Foto: iStock

Active Radio náhle ukončila spolupráci s Radiohausem

17. 1. 2020 10:01

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Multimediální skupina Active Radio v noci ze čtvrtka na pátek okamžitě ukončila spolupráci se společností Radiohouse. V pátek už neměly být spoty od Radiohouse do vysílání rádií Active Radio nasazeny.

Skupina Active Radio, která provozuje vysílání Evropy 2, Frekvence 1, Radia Bonton nebo Dance s okamžitou platností ukončila spolupráci se společností Radiohouse, která ji doposud mediálně zastupovala na rozhlasovém trhu. Jako důvod uvedla dlouhodobé porušování smluvních závazků ze strany společnosti Radiohouse. Od února ji bude zastupovat obchodní zastupitelství Media Club, které spadá pod mediální skupinu Prima. Radio Active si do konce ledna bude prodávat reklamu sama.

Výkonná ředitelka společnosti Active Radio Martina Říhová v prohlášení skupiny uvedla:„Velmi mě mrzí, kam celá situace došla. Bohužel nás k tomuto kroku donutila společnost Radiohouse svým jednáním. V žádném případě nechceme, aby na to doplatili naši věrní zákazníci. Rádi bychom jim proto nabídli, aby si plánovanou reklamu objednali přímo u nás. K ukončení spolupráce jsme přistoupili až po dlouhém a důkladném zvážení.“

Společnost Radiohouse na situaci reagovala tiskovou zprávou, ve které označila krok Active Radio za krajně neetické. Dále ve své reakci píše, že jednostranné náhlé rozhodnutí z noci 16.1.2020 skupiny Active Radio a.s. nevysílat nadále reklamu na stanicích Evropa2, Frekvence1, Radio Bonton a Dance Radio od rána 17.1. je podle Radiohousu nečekaným a hrubým porušením platné smlouvy. Společnost ho ve svém prohlášení vnímá jako nepřátelský akt vůči sobě, svým přímým i agenturním klientům a bude se domáhat náhrady škod všemi prostředky.

„Chápeme, že přerušení aktuálních kampaní, na které jsme se my ani naši klienti nemohli nijak připravit, může narušit efektivitu mediálních investic i dlouhodobou důvěru v soukromý rozhlasový trh jako tokovou. Vytvořili jsme proto krizový tým a se všemi našimi stávajícím klienty vstupujeme bezprostředně v jednání, abychom jim ze složité situace pomohli a výstup jejich kampaní maximalizovali na aktuálním portfoliu Radiohouse. Samozřejmě máme vůli s nimi koordinovat postup v náhradě škody, kterou jim skupina Active Radio a.s. způsobila“ říká jednatel společnosti Štěpán Ryska.

Ryska dodává: „Něco takového bylo pro mne za 30 let existence soukromého rozhlasového trhu dosud nepředstavitelné. Radiohouse se striktně drží platné smlouvy, aktuální vlastník skupina Media Bohemia se snaží trvale odchod Active Radio z portfolia Radiohouse konstruktivně a smírně řešit. Výsledkem je ale pouze šikana našich klientů, kteří mají zřejmě sloužit jako rukojmí pro podivnou arogantní hru rozhlasové skupiny Active Radio. Věřím, že nezodpovědný přístup Active k obchodnímu partnerství, reklamním investicím klientů i dlouhodobě slábnoucí poslechovost jejich stanic je srozumitelným signálem pro každého zadavatele rozhlasové reklamy v ČR.

Foto: iStock

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.