Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Jak zajistit, aby potenciální zákazníci našli váš web? Napoví analýza klíčových slov

Redakce MAM6. 2. 20179. 7. 2019

Máte svůj internetový obchod, například s kabelkami, a potřebujete zjistit, jak by vás mohli uživatelé ve vyhledávači najít? Hledají víc obecný pojem „červená kabelka“, nebo konkrétní „kabelky Prada“? Pokud si uděláte takzvanou analýzu klíčových slov, může vám to hodně napovědět. Jedná se o dokument, který ukazuje „poptávku“ po produktech nebo informacích v určitém segmentu.

„Tento dokument je velmi zásadní pro SEO, tedy organickou návštěvnost webu,“ míní SEO specialista Václav Veselka. Z analýzy klíčových slov mohou těžit i další specialisté: content manažeři získají tipy na témata článků, PPC specialisté zjistí, na jaká klíčová slova zapnout reklamu, UX designérům naznačí, jaké filtry produktů dát na e-shop.

Podklady pro tvorbu můžete získat ze Skliku a Google AdWords, tedy systémů na reklamu placenou za proklik (PPC). Nebo se můžete v systému Google Analytics podívat, na základě jakých slovních spojení se uživatelé dostali na váš web, případně co hledali v internetovém vyhledávání. Pro základní analýzu můžete zkusit zadat slova do našeptávače ve vyhledávači a sledovat, jaká spojení sám od sebe doporučí.

Klíčová slova můžete následně řadit do takzvaných klasifikačních skupin, které mají něco společného. Pokud zůstaneme u příkladu kabelek, můžeme si na základě hledanosti rozdělit kabelky například na skupiny kabelka a značka, kabelky podle účelu nošení (například do práce), kabelka a barva nebo kabelka a cena kabelky (ve slevě, levné kabelky). Každé klíčové slovo může náležet do více skupin.

Budete potřebovat Excel

Výstupem z analýzy bývá excelovský dokument, kde jsou jednotlivá klíčová slova a k nim ve sloupcích klasifikační skupiny, hledanost na Googlu, na Seznamu a celková hledanost. Dále se uvádí pozice, na které je aktuálně váš web na základě daného slova ve vyhledávání a kudy na web vstoupili lidé, kteří klíčové slovo použili.

Podle blogu SEO specialisty Lukáše Pítry by se ale výsledná analýza neměla soustřeďovat čistě na míru hledanosti, ale měly by se v ní vzít v potaz i relevance slova pro váš byznys a to, jak obtížné je optimalizovat web na tato slova. Podle Pítry je také důležité sledovat konverzní potenciál slova. Čím je slovo obecnější, tím méně uživatel ví, co hledá, a tím méně je ochotný utrácet. Takže výraz „hezká kabelka“ je méně perspektivní než třeba „černá kabelka Michael Kors“.

Odborník Veselka doporučuje udělat si tuto analýzu jednou za rok, pro některé segmenty i častěji.

„Například v oblasti půjček velmi často vznikají nové názvy produktů. Lidé je vidí v televizi a pak je začínají hledat na internetu,“ říká.

Pokud si analýzu klíčových slov uděláte, zjistíte nejen, jak si aktuálně stojíte, ale zároveň poznáte i potřeby trhu.

Zavřít reklamu

1. Cannes Lions přijímá přihlášky do soutěže

Starší článek

Valentýn je známý, ale 1. máj je tradice

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Campari

Campari servíruje hostům festivalu koktejl KVIFF 56

Značka aperitivu je poprvé partnerem MFF Karlovy Vary, stejně jako byla partnerem filmového festivalu v Cannes.
5. 7. 20225. 7. 2022
Marketing

Anatomie efektivity podle WARC

Snížení rozpočtu na média má velké finanční následky, varuje nová studie představená na Cannes Lions 2022.
5. 7. 20225. 7. 2022
Marketing

Innogy, Česká televize a Barrandov Studio podpořily ve Varech čtyři scénáře

Zakladatelé Filmové nadace rozdělili mezi pět autorů 730 tisíc korun. Dodnes mělo premiéru 16 filmů podle oceněných scénářů.
5. 7. 20225. 7. 2022
Marketing

Ageismus: tahle práce není pro starý

Firmy si zadělávají na velké problémy, když při náborech opomíjejí lidi středního věku. Generace 50+ pomáhá růstu byznysu, prospěje agenturám i marketingu.
4. 7. 20224. 7. 2022
Reklama
FM banner srpen 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Generální ředitel ČT Petr Dvořák obhájil post viceprezidenta Evropské vysílací unie
Ondřej Cikán je novým ředitelem Rock rádia

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.