Kabelová dvojka je na světě

Fúze druhé a třetí nejsilnější kabelové společnosti byla dokončena. Představitelé společností TES Media a Intercable CZ minulý týden oznámili dokončení sloučení dvojky a trojky kabelového trhu. Společnosti se na sloučení dohodly již loni v srpnu, na začátku tohoto roku fúzi posvětil…

Nemohu s tím souhlasit

Ředitel vydavatelství BertelsmannSpringer CZ Tomáš Tkačík reaguje na komentář ředitele vydavatelství Stratosféra Antonina Herbecka. Tomáš Tkačík Na úvod chci i já říci, že obdivuji Antonina Herbecka, že dokázal po odchodu z Hachette Filipacchi během několika let vybudovat jedno…

Staňte se televizní hvězdou!

V mnoha zemích světa berou televizní obrazovku útokem pořady, které "na zakázku" vyrábějí nové televizní hvězdy. Popstars, Pop Idol, Star Academy, Operación Triunfo, Teenstars, Soapstars - to je jen zlomek výčtu novodobých televizních pořadů z oblasti reality programming

Seriál: Úspěšné internetové kampaně

Unie vydavatelů připravila projekt série případových studií úspěšných internetových reklamních kampaní. Marketing & Media vám jednotlivé studie nabídne jako seriál. První z nich je kampaň „Melouny se valí“. Sekce vydavatelů internetových titulů (SVIT) Unie vydavatelů připravila v rámci svých aktivit…

merchandising v praxi

Knihy jako vedlejší produkt Typickým příkladem merchandisingu jsou knihy k jednotlivým pořadům. Prima TV vydává kuchařky Mňam aneb Prima vařečka, které otiskují recepty z pravidelného televizního pořadu zaměřeného na vaření. Podle tiskové mluvčí Jany Malíkové se prodalo přes 100 tisíc výtisků…

Televizní merchandising

Merchandising se už netýká jen filmového průmyslu, ale i televizního. České televizní stanice se tomuto zdroji finančních příjmů začínají věnovat o poznání více. n Tomáš Trampota Merchandising je etablovanou součástí filmového průmyslu. Ačkoliv již Charlie Chaplin prodával cukrátka s názvem „Little…

Stojí vůbec ČT o více reklamy?

Vláda by měla na konci ledna projednat novelu zákona o České televizi. Ve hře je navýšení objemu reklamy, Rada ČT jej ale odmítá. n Martina Vojtěchovská Česká televize se v posledních letech potýká s nedostatkem finančních zdrojů, což se v důsledku mj. odráží na programové…

Proč vzniká monopol na čtenost

V posledním loňském čísle M&M se Tomáš Tkačík, ředitel vydavatelství Bertelsmann, rozplýval nad skutečností, že dochází ke sloučení výzkumů Medianu a Media projektu a tím pádem také k adopci takzvané jednotné měny. Pranic mu nevadí, že měna je, alespoň pro část…

Proč se vyplatí inzerovat v B2B titulech?

Odborná periodika si jako hlavní zdroj informací o svých oborech vybírá drtivá většina lidí s rozhodujícími pravomocemi. Efektivitu inzerce v těchto titulech potvrzuje stále více výzkumů. n Martina Vojtěchovská Britská asociace vydavatelů PPA zpracovala soubornou studii s názvem „Životní…

Co znamená pohyb v rozhlasových sítích?

Začátek roku přinesl přechod šesti rádií ze sítě RadioNet k obchodnímu zastoupení Media Marketing Services. Jak tento posun ovlivní rozhlasový trh? RadioNet podle slov jednatele Radovana Vaškoviče pokračuje vlastní cestou: „nepotřebuje investora, protože je dostatečně finančně silný prostřednictvím svého…

Komu nadělil dárek antimonopolní úřad?

Antimonopolní úřad sice nestihl při rozdávání dárků Štědrý den, ale využil prvního pracovního dne po Vánocích k vydání předběžného opatření. Vydavatelům, kteří vypověděli smlouvy MPK, uložil obnovit dodávky „v míře, jaká byla obvyklá“ distributorovi Mediaprint & Kapa. Proč lze toto…