Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Vojtěch Resler
Newsletter

V krizi je potřeba zalehnout na matrace, říká obchodní ředitel Seznamu

Pavel Hejkrlík13. 7. 202027. 10. 2020

V Seznamu je v roli obchodního ředitele Tomáš Búřil během uplynulých 11 let už podruhé. První dny mu vždy ozvláštnily zásahy zvenčí. „Nástupy do Seznamu mám evidentně dynamické… Poprvé jsem nastoupil 1. srpna 2002. Následně pak 12. srpna přišla do Prahy tisíciletá voda. Teď jsem přišel 9. března a ve firmě byl jen tři dny, než vše vypuklo a lidé byli posláni na home office,“ říká. Ve staronové roli podle vlastních slov není od toho, aby dělal revoluci, ale evoluci. Mezi hlavní cíle řadí hlavně rozvoj a zefektivnění obchodní politiky. Seznam se v dobách minulých nezaměřoval na řešení drobných a speciálních projektů, pro klienty je chtějí proto nyní více rozvíjet s využitím různých medamixů. 

„Vidím prostor pro zlepšení a chci využít znalostí, které jsem získal za osm let působení v agenturách, jde o nastavení celého obchodu. Chtěl bych mít v týmu obchodníky, kteří se starají o klíčové zákazníky tak, aby pro ně byli skutečnými marketingovými partnery a rozuměli celému spektru marketingové komunikace. Proč to ten klient dělá, jakou má strategii, jakou roli v ní hraje televize a jiné mediatypy. Mojí misí je dovzdělat obchodníky tak, aby byli rovnocennými partnery,“ popisuje Búřil. 

V Seznamu podle něj už na začátku krize „zalehli na matrace“ a během pandemie vytvořili prostřednictvím Novinky.cz i Seznamzpravy.cz enormní množství zpravodajského obsahu. Homepage Seznamu generovala velkou návštěvnost, meziročně o 30 až 40 procent více než před krizí. „I podle monitoringu víme, že jsme vytvořili více originálního obsahu než Česká televize nebo Český rozhlas. Projevilo se to v tom, že z nárůstu provozu na internetu získal 80 procent právě Seznam.cz. Z hlediska návštěvnosti se dařilo všem našim obsahovým službám. Například u Seznam Zpráv došlo k navýšení počtu zobrazených stránek na trojnásobek oproti běžnému stavu,“ říká Búřil.

PSALI JSME
Seznam.cz zvýšil roční tržby na 4,69 miliardy korun. Návštěvnosti pomohla krize

Na mediálním trhu byla podle něj často patrná snaha o výrazné zlevňování za účelem splnění inzertních plánů. Ta sice často přinesla finance na splnění plánu v dubnu či květnu, ale dlouhodobě to může mít na mediální domy podle Búřila spíše negativní dopad. Řada mediálních domů také sahá ke snižování platů a dochází i k odchodům redaktorů, což v Seznamu vnímají jako vhodnou příležitost doplnit týmy o nové talenty. 

V rámci televize pak Seznam chce sázet více než dosud na infotainment. „Jdeme více cestou zábavy, pohádek, toho, co lidi baví a zajímá je. Máme téměř hotové podzimní schéma a míříme výš. Mladší generace se úplně oprostila od konzumace informací, zajímají je hry, elektronický sport, streamy, krátká videa bez přidané informační hodnoty, chtějí se prostě především bavit,“ tvrdí Tomáš Búřil.

Seznam chce více rozvíjet video obsah, ale v plánu nejsou masivní investice do vlastní tvorby. Spíše jít cestou postupného generování obsahu v rámci jednotlivých drobnějších formátů pořadů. „Díky homepage Seznamu máme silný video obsah od našich partnerů a chceme tyto spolupráce dále rozvíjet. Ale nechceme jít cestou jako jiné mediální domy, že pouští stream s reklamou, která ani není vidět a klientovi nepřinese přidanou hodnotu. Chceme být partnery celého českého mediálního trhu a pomáhat lokálnímu obsahu a jeho monetizaci,“ uzavírá Búřil. 

Celý článek si můžete přečíst v časopise Marketing & Media, který vyšel v pondělí 13. července 2020. Předplatit si ho můžete zde.

Zavřít reklamu

Společný hon na hosty. Výrobci nápojů pomáhají restauracím

Starší článek

Uzávěrky registrací do soutěže The Young Guns vrcholí. Porotu tvoří 79 členů

Novější článek

Podobné zprávy

Newsletter

Oddělené světy jsou na škodu

ADVERTORIAL Na našem marketingovém trhu nejčastěji působí ryze české agentury, nebo ty, které mají centrálu v zahraničí a v našich končinách mají jen…
26. 5. 202225. 5. 2022
Newsletter

Cross-medialitu ovládlo Performio

Významným oceněním v rámci ceny Agenturní spolupráce roku udělované českou internetovou jedničkou Seznam.cz se v kategorii Cross-mediální spolupráce roku…
19. 5. 202218. 5. 2022
Newsletter

Když obsah buduje brand

Služba Seznam Native může nejen zvýšit znalost značky, ale dokáže také značně posílit její preference.
12. 5. 202211. 5. 2022
Newsletter

Esport se může inspirovat MMA

Že jde vybudovat silná nová sportovní komunita, dokazuje úspěch MMA, říká vedoucí oddělení sponzoringu a eventů Tipsportu Martin Ptáčník.
9. 5. 20228. 5. 2022
Reklama
Forum Media banner 300x250
ČEZ vize banner 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Martina Říhová řídí vedle Active i CMI News
DoDo posiluje vedení, novým CEO pro ČR a SR se stává Ivo Velíšek

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.