Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Pxhere.com
Newsletter

KOMENTÁŘ: Stejný post na různé sítě? Chyba. Příspěvky je třeba připravit na míru

Petr Koubek, LCG New Media24. 9. 202026. 11. 2020

Zkopírovat jeden příspěvek napříč platformami není podle odborníků optimální. Různé sociální sítě mají různé publikum, a tedy i různé požadavky na texty a vizuály. Svůj post byste proto měli pro každou ze sítí alespoň trochu upravit. Práce navíc se vám vrátí v lepším dosahu a větším počtu reakcí.

Tvořte obsah a text postu na míru publiku

  • Petr Koubek

Na Facebooku lze dát několik nejdůležitějších slov přímo do vizuálu k postu. Na Instagramu ale lépe funguje vizuál čistý, takže to nejdůležitější musíte říct v první větě popisku. Na Twitteru je omezený počet znaků. Na Instagramu by neměly chybět hastagy, které v postu na Facebooku mít nechcete. Na LinkedInu zvažte jinou tonalitu, ale možná i obsah. K profesionálům nad třicet budete mluvit jinak než k mladým na TikToku. Různá publika od vás budou chtít slyšet něco jiného. Zkrátka se zamyslete, kdo na které síti je a co ho na vašem produktu bude pravděpodobně zajímat. Podle toho pak upravte textace svých příspěvků. Často stačí i drobná změna.

Post připravte na míru sítě

Už asi přibližně víte, „co” budete říkat a jak to sepíšete. Teď je na čase se u každé sítě zvlášť zamyslet, „jak” to budete říkat. Instagram je především obrázková síť, Twitter naopak textová. Na LinkedInu chcete dát na první místo informace a fakta. Možná dojdete k tomu, že se na některou síť tento post nehodí vůbec – a tak je to v pořádku.

Řekněme, že vaše prodejna prošla rekonstrukcí. Na Twitter dáte jasnou informaci o tom, že máte přestavěno a fotku, jak to teď u vás vypadá. Na Instagram můžete dát časosběrné video, jak rekonstrukce probíhala – video využijete i do Instastories. Na LinkedIn zkusíte třeba napsat blog, proč jste se rozhodli do rekonstrukce investovat, a jak se to projevilo na tržbách nebo spokojenosti zákazníků. Vždycky mluvíte o tom samém, pokaždé ale trochu jinak podle toho, na které sociální síti zrovna komunikujete.

Grafiku upravte podle požadavků

Každá síť má jiné požadavky na formát obrázků nebo videa. Připravujte vizuály tak, aby šly upravit do všech potřebných formátů, nebo si totéž nafoťte víckrát. Pěkný vizuál, který nese jasnou informaci, je základ. A nechcete mít přece to nejdůležitější na fotce mimo záběr.

Call to action pokaždé jinak

Na každé síti budete po lidech chtít něco jiného. Ať už to bude lajk, follow, sdílet, retweetnout nebo pin. Ale i odkaz na vaše stránky bude vypadat trochu jinak – na FB a Twitteru lidé kliknou na odkaz, ale třeba na Instagramu budou muset jít na váš profil, případně swipovat. Call to action upravte podle toho, na jaké síti post je. Toto se zdá jako naprosto jasné, ale divili byste se, jak často některé firmy chtějí po lidech třeba sdílet post na Instagramu.

Správně volený vizuál, text a call to action bude na vaše publikum působit přirozeným a zároveň důvěryhodným dojmem. Uvidíte, že stačí drobné změny a fanoušci či sledující se vám odvděčí vyšší mírou zapojení.

×

Bushman nabídne kompletní sortiment na Amazonu. Vstupuje i na slovinský trh

Starší článek

Epica Awards posouvá termín pro registrace: hlásit se lze až do 15. října

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing

Lego bude nabízet své stavebnice pro dospělé v showroomech Alza.cz

Společnosti Lego se při pandemii mimořádně daří. A to i kvůli obrovskému zájmu dospělých zákazníků. Značka tak hledá způsob, jak k nim…
15. 1. 202115. 1. 2021
Newsletter

Tierra Verde vstoupí na další trhy. V plánu je Maďarsko, Rakousku …

Mezi českými spotřebiteli roste zájem o ekologické výrobky a drogerii. Brněnské společnosti Tierra Verde se proto dařilo i během krize.
14. 1. 202113. 1. 2021
Marketing

Badmintonový svaz s novou vizuální identitou. Motivem je heslo „Bad“

Další změna vizuální identity ze světa sportovních svazů. Po loňském basketbalu nebo triatlonu po ní sáhl badminton. Ústředním motivem je heslo…
13. 1. 202114. 1. 2021
Newsletter

Marketingové věštění. Rok 2021 ovlivní nástup generace …

Tuzemští zákazníci budou očekávat „bezproblémový svět“. Zní to paradoxně, ale půjde o jeden z nejvýznamnějích trendů letošního roku, který…
11. 1. 202112. 1. 2021

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

PR oddělení Středočeského kraje povede Martina Kemrová
Marketing značek Mattoni 1873 posilují Moravcová a Tomečková

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více