ABC ČR zásadně mění metodiku

Výraznější změny ve své metodice připravila Kancelář ověřování nákladu tisku ABC ČR. Její platnost je datována k 1. červenci letošního roku. Změny vyplývají především z nové definice předplatného a pultového prodeje, jež dohromady tvoří prodaný náklad. Termín pultový prodej se totiž ve stávající metodice vůbec…

Jde o peníze vydavatelů

Spor distribučních společností PNS a Mediaprint & Kapa, který se rozpoutal loni na podzim, není podle účastníků panelové diskuse ohrožením svobody slova, ale sporem obchodním. Distribuce je přitom podnikáním, ve kterém jde mj. o peníze vydavatelů, shodli se diskutující. Na pozvání…

Roof Press již nevydává

Vydavatelství Roof Press prodalo svůj poslední titul a z vydavatelských aktivit se v ČR zcela stáhlo. Do vydavatelského světa naopak vstupuje společnost BCP. n Martina Vojtěchovská Měsíčník životního stylu Extra Elixír s podtitulem To nejlepší přichází po čtyřicítce, oslovující…

Zájmem vydavatelů musí být prodej!

Dívám-li se na současnou situaci v oblasti distribuce očima zástupce vydavatele – nakladatelství Burda Praha, musím konstatovat, že se vážná situace, trvající od října loňského roku, neustále vyhrocuje. V době, kdy by vydavatelé očekávali neustálé zlepšování distribučních služeb, se…

Kreativiní billboardy

Zadavatel: Eurotel Praha Mediální agentura: Starcom Worldwide Praha Agentura: Leo Burnett Advertising Idea: Team Starcom Worldwide Praha, Leo Burnett Kampaň: Dobíjení předplacené karty Nosič: billboardy Popis kampaně: Launch nové kampaně, která komunikovala možnost dobíjení předplacené karty pomocí služby GSM…

Pražská rádia ztrácejí posluchače

Poslechovost je základem ekonomického úspěchu rádií. Pražský rozhlasový trh je čím dál plnější a posluchačů stanic většinou ubývá. n Tomáš Trampota V pražském éteru se v posledních měsících postupně objevily tři nové stanice. Počátkem února začalo vysílat Rádio Hey Praha, které chce hrát výhradně…

Reklama v hlavním čase prý nezaujme

Během reklamních bloků přestávají lidé televizi sledovat. Raději si začnou povídat s ostatními nebo odbíhají za drobnými domácími pracemi. n Marta Šmídová Za televizní reklamy utratí inzerenti podle odhadů více než 100 miliard liber ročně. Vycházejí přitom z předpokladu, že čím je sledovanost pořadu…

6 pohledů na poplatky

Před týdnem proběhla na zasedání rady České televize veřejná slyšení kandidátů na generálního ředitele ČT. Jednotliví kandidáti prezentovali své vize ohledně dalšího vývoje ČT. Ukázalo se, že se kandidáti na šéfa veřejnoprávní instituce neshodují na ideální výši reklamy ani na tom, jak televizi veřejné služby financovat

Jde o peníze nebo o SVOBODU SLOVA?

Nemám rád monopoly a jsem ve střehu, slyším-li volání o tom, že je ohrožena svoboda slova. Těmito slovy bych charakterizoval svůj pohled na stávající situaci v oblasti distribuce tisku v České republice. Předesílám, že objem informací, se kterými disponuji, nepovažuji za naprosto…

Na kus řeči s terminálem

Jednou z možností reklamního využití veřejných informačních terminálů je prodej reklamního prostoru na terminálech v podobě aplikací informačního nebo zábavního charakteru. n Martin Schreier Terminály lze zjednodušeně popsat jako ovladatelné informační panely. Většinou se skládají z počítače,…