Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Newsletter

Budoucnost mají už jen nezávislé agentury, říká bývalý šéf WPP Sorrell

Jakub Křešnička2. 7. 20201. 7. 2020

Zakladatel a někdejší dlouholetý šéf komunikačního holdingu WPP Martin Sorrel tvrdí, že holdingový model, jenž sám pomáhal budovat, už nemá budoucnost. Aktuální krize je naopak příležitostí pro nezávislé agentury.

Martin Sorrell se stal legendou reklamního byznysu, když z malé firmy na výrobu drátěných nákupních košíků vybudoval největší komunikační holding světa WPP. Podařilo se mu to díky agresivnímu skupování mnoha společností zaměřujících se na reklamu a PR, čímž si alespoň na čas udělal nepřítele i z Davida Ogilvyho, jehož agenturu nakonec také převzal. Dnes pod WPP vedle Oglivy spadají i skupiny jako Wunderman Thompson, VMLY&R, GroupM či Grey. Jenže v holdingu už není Sorrell, který jej v roce 2018 po 33 letech šéfování opustil.

PSALI JSME
Avast zastavuje reklamu na Facebooku. Přidává se ke stovkám dalších firem

„Holdingový model, za jehož vybudování jsem vlastně spoluzodpovědný, už nefunguje. Jednotlivé značky agentur na sobě vzájemně kanibalizují. Řízení holdingů navíc není svázáno s jejich vlastnictvím, a tak šéfům na podniku tolik nezáleží. Například mají úspěch v získávání dalších a dalších kampaní, neprojeví se to ale na růstu obratu, protože v honbě za projekty podrážejí jejich cenu,“ uvedl Sorrell v rozhovoru pro Sdružení nezávislých agentur MAAG.

Budoucnost podle něj mají především nezávislé agentury. Pro ně může být navíc aktuální koronavirová krize příležitostí, podobně jako od ekonomické krize roku 2008 vznikla společnost Airbnb. Asi není překvapením, že Martin Sorrell po odchodu z WPP buduje novou komunikační společnost S4 Capital. A charakterizuje ji samozřejmě jako nezávislou agenturu.

„Nezávislé jsou ty agentury, kde není oddělené řízení od vlastnictví podniku, tudíž vedení záleží na jeho ekonomickém zdraví. Zároveň jsou to firmy stojící mimo šest hlavních agenturních holdingů,“ charakterizoval Sorrell nezávislé společnosti na kontrastu s holdingy WPP, Dentsu, Havas, Interpublic, Omnicom a Publicis.

Společnost S4 Capital sice také vyrůstá prostřednictvím akvizic, jako jsou nákupy společností MediaMonks, MightyHive či BizTech. Rozdíl je ale podle Sorrella v tom, že všechny integruje v jednu. „Na jednotlivých značkách agentur může záležet nám, ale klientům je to jedno,“ říká Sorrell s tím, že jeho firma v akvizicích pokračuje i během krize, nepropouští ale naopak nabírá.

Recept na předpokládaný úspěch vlastní firmy shrnul do čtyř bodů – je plně digitální; funguje na daty poháněném modelu; programově využívá veškerých dostupných platforem; pracuje rychleji, levněji a lépe; má hlavně jednotnou strukturu, ti nejlepší lidé (řadu z nich si přetáhl z WPP) jsou pod jednou střechou, tudíž nedochází k fragmentaci týmů ani práce na projektech.

×

Kia uzavřela partnerství s Jágrem. Hokejistům Kladna dodá desítky vozů

Starší článek

Prodavač obecný je dnes ohrožený druh

Novější článek

Podobné zprávy

Newsletter

Ceny SDGs jsou otevřené pro přihlášky, čas je do konce března

Asociace společenské odpovědnosti v letošním roce pořádá již pátý ročník Cen SDGs. Ty oceňují inovativní projekty, jež naplňují globální cíle…
1. 3. 20211. 3. 2021
Newsletter

Být stále mlád je v marketingu zadara

Letos to je dvacet let od chvíle, kdy mne vysoká škola vyslala vstříc osudu. Mohu tedy prohlásit, že pracuji dvacet let v marketingu. Co…
1. 3. 202126. 2. 2021
Newsletter

VIDEO: Místo kontejneru obývák. Kanada vyvrací mýty o obchodu s lidmi

Vládní kampaň vytvořená ve spolupráci s agenturou Banfield bojuje s tím, že v Kanadě každou třetí oběť obchodování s lidmi…
1. 3. 202126. 2. 2021
Newsletter

Vydavatelství A 11 vstoupilo do segmentu křížovek. Luštění zažívá …

Společnost A 11 začala vydávat tři nové křížovkářské magazíny s klasickým švédským luštěním: sorry křížovky s vtipnou tajenkou za 39 korun, Mladý svět…
1. 3. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let
Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více