Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
KŘEŠNIČKA
Foto: iStock
Newsletter

KŘEŠNIČKA na dortu: Když se osobní branding vezme doslova

Jakub Křešnička22. 10. 202021. 10. 2020

Tetovat se nechává více a více Čechů a Češek. U čtvrtiny lidí to přístup k nim mění negativně, u některých mladších naopak pozitivně. Většinu lidí to ale nechává chladnými.

Také se občas oklepete nechutí, když slyšíte či čtete nějaká slova? Vedle zdrobnělin a zaměňování slov hold a holt u mě podobnou reakci způsobuje anglické „like, literally“. Přesto mi v hovoru občas unikne. I v češtině se někdy přistihnu, že leckdy špatně používám místní „doslova“. Sám si řeknu, že se s tím holt nedá nic dělat, ale pokud mi to unikne i při psaní, korektorka ani šéfredaktorka mi za to rozhodně hold nevzdávají. Teď mám konečně možnost to použít správně v souvislosti s osobním brandingem, který stále více Čechů bere doslova a označkovávají se tetováním.

ČTĚTE TAKÉ
KŘEŠNIČKA na dortu: Jestli by Evropě nebylo bez Facebooku lépe...

Podle průzkumu společnosti Nielsen Admosphere má nějaké tetování 15 procent lidí. Mezi 15 a 44 lety věku je to dokonce každý pátý. Tetování jako by se stávalo součástí osobního brandu podobně jako oblečení. Nielsen tvrdí, že nejčastějším místem pro tetování je paže. Ovšem čím dál více jedinců to má tak v paži, že si označkovávají třeba i obličej. Už to rozhodně není jen doménou členů gangů z amerických filmů a seriálů, vcelku často je něco podobného k vidění i v tuzemské MHD.

Jestliže původně tetování vyjadřovalo příslušnost k nějakému kmeni či kultuře, dnes ukazuje na to, že člověk naskočil na módní vlnu. Tak silnou, že to většinu lidí už ani nevzrušuje. Většina lidí se zbavila předsudků, že potetovaní prošli vězením nebo námořní službou a neoklepe se při pohledu na něj odporem. U 63 procent obyvatel Česka se nemění dojem z člověka s obrázkem či nápisem na kůži. V případě 12 procent lidí mezi 15 až 35 lety věku dokonce může tetování změnit přístup k jeho majiteli pozitivně. V případě čtvrtiny lidí se ale stále mění názor negativně – u lidí nad 45 let věku jich je dokonce 39 procent. A to už může způsobovat problém ve chvíli, kdy se s tetováním chcete někde hlásit o práci.

Své s tím zažil i francouzský pětatřicetiletý učitel Sylvain Helaine, který je potetovaný od hlavy k patě, včetně začerněných očních bělem. Na instagramu sbírá „lajky“ jako Freaky Hoody, ale o místo učitele přišel, když jednomu dítěti ve školce způsobilo setkání s ním noční můry. Vedení vzdělávací instituce si evidentně cenilo jeho práce. Nevadilo mu, že je opravdu docela „freaky“ a přesunulo ho k vyučování dětí starších šesti let. Lidé jako Helaine svým způsobem pomáhají nabourávat představy o lidech, kteří osobnímu brandingu propadli tak, že se nespokojí jen s tetováním, které se dá schovat za slušňáckou košili či kalhoty.

Opačným příkladem je pak německý influencer Catalin Onc. Jeho fanynkám a fanouškům možná vlhnou oči z nadšení nad vytetovanými poselstvími, jako je „I love life“ na čele a „freedom“ na krku, loni si to u nich ale pokazil, když přes crowdfunding vybíral peníze na výlet po Africe, který chtěl s manželkou dokumentovat na jejich účtu na Instagramu. Ukázalo se totiž mimo jiné, že sám mimo influencerství nepracuje a aktivity mu dotuje maminka, která kvůli tomu měla zaměstnání dokonce dvě. Na druhou stranu, tetování sice přispělo k jeho popularitě na síti, ale sobce z něj neudělalo. I bez něj by takovým přístupem kazil jméno influencerům a mladým mužům obecně. Spíše se ukázalo, že jeho pozitivní sdělení prostřednictvím osobních značek stojí na zkaženém základu. Kdyby si na čelo napsal „I love life which my mum pays for“, asi by neuspěl. Jeho osobní branding se minul se skutečností a „dojel“ na to podobně jako firmy, jejichž značka stojí na hodnotách, které ale neodpovídají jejich jednání. Like, literally.

Zavřít reklamu

Novým CEO společnosti Konsepti se stal Milan Začal

Starší článek

Facebook seznamka míří do Česka. Pracuje se společnými zájmy uživatelů

Novější článek

Podobné zprávy

Newsletter

Konec cookies je příležitostí začít využívat vlastní data 

Málokterá změna v digitálním marketingu přinesla takovou odezvu jako „cookies apokalypsa“, málokterá též přinesla tolik příležitostí, píše Ondřej Popelka.
27. 6. 202226. 6. 2022
Newsletter

Téměř sedm milionů pro trvalou udržitelnost

Letos slaví společnost dm 30 let působení na tuzemském trhu. Při této příležitosti podpoří prostřednictvím iniciativy Společně třicet projektů, které se…
27. 6. 202226. 6. 2022
Newsletter

Inspirace z paláce, ze sklepa i z výletní lodi

Na Cannes Lions čelíte FOMO na kritické hranici a stát se vám může cokoli, reportují z jihu Francie Martina Kalusová z Ogilvy a Tereza Kovandová z VMLY&R.
27. 6. 202226. 6. 2022
Newsletter

Cannes Lions jako terapie pro reklamní cyniky

Festival kreativity očima Young Lions, kteří pro Česko vyhráli bronz a ještě nezačali nenávidět reklamu, přibližují David Červený a Judita Ružičková ze Zaraguzy.
27. 6. 202226. 6. 2022
Reklama
Etnetera motion banner
CĚZ Kuráž 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Kiwi.com sestavilo in-house kreativní tým, vede ho Wechsler z DDB
Novým provozním ředitelem Kindred byl jmenován Ondřej Liška

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.