Velkolepé stoletiny

Dne 16. června roku 1903 podepsal Henry Ford, společně s jedenácti investory, společenskou smlouvu a založil tak Ford Motor Company. Letos tedy uplynulo 100 let od založení Fordu a oslavy tohoto významného výročí jsou už v plném proudu. Odstartovaly na severoamerické Detroit…

Carat uspěl v Číně

Největší čínský distributor produktů rychlého občerstvení (snack food) Ting Hsin svěřil svůj rozpočet ve výši 55 mil. dolarů (16 mld. Kč) na zajišťování plánování a nákupu médií agentuře Carat. Společnost Ting Hsin patří k největším dodavatelům instantních nudlí, sandvičových oplatek…

Televizní merchandising

Merchandising se už netýká jen filmového průmyslu, ale i televizního. České televizní stanice se tomuto zdroji finančních příjmů začínají věnovat o poznání více. n Tomáš Trampota Merchandising je etablovanou součástí filmového průmyslu. Ačkoliv již Charlie Chaplin prodával cukrátka s názvem „Little…

Saatchi & Saatchi otevírá pobočku

Od 1. března zahájí svou činnost na českém trhu agentura Saatchi & Saatchi. V jejím čele stojí Petr Rydl a kreativní oddělení povede kreativní dvojice Petr Vlasák a Richard Stiebitz. Agentura už navázala spolupráci se síťovými klienty. Na starosti bude mít značky patřící…

Nový SMART katalog

n Společnost Shell CR vydává v rámci svého věrnostního programu nový SMART katalog dárkových předmětů obsahující stovky předmětů, které lze získat za nasbírané body za nákup u této sítě čerpacích stanic. Katalog má nový design, který vychází z připomínek uživatelů minulých katalogů, a je…

Luxusní oslavička po 170 letech

Longines, jedna z nejluxusnějších značek světového hodinářského průmyslu, slaví 170 let od svého založení. První registrovaná značka v historii švýcarského hodinářství získala za dobu své existence všechna významná klenotnická ocenění. K světové proslulosti pomohla značce Longines také…

The People ztrácí čtenáře

Britský titul People ztratil již 100 tis. čtenářů v důsledku zavedení nového deníku Daily Star Sunday. Náklad The People se snížil v meziročním srovnání v prosinci 2002 o 13,2 % na 1,117 mil. výtisků, což obnáší pokles o zhruba 170 tis. kusů. Podle odhadů britských odborníků má…

Nejen sponky útočí cenou

Trh kancelářských potřeb je nasycen, o zákazníka se vede boj Dodavatelé kancelářských potřeb nevyužívají klasickou reklamu, preferují osobní kontakty. n Radana Čechová Trh kancelářských potřeb lze rozdělit na dvě části: na firmy, které zásobují kanceláře, a na firmy, jež se starají…

Nejen povinnost, ale i příležitost

Výroční zpráva je především informační povinnost, kterou upravují příslušné zákony a požadavky Komise pro cenné papíry. Pro mnoho společností a firem však už není jen „nutným zlem“, ale i skvělou příležitostí a prostorem pro komunikaci. n Jaroslava Jalovecká Výroční zprávu ze zákona povinně…

Marketingové plány Delvity

Řetězec Delvita se chce v roce 2003 více zaměřit na náročnější zákazníky, kteří se zajímají i o jiné aspekty, než je cena. Řetězce budou posilovat prezentaci kvality výrobků a pohodlí při nákupu a větší důraz bude kladen i na vývoj výrobků s privátní značkou…

Mrtvá značka

n Loučení spotřebitelů s tradičním názvem „tuzemský rum“ z důvodů legislativní změny znamenalo pro Rum Božkov společnosti Stock Plzeň-Božkov nejúspěšnější rok za 55 let existence této značky. Celkem se v roce 2002 prodalo 5,244 mil. litrů Rumu Božkov, což představuje meziroční nárůst odbytu…