Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Effie.cz
Názory

KOMENTÁŘ: V Effie nečarujte, pracujte s daty!

Hana Huntová26. 10. 202026. 10. 2020

Tři postřehy z letošního hodnocení Effie od metodika výzkumné poroty.

Výzkumnický semafor vznikl před třemi lety, tedy mnohem dříve, než princip začal používat stát v epidemiích, i když vlastně také ten náš funguje jako základní hygiena v oblasti dokazování efektu komunikace. Letos porota soutěže Effie moc červených nevystavila, a tak se všichni soutěžící rozjeli do dalších kol.

Na základě úrovně letošních přihlášek tedy můžeme radostně konstatovat, že semafor přispěl oboru komerční komunikace a že se argumentace o efektu komerční komunikace zpřesnila a projasnila.

Triky vám Effie nevyhrají

Lidé z výzkumné části poroty Effie vidí přihlášky třikrát, poprvé v polovině srpna v předkole. Proto většinu triků kouzelníka Advertistóna porota odhalí. A je jich jak králíků z klobouku. Upravená škála, aby jednoprocentní rozdíl lépe vynikl. Efektní barevný graf, který pomíjí čísla, jen ukazuje „skvělý“ efekt. Definice kategorie přeformulovaná tak, aby vyloučila konkurenta. Přisouzení celého efektu komunikaci, i když došlo k úpravě ceny, redesignu výrobku, či jiné podstatné změně v marketingovém mixu. Oslava růstu značky, kdy celá kategorie rostla stejným tempem. Výběr datové řady, která ukazuje navýšení a pominutí dalšího, ne již tak pěkného vývoje prodejů. I když je třeba výsledek vlastně dobrý, milí Advertistóni, nikdo nezatleská. Právě jste se totiž pokusili o průhledný trik a ctěné publikum zívá.

Datová virtuozita

Tohle je vůbec nejpodstatnější, i když složitě sdělitelné.

  • Hana Huntová

V Effie si čtu přihlášky nominované na cenu SIMAR (Sdružení agentur pro výzkum trhu a veřejného mínění) za nejlepší využití dat. Mám, spolu s výzkumnou porotou, vybrat toho nejlepšího. Cítím radost (a obdiv), že někdo umí takto pěkně pracovat s daty, vysosat z nich to podstatné, odvodit si z nich správnou strategii a pak se po ní tvořivě vydat. Semafor totiž pouze pojmenovává nástroje v datovém orchestru. Vyloudit z nich pěknou muziku je už jiná disciplína. Vyžaduje důvěru a souhru marketingového týmu, který komunikaci zadal a všechna vhodná data otevřeně sdílel. A na straně agentury lidi, kteří dokáží být klientům skutečnými partnery, systematicky s daty pracují, umí je interpretovat a smysluplně využít.

Nesmím prozradit vítěze a ani naznačovat. Na závěr si tedy pouze dovolím napsat jednu hypotézu. Přihlášky, které opravdu dobře pracují s daty, ve své kategorii vítězí. V minulém ročníku to tak bylo. Uvidíme, zda to takto bude i tentokrát. 

Zavřít reklamu

Internetová televize Mall.tv uvádí Terapii sdílení, seriál o esemeskách a lidech

Starší článek

Jak na sportovní marketing? Konference Clio Sports proběhne zdarma

Novější článek

Podobné zprávy

Názory

Babiš má ke koprovce blíž, ale servis je daleko

Dosavadní počínání potenciálních kandidátů na prezidenta a jejich kampaně komentuje Jakub Splavec, odborník na politické PR.
20. 6. 202220. 6. 2022
Názory

Mýty a výhody monitoringu sociálních sítí

Monitoring naráží na technologické i legislativní překážky, kvůli kterým nelze zdaleka zjistit vše, co by zadavatelé chtěli, píše Zdeněk Jodas z Monitory.
17. 6. 202217. 6. 2022
Názory

Knihobot vyhrál cenu Heureky, ale na ni nemůže

Knihobot vyhrál Cenu Kvality od Heureky. Prý jsme nejspolehlivější e­‑shop. Že máme spokojené zákazníky, vím, ale stejně mi spadla brada. Proč? Protože…
12. 5. 202212. 5. 2022
Názory

Co frčí v PR. Postřehy ze Sabre Awards

Čím zaujmou kampaně v evropské konkurenci a co spojuje finalisty prestižní oborové soutěže, přibližuje jeden z porotců soutěže Rostislav Starý z Konektoru.
9. 5. 202210. 5. 2022
Reklama
CĚZ Kuráž 300x250
Etnetera motion banner

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Kiwi.com sestavilo in-house kreativní tým, vede ho Wechsler z DDB
Novým provozním ředitelem Kindred byl jmenován Ondřej Liška

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.