Foto: Vojtěch Resler

Kytary.cz za dva roky zdvojnásobily tržby, míří k miliardě

6. 8. 2020 01:08

— Mohlo by vás zajímat —

Fajn rádio si novým partnerstvím s Enterprise Esports otvírá dveře do gamingu

Fajn rádio z mediální skupiny Media Bohemia se v marketingu dlouhodobě zaměřuje na spolupráci s influencery a tiktokery z různých oblastí. Nyní prostřednictvím Enterprise Esports vstupuje do oblasti esportu a bude oslovovat milovníky gamingu.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Muzikanti si za krize vybavovali nahrávací studia, nástroje ale více kupovali i „hobbíci“, říká Filip Černý, který řídí marketing e-shopu Kytary.cz.

V roce 2018 dosáhl eshop Kytary.cz na půl miliardu v tržbách, letos budou podle slov šéfa marketingu Filipa Černého atakovat miliardu korun. K rychlému růstu připívají i výsledky z devíti zahraničních trhů, kde tento e-shop prodává, a také dobrá práce se zákazníky a fanoušky. Pro ty má na kanále Youtube vlastní oceněný pořad On Air a vydává online magazín Frontman fungující jako komunitní server.

Jak jste zvládli situaci a opatření kolem pandemie? 

V rámci první vlny karantény šlo o nepříjemné období asi dvou týdnů, kdy jsme museli zavřít ze dne na den prodejny v Praze i v Brně. Tržby šly dolů, celá populace byla v šoku. Po prvních čtrnácti dnech jsme ale udělali spoustu změn a přišel skokový růst. Zásadní bylo, že se nám podařilo vytížit zaměstnance z prodejen. Nejlepší lidi, kteří jsou na prodejně v první linii a umí poradit s výběrem a prodávat, jsme přesunuli do onlinu, na infolinku nebo do chatu se zákazníky. Konverzní poměr e-shopu nám díky tomu vystřelil nahoru. Většinou máme z hlediska prodejů kolem třiceti procent nových zákazníků, zbytek tvoří stálí nebo vracející se zákazníci. V období pandemie se nám noví zákazníci zvýšili skokově na 60 procent. 

Jak se prodávají nástroje, když si je lidé nemohou vyzkoušet?

Bariéra byla pro všechny prodejce stejná. Zajímavé bylo, jak se nám během prvních týdnů změnila skladba prodávaných produktů. Za první dva týdny jsme vyprodali veškeré vybavení pro domácí nahrávací studia: mikrofony, sluchátka, zvukové karty. Jak všichni seděli doma a nechodili na zkoušky, tak si doma natáčeli demoverze skladeb. Normální život se zpomalil a lidé měli čas na rozvíjení vlastních koníčků. Hodně z nich mělo třeba sen naučit se hrát na kytaru nebo piano, a tak si řekli, pojďme to udělat teď. Hobby zákazníci nakupovali více a vykrylo to propad u profi muzikantů.

Letošním trendem jsou podcasty, studia si dělají influenceři i firmy, je to vidět v poptávce?

U podcastů jde o dlouhodobý vzrůstající trend, vybavujeme spoustu studií. Nyní byl nárůst v prodejích hlavně kvůli covidu a muzikantům. Řada z nich uvažovala, že by si třeba studio vybavila, a když nyní měli možnost, tak si mnoho z nich svůj sen o domácím studiu splnilo. 

V roce 2018 jste překonali půl miliardy korun v obratu. Jaký je výhled pro letošní rok?

Meziročně rosteme v průměru asi o dvacet procent. Teď je růst mnohem rychlejší, myslím, že pokud vše půjde podle plánu, tak brzy v obratu překonáme miliardu korun. Hodně nám pomáhá zahraničí – ač jsou marže různé, tak v obratu jdeme celkově nahoru. Maloobchod máme v Polsku, Maďarsku, Slovensku, Rumunsku, Velké Británii, Francii, Itálii a v Německu a Rakousku. Máme plán i na další expanzi. Ve střední Evropě patříme mezi top pět prodejců ve svém segmentu. 

Celý článek si můžete přečíst v časopise Marketing & Media, který vychází v pondělí 10. srpna 2020. Předplatit si ho můžete zde.

Foto: Vojtěch Resler

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení