Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Wikimedia Commons
Newsletter

Budoucnost mají už jen nezávislé agentury, říká bývalý šéf WPP Sorrell

Jakub Křešnička2. 7. 20201. 7. 2020

Zakladatel a někdejší dlouholetý šéf komunikačního holdingu WPP Martin Sorrel tvrdí, že holdingový model, jenž sám pomáhal budovat, už nemá budoucnost. Aktuální krize je naopak příležitostí pro nezávislé agentury.

Martin Sorrell se stal legendou reklamního byznysu, když z malé firmy na výrobu drátěných nákupních košíků vybudoval největší komunikační holding světa WPP. Podařilo se mu to díky agresivnímu skupování mnoha společností zaměřujících se na reklamu a PR, čímž si alespoň na čas udělal nepřítele i z Davida Ogilvyho, jehož agenturu nakonec také převzal. Dnes pod WPP vedle Oglivy spadají i skupiny jako Wunderman Thompson, VMLY&R, GroupM či Grey. Jenže v holdingu už není Sorrell, který jej v roce 2018 po 33 letech šéfování opustil.

PSALI JSME
Avast zastavuje reklamu na Facebooku. Přidává se ke stovkám dalších firem

„Holdingový model, za jehož vybudování jsem vlastně spoluzodpovědný, už nefunguje. Jednotlivé značky agentur na sobě vzájemně kanibalizují. Řízení holdingů navíc není svázáno s jejich vlastnictvím, a tak šéfům na podniku tolik nezáleží. Například mají úspěch v získávání dalších a dalších kampaní, neprojeví se to ale na růstu obratu, protože v honbě za projekty podrážejí jejich cenu,“ uvedl Sorrell v rozhovoru pro Sdružení nezávislých agentur MAAG.

Budoucnost podle něj mají především nezávislé agentury. Pro ně může být navíc aktuální koronavirová krize příležitostí, podobně jako od ekonomické krize roku 2008 vznikla společnost Airbnb. Asi není překvapením, že Martin Sorrell po odchodu z WPP buduje novou komunikační společnost S4 Capital. A charakterizuje ji samozřejmě jako nezávislou agenturu.

„Nezávislé jsou ty agentury, kde není oddělené řízení od vlastnictví podniku, tudíž vedení záleží na jeho ekonomickém zdraví. Zároveň jsou to firmy stojící mimo šest hlavních agenturních holdingů,“ charakterizoval Sorrell nezávislé společnosti na kontrastu s holdingy WPP, Dentsu, Havas, Interpublic, Omnicom a Publicis.

Společnost S4 Capital sice také vyrůstá prostřednictvím akvizic, jako jsou nákupy společností MediaMonks, MightyHive či BizTech. Rozdíl je ale podle Sorrella v tom, že všechny integruje v jednu. „Na jednotlivých značkách agentur může záležet nám, ale klientům je to jedno,“ říká Sorrell s tím, že jeho firma v akvizicích pokračuje i během krize, nepropouští ale naopak nabírá.

Recept na předpokládaný úspěch vlastní firmy shrnul do čtyř bodů – je plně digitální; funguje na daty poháněném modelu; programově využívá veškerých dostupných platforem; pracuje rychleji, levněji a lépe; má hlavně jednotnou strukturu, ti nejlepší lidé (řadu z nich si přetáhl z WPP) jsou pod jednou střechou, tudíž nedochází k fragmentaci týmů ani práce na projektech.

Zavřít reklamu

Kia uzavřela partnerství s Jágrem. Hokejistům Kladna dodá desítky vozů

Starší článek

Prodavač obecný je dnes ohrožený druh

Novější článek

Podobné zprávy

Newsletter

Oddělené světy jsou na škodu

ADVERTORIAL Na našem marketingovém trhu nejčastěji působí ryze české agentury, nebo ty, které mají centrálu v zahraničí a v našich končinách mají jen…
26. 5. 202225. 5. 2022
Newsletter

Cross-medialitu ovládlo Performio

Významným oceněním v rámci ceny Agenturní spolupráce roku udělované českou internetovou jedničkou Seznam.cz se v kategorii Cross-mediální spolupráce roku…
19. 5. 202218. 5. 2022
Newsletter

Když obsah buduje brand

Služba Seznam Native může nejen zvýšit znalost značky, ale dokáže také značně posílit její preference.
12. 5. 202211. 5. 2022
Newsletter

Esport se může inspirovat MMA

Že jde vybudovat silná nová sportovní komunita, dokazuje úspěch MMA, říká vedoucí oddělení sponzoringu a eventů Tipsportu Martin Ptáčník.
9. 5. 20228. 5. 2022
Reklama
Forum Media banner 300x250
ČEZ vize banner 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Martina Říhová řídí vedle Active i CMI News
DoDo posiluje vedení, novým CEO pro ČR a SR se stává Ivo Velíšek

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.