Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Youtube: Gillette
Média

Nová kampaň Gillette: Úspěch nebo fail?

Martina Vincencová19. 1. 201914. 6. 2019

Čeští marketéři se v názoru na kreativu antisexistické reklamy neshodnou.

Značka Gillette nedávno uvedla nový globální reklamní spot, ve kterém ukazuje příklady sexismu a toxické maskulinity. Některé zákazníky ale pobouřila a nabádají k bojkotu firmy. Příznivci naopak chválí, že se značka snaží nabádat k lepšímu chování k ženám a eliminaci agresivity. MAM se zeptal na názor na tuto kampaň  tuzemských marketérů:

Jiří Budínský, head of product department, Globus:

Reklama má v sobě lepší poselství než drtivá většina politických projevů napříč světem. Už vidím, jak se různí chlapi pohoršují nad tím, že reklama útočí na muže a tedy potažmo svoji cílovku. Pokud si poselství “chlap má na víc než se chovat jako hovado” berete jako osobní útok na svůj životní styl, tak je o to lépe, že taková věc vznikla.

Roman Čihalík, kreativní ředitel, Comtech Can:

Mně se moc líbí, když vznikne kampaň, která není černobílá. Která má silné téma s emocemi. Líbí se mi, když vznikají protestní skupiny dotčených mužů, kteří jsou odhodlaní bojkotovat všechny výrobky. A právě tato debata nás jako společnost posouvá, nutí nás zamyslet se nad tím co děláme a jaký vliv naše činy mají. Což je, zejména v této době, to nejdůležitější. Reklama na naše životy.

Nikola Foktová, Creative Director, Kindred:

Od macho komunikace směrem k výchově gentlemanů přechází celá řada pánských brandů. A byla jen otázka času, než se některý z nich povozí na #MeeToo vlně. Kampaň Gillette to za mě dělá dobře. A pokud je fakt pravda, že se 48 % Američanů v generaci Z považuje za minoritu a slyší tedy na „zastávání se slabších“, tleskám. Tahle kampaň má, na rozdíl například od nedávného úletu PEPSI s Kylie Jenner v hlavní roli, silnou story založenou na číslech. A s takovou jde všechno hladce.

Jakub Kočí, strategic planner, Havas Prague:

P&G je hrdým sponzorem maminek a v historii slavil se svým „purpose driven marketingem“ slušné úspěchy (viz kampaně #likeagirl #myblackisbeautiful).

Tentokrát ale s Gillette pro muže výrazně narazil a nespraví to ani přidání osmnáctého břitu na holící hlavici. A do ruda rozpálené hejty nezchladí ani nové hydratační proužky.

V reakci na #metoo vyhlásil válku toxické maskulinitě a to za mne dost nešťastnou formou. Extrémní stereotypizace mužského světa působí negativně a celkový pocit ze spotu se rovná dojmu z mravokárného videa Besipu nebo Ministerstva školství a tělovýchovy. Místo pozitivního apelu spíše naznačuje mužům, že žijí blbě a ať se nad sebou laskavě zamyslí. To muži v produktivním věku obyčejně moc rádi slyší.

Dobrá kampaň může být polarizující, ale poměr 2:1 ve prospěch hejtu pod videem na Youtube naznačuje, že se to nepodařilo nejlépe. Situaci nepomáhají ani nařčení z cenzury komentářů a ovlivňování lajků. Jestli chtěli pár týdnů před Super Bowlem vyvolat diskuzi, tak se podařilo. Momentálně v ní však více ztrácí, než získávají.

Petr Vlasák, kreativní ředitel, Comtech Can:

Příběh končí větou: „Protože kluci, kteří se na vás dnes dívají, budou zítra muži.“

Moji dva kluci a holka mě sledují stoprocentně. A když nesouhlasí s tím, jak jsem se v dané situaci zachoval, dají mi to bez problémů najevo. Když byli menší, tak jsem je korigoval já. Teď v jejich nácti letech se karta obrací. A jsem za to vlastně rád. Gillette video nám tátům říká, že můžeme být ještě lepší. Hlavně kvůli svým dětem, které to tady celé vezmou po nás. A s tím jsem v pohodě. Jasně, že je tam trochu amerického patosu a moralizování, ale když se nad tím zamyslíte, tak je to spíš inspirativní. A pro ty, co se vždycky snažili dělat věci správně, je to vlastně oslavné.

Roman Zámečník, strategy director, Brain One:

Přiklonění k repositioningu a odvaha lézt po brand ladderu výše je určitě správná volba. Jako hlavní slabinu celého konceptu ovšem vidím A) špatné uchopení tématu a za B) špatně zvolené téma.

A) Co se týče uchopení, značka nás příliš poučuje a počítá s tím, že my jsme ti špatní chlápci, kteří se musí změnit. A to se samozřejmě většině cílové skupiny nelíbí, obzvlášť v době, kdy Trump, ztělesnění negativního příkladu, vyhrává ve volebních preferencích. Věřím, že přiznání kreditu hybatelům změny, by byla lepší pozice. 

B) Téma #metoo pořád vzbuzuje emoce, ale už nikoho nepřekvapí. Bohužel ve spotu trochu kanibalizuje to ostatní, co mohlo být zajímavé, totiž šikanu, menšiny a samotnou definici mužství. Když Dove vyšel ven s tématem přirozené krásy, šlo o novou unikátní myšlenku, kterou značka zviditelnila. Gillette ve spotu spíš jen bezobsažně dolepuje svůj brand na téma, které už je všeobecně známé a akceptované. Věřím, že kampaň brandu pomůže ve vizibilitě a tím pádem určitě bude mít dopad i na nákupní chování. Aby koncept měl pro značku dlouhodobý pozitivní dopad, bude v další vlně nutné se poučit a téma zkusit uchopit trochu za jiný konec. Důležité bude také nevycouvat, na to už je pozdě.

Zavřít reklamu

Jak jednotlivá on-line média informovala o muži, který se v pátek pokusil upálit na Václavském náměstí v Praze

Starší článek

Příležitost marketingu hazardu

Novější článek

Podobné zprávy

Média

Canal+ Sport bude i na T-Mobile TV, Digi Slovakia a Slovak Telekom

Slovak Telekom, DIGI Slovakia a T-Mobile Czech Republic uzavřely novou strategickou dohodu se společností CANAL+ na další tři roky.
5. 8. 20225. 8. 2022
Média

Reddit a Aleph navazují partnerství, sociální síť na českém trhu zastoupí Httpool

Skupina Aleph, jejíž součástí je i český Httpool, oznámila globální partnerství se společností Reddit ve vybraných evropských a asijských zemích včetně ČR…
4. 8. 20227. 8. 2022
Média

Podzimní program na Primě přinese tři nové seriály: Pálava, Hořký svět a Dobré zprávy

Televize prima v rámci podzimního schématu chystá tři nové seriály pro hlavní vysílací čas. Mix zábavy a romantiky doplní programové stálice a televize…
4. 8. 20223. 8. 2022
Média

Dva z pěti Čechů využívají placené VOD služby, ne všichni však za ně platí

Aspoň jednu placenou službu s videi na vyžádání využívá již 40 procent Čechů ve věku 15 až 69 let, další čtyři procenta si ji během roku plánují pořídit.
3. 8. 20222. 8. 2022
Reklama
FM banner srpen 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Jan Hanuš míří z Mall Group šéfovat topenářskému startupu Woltair
Novou generální ředitelkou McDonald’s pro ČR a SR je Yuliya Badritdinova

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.