Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Effie.cz
Názory

KOMENTÁŘ: V Effie nečarujte, pracujte s daty!

Hana Huntová26. 10. 202026. 10. 2020

Tři postřehy z letošního hodnocení Effie od metodika výzkumné poroty.

Výzkumnický semafor vznikl před třemi lety, tedy mnohem dříve, než princip začal používat stát v epidemiích, i když vlastně také ten náš funguje jako základní hygiena v oblasti dokazování efektu komunikace. Letos porota soutěže Effie moc červených nevystavila, a tak se všichni soutěžící rozjeli do dalších kol.

Na základě úrovně letošních přihlášek tedy můžeme radostně konstatovat, že semafor přispěl oboru komerční komunikace a že se argumentace o efektu komerční komunikace zpřesnila a projasnila.

Triky vám Effie nevyhrají

Lidé z výzkumné části poroty Effie vidí přihlášky třikrát, poprvé v polovině srpna v předkole. Proto většinu triků kouzelníka Advertistóna porota odhalí. A je jich jak králíků z klobouku. Upravená škála, aby jednoprocentní rozdíl lépe vynikl. Efektní barevný graf, který pomíjí čísla, jen ukazuje „skvělý“ efekt. Definice kategorie přeformulovaná tak, aby vyloučila konkurenta. Přisouzení celého efektu komunikaci, i když došlo k úpravě ceny, redesignu výrobku, či jiné podstatné změně v marketingovém mixu. Oslava růstu značky, kdy celá kategorie rostla stejným tempem. Výběr datové řady, která ukazuje navýšení a pominutí dalšího, ne již tak pěkného vývoje prodejů. I když je třeba výsledek vlastně dobrý, milí Advertistóni, nikdo nezatleská. Právě jste se totiž pokusili o průhledný trik a ctěné publikum zívá.

Datová virtuozita

Tohle je vůbec nejpodstatnější, i když složitě sdělitelné.

  • Hana Huntová

V Effie si čtu přihlášky nominované na cenu SIMAR (Sdružení agentur pro výzkum trhu a veřejného mínění) za nejlepší využití dat. Mám, spolu s výzkumnou porotou, vybrat toho nejlepšího. Cítím radost (a obdiv), že někdo umí takto pěkně pracovat s daty, vysosat z nich to podstatné, odvodit si z nich správnou strategii a pak se po ní tvořivě vydat. Semafor totiž pouze pojmenovává nástroje v datovém orchestru. Vyloudit z nich pěknou muziku je už jiná disciplína. Vyžaduje důvěru a souhru marketingového týmu, který komunikaci zadal a všechna vhodná data otevřeně sdílel. A na straně agentury lidi, kteří dokáží být klientům skutečnými partnery, systematicky s daty pracují, umí je interpretovat a smysluplně využít.

Nesmím prozradit vítěze a ani naznačovat. Na závěr si tedy pouze dovolím napsat jednu hypotézu. Přihlášky, které opravdu dobře pracují s daty, ve své kategorii vítězí. V minulém ročníku to tak bylo. Uvidíme, zda to takto bude i tentokrát. 

×

Internetová televize Mall.tv uvádí Terapii sdílení, seriál o esemeskách a lidech

Starší článek

Jak na sportovní marketing? Konference Clio Sports proběhne zdarma

Novější článek

Podobné zprávy

Názory

Budoucí marketéři: Musí mít „soft skills“ a přesah do dalších disciplín

Online marketing je komplexní obor. Spojuje v sobě umění ovládat technologie, kreativitu i strategické myšlení při výběru kanálů. Se vznikem…
23. 2. 202123. 2. 2021
Názory

KOMENTÁŘ: Proč by se značky měly zabývat duševním zdravím?

Pandemie covid‑19 je s námi téměř rok a s největší pravděpodobností ještě nějakou dobu bude. Její přímé dopady na životy lidí jsou…
18. 2. 202118. 2. 2021
Názory

KOMENTÁŘ: Média u nás stojí na jednotlivcích. Proč je to šance …

Jestli krize něco připomněla, tak jsou to mimo jiné veškeré nadnárodnosti a systémovosti. Ovšem institucionalizaci navzdory odhalila…
12. 2. 202113. 2. 2021
Názory

KOMENTÁŘ: Co mi covid vzal a co mě naučil

V krizi si uvědomíte, že když chcete něco dokázat, musíte za tím jít a musíte to udělat sami. Pamatuji si, že pro mne 12. března 2020…
12. 1. 202112. 1. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více