Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Názory

Reklamní samuraj: Doktor pro zdravé

Vilém Rubeš22. 8. 201922. 8. 2019

Četlo se to moc pěkně. Několik zkušených – a chytrých, to si řekněme rovnou – lidí se zadumalo v rámci článkovoru (to je ten velmi, velmi dlouhý hybrid mezi článkem a rozhovorem, kde už už – ale vždycky marně –hledám poznámku „sponzorováno“) o současném stavu světa, marketingu, reklamy a kreativity. Odpověď byla dozajista jasná: řešením jsou oni.

Inu, sám bych to nedělal jinak. Jen mě překvapilo to opakované tvrzení, že nepůjdou do problematických tendrů, že nebudou šaškovat tam, kde jim zadání vysvětluje uhrovatý skoro dětský junior‑manager, že pokud nenajdou soulad s tím, že si klient uvědomí, že v jejich případě hovoří s Panem Mistrem Ševcem Vonáskem, tak mu na to hodí zvysoka bobek. Hezky se to četlo. Až bych jim zatleskal.

Přesně takhle jsem před koncem tisíciletí uvažoval taky. Jenže je to celé naruby. Pokud chcete klienta, který vám rozumí, chápe stav světa i svého problému, je připraven dát vám to nejlepší ze svých lidí, ze svých financí a ze svých informací, které nashromáždil, pak tu vyvstane taková malá, nedůležitá otázka: a k čemu mu budete?

Budete doktorem pro zdravého pacienta. Jenže doktora víc potřebují nemocní. Ti, co si neuvědomují váš věhlas. Co nevidí, v jakém problému si ustlali, co nechápou, kudy z toho ven.

Chcete‑li se specializovat ve své doktorské praxi na zdravé, nebojte se. Budete prosperovat, budete jim prodávat zlatý prach a bazénové savo, pokud jsou hloupější, nebo zaručeně fungující postupy, co dělají všichni, pokud tak omezení nejsou. Určitě se uživíte, on se uživí skoro každý, což je mystérium, které mě už třicet let nepřestává překvapovat.

Ale pokud si chcete říct, že děláte něco užitečného, myslím užitečného kromě vystavování faktur, pak jsou tu nemocní. Které musíte přesvědčit, že to, co pociťují a co si myslí, není pravda. Že to, co považují za řešení, je banál. Které musíte přesvědčit, že odvaha nutně nezabíjí.

A které musíte přesvědčit, že jste doktorem pro nemocné, ne leštičem ega pro zdravé. Doktor pro zdravé neublíží. Ale skutečně nemocným nepomůže.

Nepřehlédněte:
Chcete mluvčí? Je libo černovlásku nebo blondýnku?

Zavřít reklamu

Do tendru na provoz přístřešků MHD v Praze se chystají přihlásit firmy, které u nás dosud nepůsobily

Starší článek

Mezinárodní festival reklamy PIAF už příští rok nebude

Novější článek

Podobné zprávy

Názory

Pojeďme tam, kde to známe z plátna

Film a televize nás přenášejí do příběhů, které jsme nezažili, a do míst, která jsme nenavštívili. Lákají na výlety do filmových lokací. CzechTourism či…
1. 8. 20221. 8. 2022
Názory

Přijde krize? Nechte běžet reklamu!

Chcete mít větší tržní podíl? Obrňte se trpělivostí a vůbec nic nedělejte se svým marketingovým rozpočtem. Během recese totiž stačí vydržet a vaše značka…
21. 7. 202221. 7. 2022
Názory

Konkurence bude jen sílit. „Malé e-shopy“ si musejí ujasnit strategii

Je pravdou, že růst e­‑commerce se minimálně zastavil. Podle posledních veřejných čísel za červen klesla meziročně návštěvnost e­‑shopů globálně o 12…
18. 7. 202218. 7. 2022
Názory

Babiš má ke koprovce blíž, ale servis je daleko

Dosavadní počínání potenciálních kandidátů na prezidenta a jejich kampaně komentuje Jakub Splavec, odborník na politické PR.
20. 6. 202220. 6. 2022
Reklama
FM banner srpen 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Jan Hanuš míří z Mall Group šéfovat topenářskému startupu Woltair
Novou generální ředitelkou McDonald’s pro ČR a SR je Yuliya Badritdinova

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.