Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

O česko‑slovenských stereotypech na Googlu

Štefan Sarvaš, Mars Wrigley Confectionery19. 8. 201920. 8. 2019

Zrovna čtu zajímavou knížku „Everybody Lies”, kterou napsal Seth Stephens‑Dawidowitz o tom, jak vyhledávání na Googlu hodně vypovídá o různých sterotypech, včetně těch, o kterých nechceme nebo v politicky korektní společnosti nesmíme mluvit. Tak jsem udělal jeden experiment a rychle se podíval na to, co Google ví o česko vs. slovenských sterotypech.

Je zajímavé začít jednoduchým hledáním Proč Češi / Slováci… v angličtině, češtině a slovenštině. Anglické hledání je asi nejpozitivnější, ale vytváří výrazně odlišný pohled na Čechy a Slováky v porovnání s hledáním v češtině nebo slovenštině.

Zajímavější je pohled na to, co hledají Češi o Češích a Slovácích a opačně.

Českých hledání je víc pouze proto, že Google má nastavené určité minimum hledání z toho důvodu, aby se odkazy ukázaly, a těch českých hledání je prostě víc.

Na závěr několik málo vhledů:

• Nejvíc hledání je o sterotypech mezi národy.

• Slováci se netrápí tolik vztahy s Čechy, jako Češi se Slováky.

• Anglické hledání je v případě Čechů víc o sportech, zatímco v případě Slováků o osob‑ ním vzhledu.

• Svět ani Slováci nechápou, proč Češi nemají euro a nevěří v Boha.

• Slováci o vlastním národu kladou otázky spoje‑ né se společenskými problémy, zatímco Češí více otázky o individuálním chování.

Co to o nás vypovídá? Národnostní stereotypy tady jsou, i když o nich nechceme otevřeně mluvit. Podobně, jak to popsal Seth Stephen‑Dawidowitz v případě americké společnosti. Jenom na základě těchto hledání na Googlu a bez jakékoliv hlubší analýzy se Češi jeví víc individualističtí než Slováci. Slováky o něco víc trápí společenské problémy.

Psali jsme:
Nahé boomerangové gify: To je nový hit sextingu na Instagramu

Zavřít reklamu

HOAX: Nacistická reklama na Coca-Colu

Starší článek

Deadline pro přihlášení do soutěže Golden Drum byl prodloužen

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing

eBay koupil NFT tržiště a cílí na digitální sběratelství

Portál eBay koupil tržiště s nezaměnitelnými tokeny (NFT) KnownOrigin ve snaze rozšířit svůj inventář sběratelských předmětů do virtuální říše.
30. 6. 202230. 6. 2022
Marketing

Pinterest chce už konečně pořádně vydělávat

Společnost Pinterest v úterý oznámila, že stávající CEO Ben Silbermann odchází a jeho funkce se ujímá Bill Ready, který má rozsáhlé zkušenosti z e-commerce.
30. 6. 202230. 6. 2022
Lidé

Kiwi.com sestavilo in-house kreativní tým, vede ho Wechsler z DDB

Tým bude vytvářet brandovou strategii i ATL kampaně. Christopha Wechslera doplňují Jiří Kirchner z DDB, Lucie Vestfálová z Made by Vaculik a Martin Gluvňa.
29. 6. 202229. 6. 2022
Marketing

PR klub zavádí institucionální členství

Pravidelné shromáždění PR klubu potvrdilo složení výkonného výboru a schválilo nové typy členství i možnosti benefitů.
29. 6. 202229. 6. 2022
Reklama
Etnetera motion banner
CĚZ Kuráž 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Generální ředitel ČT Petr Dvořák obhájil post viceprezidenta Evropské vysílací unie
Ondřej Cikán je novým ředitelem Rock rádia

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.