Foto: Makro CR

ÚOHS bude znovu rozhodovat o zneužití tržní síly Makrem

3. 1. 2022 07:01

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) Petr Mlsna zrušil prvostupňové rozhodnutí z června loňského roku o zneužití významné tržní síly společnostmi Metro a Makro. Věc byla vrácena prvostupňovému orgánu k novému projednání.

V napadeném prvostupňovém rozhodnutí byla uvedeným společnostem uložena pokuta ve výši téměř 83,5 milionu za porušení zákona o významné tržní síle při prodeji zemědělských a potravinářských produktů a jejím zneužití.

V řízení o rozkladu předseda Mlsna zamítl námitky týkající se údajného nesprávného procesního postupu Úřadu, vymezení trhu či neexistence významné tržní síly účastníka řízení MAKRO. Prvoinstanční orgán se však má na základě právního názoru předsedy opakovaně zabývat zejména existencí nákupní aliance mezi účastníky řízení, řádným vymezením skutků, a to především dobou jejich trvání a jejich právní kvalifikací, včetně náležitého posouzení formální a materiální stránky přestupků.

Foto: Makro CR

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Tomáš Kopsa

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.