Bonton se rozdělil

Společnost Bonton se začátkem ledna rozdělila na šest firem. Většinu obchodních vztahů přebere nástupnická akciová společnost Bonton. Vedle ní zahájí činnost firmy Bonton Film Entertainment, Bonton Book, Bonton Music, Bonton Discs a Bonton Pictures. K tomuto kroku se odhodlali vlastníci společnosti…

Gannet získává skotské tituly

Skotská mediální firma SMG prodává svoji vydavatelskou část americkému vydavatelskému gigantu — společnosti Gannet. Již začátkem prosince vstoupila SMG do jednání s americkou firmou o prodávaných podílech, které zahrnují glasgowské noviny Herald a Evening Times, nicméně z jednání se poté…

Havas má dva šéfy

Bob Schmetterer, dosavadní CEO a chairman sítě reklamních agentur Euro RSCG Worldwide, byl jmenován prezidentem a chief operating oficerem francouzské mediální skupiny Havas, jež Euro RSCG vlastní. O vedení celé skupiny se bude dělit s jejím dosavadním šéfem Alainem de Pouzilhacem. Současně mu…

Oceňování značek podle Interbrand

Výběr probíhá na základě dvou kritérií. Za prvé musí být taková značka skutečně světová, tedy 20 a více % tržeb musí firma získávat mimo zemi, v níž sídlí. Za druhé musí mít veřejně přístupné marketingové a finanční údaje, na jejichž základě pak hodnocení probíhá. BusinessWeek zvolil pro…

O francouzském malíři a české reklamě

Podle jedné historky byla kdysi v ateliéru jednoho slavného francouzského malíře jistá dáma, právě když maloval obraz jiné ženy. Dáma neklidně sledovala, jak se umělci pod rukama rodí jeho dílo. Po chvilce váhání se konečně osmělila: „Mistře, ale ta žena má nepřirozeně dlouhou ruku!“ Malíř zdvořile…

Kofola se brání parazitům

Společnost Santa nápoje, Krnov ČR, výrobce nealkoholických nápojů a sirupů a též vlastník ochranné známky Kofola, se rozhodl razantně postupovat proti firmám parazitujícím právě na nově nabyté značce, nejnověji proti výrobě nápoje Slovenská Kofola společností Coffea. Český vlastník ochranné známky…

Newsweek čínsky

Americký týdeník Newsweek začne vycházet v čínské verzi pod názvem Newsweek Select. Pro distribuci čínské mutace se týdeník spojil s hongkongskou společností Vertex Group. Obsah titulu bude vycházet z americké verze. Newsweek se v současnosti tiskne v polštině, arabštině, japonštině…

Černý říjen pro admany

Nejhorším měsícem pro zaměstnance reklamních agentur ve Spojených státech byl říjen. Podle údajů amerického úřadu pro pracovní statistiky bylo během tohoto měsíce propuštěno v reklamním průmyslu kolem 1600 lidí, což bylo nejvíce za celý loňský rok. Počet lidí, kteří v reklamě pracují, klesl…

Kolik Gripenů stojí vaše značka?

Gabriela Stará Je možná poněkud překvapivé, že téměř nikdo z marketingových manažerů velkých českých firem nezná skutečnou hodnotu svých značek. A to jsem se zkusila zeptat lidí, kteří se starají o takové značky, jako je Budějovický Budvar, Česká spořitelna či Plzeňský Prazdroj.

Škodovce chybí více emocí

„Superb je první auto Škodovky, které nabízí víc než racionální argumenty,“ říká Hermann Waterkamp, kreativní ředitel německé pobočky agentury Leagas Delaney, jež vymýšlí reklamu na Škodu Superb. n Jindřich Jirásek Vy jezdíte Škodou Superb? Ne, ale hned vám povím proč. Je to velmi dobré auto, jezdil jsem…

gril

Když se dělá humor Když lidé z reklamy vymyslí vtip, čtenáři se mají smát. I když je často otázka, zda je uvedený gag k smíchu nebo vás spíše donutí k pláči. Ale vážně… Vtip v reklamě láká pozornost a zvyšuje zájem příjemců o sdělení. To však pro reklamní agenturu většinou není…