18. června

Když nebudete e-mailové kampaně rozesílat podle nejpřísnějších standardů, nový poskytovatel vás nezachrání

Není skoro týdne, abychom nedostali poptávku od klienta, který není spokojen s doručitelností zpráv u svého současného poskytovatele e-mail marketingu. Nás, jako společnost, která si na vysoké míře doručitelnosti zakládá, to samozřejmě těší. Odpověď ale není tak snadná, jak by si mohl někdo myslet. Nejprve si řekněme jednu podstatnou věc – poskytovatelé e-mailového marketingu se liší v tom, s jakým […]

číst

Není skoro týdne, abychom nedostali poptávku od klienta, který není spokojen s doručitelností zpráv u svého současného poskytovatele e-mail marketingu. Nás, jako společnost, která si na vysoké míře doručitelnosti zakládá, to samozřejmě těší. Odpověď ale není tak snadná, jak by si mohl někdo myslet.

Nejprve si řekněme jednu podstatnou věc – poskytovatelé e-mailového marketingu se liší v tom, s jakým úspěchem zprávy doručují. Právě oni nesou za tuto část procesu odpovědnost. Rozdíly jsou dané takzvanou reputací, která se skládá z mnoha aspektů, ale jedním z nejdůležitějších je obsah odesílaných zpráv.

Poskytovatel, který má otevřenou náruč a nemá žádný prověřovací proces, při němž by posoudil potenciálního klienta a s ním spojená rizika, zákonitě bude mít mezi svými zákazníky větší množství problematických firem než ten, který každou z nich nejprve prověří. Zvláště u tzv. SMTP cloudů typu SparkPost, SendGrid, Mailgun, Mailjet a podobných je nezbytné počítat s tím, že nízká cena je vykoupena tím, že se v dané infrastruktuře vyskytuje obrovské množství pochybných odesílatelů. Pokud tedy máte problém s doručitelností, je potřeba se nejprve podívat na vaše vlastní kampaně a s nimi spojené procesy.

Máte opravdu od všech příjemců souhlas s použitím takzvaného double opt-in, kdy se navíc zašle potvrzovací e-mail, nebo naopak obesíláte kohokoliv, kdo vám svou adresu poskytl? Jak probíhá čištění databáze příjemců? Máte ji aktuální? Řídí se obsah a frekvence vašich kampaní osvědčenými postupy, nebo ještě stále posíláte plošně letáky, které grafik připravující tiskovou verzi jen převedl do JPG a vyskládal do HTML? Samotná změna firmy, která vám e-mailing zajišťuje, totiž bez nápravy všech příčin k trvalému zlepšení nepovede.

Až se budete znovu věnovat výběru poskytovatele, podívejte se i na to, jaké má procesy prověřování, nakolik se zajímá o váš obsah, vaši reputaci a kvalitu vaší databáze. Ten, který na vás bude přísný, bude mít pravděpodobně lepší doručitelnost díky tomu, že nemá mezi klienty pochybné společnosti či vyložené spammery. A nevěřte příběhu o tom, že budete mít vlastní IP adresu a že vás jiní uživatelé stejného poskytovatele neovlivní. Důvěryhodnost a reputace se přenáší mezi jednotlivými IP adresami až na síť konkrétního poskytovatele.

Jakub Olexa, jednatel, Mailkit

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení