejich webináře vnímají naši zaměstnanci jako velmi přínosné a jsou nejen oblíbené, ale hlavně užitečné. Díky praktickým tipům totiž pomáhají kolegům vše lépe zvládat.“

Zavřít reklamu

ViacomCBS spouští streamingovou platformu Paramount+

Starší článek

Hollandia představí novou komunikaci zmrzlin: „Jogurt tak dobrej, až z toho mrazí“

Novější článek

Podobné zprávy

Newsletter
Foto: ADC

Nejčastěji nápady přicházejí v autě a ve sprše

Nové album bude mít za roh mířící myšlenku, chci se jím trochu jinak odprezentovat říká písničkář Michal Horák v podcastu ADC Kitchen.
25. 7. 202222. 7. 2022
Newsletter

MÍSTO PRODEJE: Léto, pivo… Hodně piva!

Jak v prodejnách uspět v tak těžké kategorii, jakou je pivo? Zahraniční realizace nabízejí řešení.
25. 7. 202222. 7. 2022
Newsletter

Hledá se specialista na krypto marketing

Od vzniku Binance v roce 2017 jsem měl možnost spolupracovat se stovkami projektů z celého světa. Marketing byl ve většině případů jejich nejslabší stránkou.
25. 7. 202222. 7. 2022
Newsletter

„The Masacre“. KFC přichází s hororovým spotem

Řetězec rychlého občerstvení KFC k propagaci nové položky v menu připravil čtrnáctiminutový spot inspirovaný béčkovými horory z 80. let.
25. 7. 202222. 7. 2022
Reklama
FM banner srpen 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Novým CEO MultiSport Benefit je Miroslav Rech
Romana Jourdren vede obchod společnosti Orkla Foods

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.