Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Názory

KOMENTÁŘ: Reklamnímu trhu se nedařilo

Tomáš Hynčica, Nielsen Admosphere13. 7. 202013. 7. 2020

Hrubé investice se meziročně snížily na 46 miliard korun. Utrpěla i televize, tradiční tahoun trhu, reklamních sdělení se odvysílalo o 23 procent méně.

Tuzemskému mediálnímu reklamnímu trhu se dle očekávání v prvním pololetí letošního roku až tak úplně nedařilo. Monitorované hrubé reklamní investice se meziročně snížily o 4,5 procent na 46 miliard korun. Výkon inzertního segmentu se tak vrátil k hodnotám vykazovaným koncem roku 2018, a to jen za pomoci výsledku prvního, koronavirovou krizí téměř nedotčeného, kvartálu.

U nás v Nielsen Admosphere monitorujeme tuzemskou reklamu už více než deset let. Jednoznačným trendem poslední dekády bylo navyšování objemu hrubých reklamních investic. Tahounem růstu je v ČR tradičně zejména televize (zhruba 50% podíl na hrubých útratách), které v posledních letech zdatně sekunduje internet (cca 25% podíl). Právě jejich pravidelně stoupající výkonnost byla pro celé odvětví v posledních letech rozhodujícím hybatelem.

Ještě vloni se televizi podařilo meziročně zvýšit objem odvysílané reklamy o osm procent (57,5 mld. Kč/rok). Alespoň takovou hodnotu měla TV inzerce, vycházíme-li z ceníkových cen jednotlivých televizí v kombinaci s naměřenou televizní sledovaností dotčených reklamních sdělení.  Díky velmi úspěšnému prvnímu kvartálu letoška a následnému nárůstu televizní sledovanosti, který byl spojen se změnou televizního chování během pandemie, se touto optikou našemu dominantnímu médiu prozatím daří držet v polovině roku slušný tříprocentní růst. Naopak ale o tři procenta klesl počet odvysílaných reklamních sdělení. Ve druhém čtvrtletí pak klesl počet reklam v TV dokonce o 23 procent, byť červnová čísla už ukazují mírné snížení propadu (z květnových −26 % na červnových −18 %).

Výraznější poklesy než u televize a internetu pak registrujeme u zbývajících mediatypů, které se v dubnu a květnu propadly dokonce až o 40 procent. I zde jsou však již červnová čísla výrazně optimističtější.

Autor: Tomáš Hynčica, Business & Research Director, Nielsen Admosphere

×

Společný hon na hosty. Výrobci nápojů pomáhají restauracím

Starší článek

Uzávěrky registrací do soutěže The Young Guns vrcholí. Porotu tvoří 79 členů

Novější článek

Podobné zprávy

Akce

ADC Awards posouvají termíny, Louskáčky budou rozdány v listopadu

Ocenění kreativy v české reklamě Art Directors Club Czech Creative Awards se pro přihlášky otevře v srpnu. Slavnostní vyhlášení výsledků pak proběhne…
3. 3. 20213. 3. 2021
Lidé

Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Jednatel společnosti Digital Broadcasting zemřel v úterý večer. V médiích začal podnikat na konci devadesátých let, kdy založil rádio Čas.
3. 3. 20213. 3. 2021
Sport

FC Viktorie Plzeň dál spolupracuje s agenturou Beneš & Michl

Grafická a webová agenturu Beneš & Michl navazuje na osmiletou spolupráci s fotbalovým klubem FC Viktoria Plzeň, jemuž už od roku…
3. 3. 20213. 3. 2021
Média

Rádio Beat a RockZone budou mít v Praze konkurenci

Skupina Media Bohemia pokračuje v rozšiřování svého působení. Rock Radio, které do zmíněné skupiny patří lze od začátku března naladit…
2. 3. 20213. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let
Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více