Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Bombastický Super Bowl

Pavel Hejkrlík10. 2. 202011. 2. 2020

Jeden třicetivteřinový spot stál značky v průměru 5,6 milionu dolarů. Nabízíme výběr vysílaných reklam.

Super Bowl – svátek amerického fotbalu – má za sebou další pokračování. První únorovou neděli se před 65 tisíci diváky z vítězství po padesáti letech radovali Kansas City Chiefs pod vedením skvělého Patricka Mahomese a mohli pozvednout trofej Vince Lombardiho.

Během let se z kdysi nevýrazné podívané stala každoroční nejsledovanější sportovní událost, která k obrazovkám přitáhne miliony diváků. A tomu odpovídají i ceny za reklamu – letos stál jeden třicetisekundový spot v průměru 5,6 milionu dolarů. Sekunda tak stojí 4,25 milionu korun!

Super Bowl přitom začínal skromně – kdysi se lístky na finále prodávaly za pouhých 12 dolarů a přenosy nebývaly kvůli nízkému zájmu ani v televizi. Ještě v roce 1970 stála reklama jen 78 tisíc dolarů. O padesát let později jsou čísla diametrálně odlišná. Podle portálu MSN dosáhla letos průměrná cena lístku 8 900 dolarů. Ještě v roce 2010 to bylo 2 400 dolarů. Jde o jedinou show, kde celebrity vystupují v poločasovém programu zadarmo. Letos předvedly strhující show zpěvačky Jennifer Lopez a Shakira.

Reklamu Fox vyprodal už během listopadu, což byl nejlepší výsledek za posledních devět let. Kvůli masivnímu zájmu inzerentů přidal Fox ještě pět dalších bloků. Za reklamu během hry inkasoval Fox podle společnosti Kantar sumu 435 milionů dolarů, což je proti minulému roku nárůst o 29 procent. Příští rok bude Super Bowl vysílat stanice CBS. Celkem se na všech platformách včetně streamovacích na přenos v USA dívaly podle kanálu Fox 102 miliony lidí, což je proti loňsku nárůst jen o procento.

Reklama zabrala podle Kantaru 42 minut a 40 sekund. Inzerenti také více sázeli na delší spoty, hned 26 z celkem 59 trvalo minutu a více. Nejvíce za reklamy zaplatila pivovarnická skupina Anheuser‑Busch InBev, celkem 41 milionů dolarů, následovala Pepsi s 31 miliony, Procter & Gamble zaplatil 30 milionů a Amazon 26 milionů dolarů. Podle Kantaru z hlediska segmentů dominoval autoprůmysl se 77 miliony, následovaly technologické firmy s 51 miliony a potravinové firmy se 46 miliony dolarů.

Poprvé se v Super Bowlu objevila reklama Facebooku nebo Walmartu. Podle portálu System1 měla letos nejefektivnější reklamu společnost Microsoft, která v kampani využila první ženu – koučku v Super Bowlu Katie Sowersovou. Druhý byl Jeep a třetí firma Doritos. Ze značek známých z českého trhu lze jmenovat Microsoft, Procter & Gamble, T‑Mobile, Amazon, Pepsi, Hyundai, Coca‑Colu nebo Porsche.

Pepsi „Zero Sugar. Done Right“

Agentura: Goodby Silverstein & Partners; Počet zhlédnutí YouTube: 4,78 milionu*

Pepsi se v reklamě naváží do konkurenční Coca‑Coly ve spotu, kde účinkuje Missy Elliott a H.E.R v remaku písně od Rolling Stones „Paint It, Black.“ Účastníci v klipu drží červené plechovky Coly a po průchodu červenou zdí se dostanou do scény s černým pozadím.

Spot Pepsi – „Zero Sugar. Done Right. Extended Cut“

Microsoft „Be the One“

Agentura: McCann New York; Počet zhlédnutí na YouTube: 18,6 milionu*

Microsoft se v reklamě rozhodl vsadit na životní příběh Katie Sowersové, která se stala první koučkou týmu amerického fotbalu v historii. Začíná záběry do dětství, kdy si do deníku napsala, že doufá, že jednou bude součástí profesionálního týmu. Neměla žádný vzor, protože ženy v americkém fotbalu nebyly. Reklama je přitom na tablet Microsoft Surface.

Spot Microsoft Super Bowl 2020: Be The One / Katie Sowers

Facebook „Facebook Groups: Rock!“

Agentura: Wieden & Kennedy Portland; Počet zhlédnutí YouTube: 21,96 milionu*

První reklama Facebooku na Super Bowlu se dotýká nevšedních skupin na sociální síti, které dávají dohromady různé lidi. Všechny skupiny, které se v reklamě objeví skutečně na Facebooku existují a dotýkají se slova „rock“. Vidět jsou horolezci, siláci i důchodci a vše zakončí Sylvestr Stallone jako Rocky Balboa.

Spot Facebook Groups: Ready to Rock? I Super Bowl 2020

Porsche „The Heist“

Agentura: Cramer‑Krasselt; Počet zhlédnutí YouTube: 16,10 milionu*

Spot začíná krádeží nového modelu elektrického Porsche Taycan z muzea automobilky, za ním se vydá ochranka v jiných vozech Porsche a rozhoří se divoká automobilová honička na německém venkově. Porsche mělo reklamu na Super Bowlu naposledy před 23 lety. Ve finále vyjde najevo, že jde o hru mezi nudící se ochrankou.

Spot Porsche “The Heist” – Extended Cut

Amazon Alexa „Before Alexa“

Agentura: Droga5; Počet zhlédnutí na YoutTube: 61,4 milionu*

V reklamě účinkuje populární americká moderátorka Ellen DeGeneres se svou manželkou Portií de Rossi (známá například ze seriálu Ally McBealová). Před odchodem z domu nařídí zařízení Alexa, aby vyplo termostat a následně přemýšlí, jak byl svět před Alexou, což ilustrují vtipné skoky do minulosti.

Spot Amazon „BeforeAlexa“

* údaje z oficiálních kanálů firem na YouTube, k 7. 2. 2020

Zavřít reklamu

Personální změny v Czech News Center

Starší článek

Zápasník MMA Conor McGregor vystupuje v kampani Reebok

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing

Gabčík, Kubiš a další parašutisté na sběratelské edici Heffronu

Palírna U Zeleného stromu navazuje na edice sběratelských etiket. Aktuální vzdá hold parašutistům, kteří položili život v boji za svobodu.
18. 5. 202218. 5. 2022
Marketing

Zálohované lahve musí přijít

Lidé jsou pro vratné lahve. Od nás jako výrobců očekávají, že přineseme řešení, říká šéf marketingu Mattoni 1873 Ondřej Postránský.
18. 5. 202217. 5. 2022
Marketing

V dubnu si výrazně polepšila venkovní reklama

Podle meziročního srovnání ceníkové hodnoty reklamního prostoru, které pravidelně zveřejňuje společnost Nielsen Admosphere, se v dubnu co do objemu nejlépe…
18. 5. 202218. 5. 2022
Marketing

Někteří obchodníci se úplně loučí s tištěnými letáky

Četné nápisy na schránkách činžovních domů „Nevhazovat letáky“ už možná do pár let nebudou potřeba. S rostoucími cenami papíru a zvyšujícími se náklady na…
18. 5. 202218. 5. 2022
Reklama
ČEZ vize banner 2022
JSNS kampan 2022 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

O značku Footshop se stará Radim Stezka
Jaroslav Staněk je novým obchodním ředitelem České distribuční

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.