8. Rozhlas ruší sporný pořad Kupředu do minulosti

19. 12. 2016 00:12

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Druhá nejposlouchanější stanice Českého rozhlasu, Dvojka, oznámila novinky v programu na příští rok. Zatím největší ohlas, ať už v podobě posluchačských stížností, diskusí na sociálních sítích nebo petic, vyvolalo avizované ukončení pořadu Martiny Kociánové Kupředu do minulosti. Někdejší futurologické okénko, které si pohrávalo například s představou, jak by se Česko vyrovnalo s blackoutem, se postupně posunulo spíše k rozebírání alternativní medicíny a podobných témat. Pořad sdílely tisíce lidí na sociálních sítích, ale byl zároveň předmětem kritiky kvůli hostům typu autorky knihy Doba jedová Anny Strunecké nebo „zakladatele Univerzity nové doby“ Milana Calábka. S Calábkem moderátorka například řešila možnosti údajné přírodní léčby Alzheimerovy choroby a rakoviny. ČRo kritiku odmítal, pořad prý „otevíral témata, na která si mainstreamová média netroufala“. Za „odstrašující zdůvodnění vysílání pavědeckých dílů“ letos Rada ČRo obdržela anticenu Bludný balvan.

Rušený pořad uváděla Martina Kociánová. Hledala v něm „i jiný pohled na život a věci kolem nás, než je ten většinově přijatelný“. Kritici pořadu vyčítali, že šíří žvanivou pavědu.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.