Televizní merchandising

Merchandising se už netýká jen filmového průmyslu, ale i televizního. České televizní stanice se tomuto zdroji finančních příjmů začínají věnovat o poznání více. n Tomáš Trampota Merchandising je etablovanou součástí filmového průmyslu. Ačkoliv již Charlie Chaplin prodával cukrátka s názvem „Little…

Co znamená pohyb v rozhlasových sítích?

Začátek roku přinesl přechod šesti rádií ze sítě RadioNet k obchodnímu zastoupení Media Marketing Services. Jak tento posun ovlivní rozhlasový trh? RadioNet podle slov jednatele Radovana Vaškoviče pokračuje vlastní cestou: „nepotřebuje investora, protože je dostatečně finančně silný prostřednictvím svého…

Komu nadělil dárek antimonopolní úřad?

Antimonopolní úřad sice nestihl při rozdávání dárků Štědrý den, ale využil prvního pracovního dne po Vánocích k vydání předběžného opatření. Vydavatelům, kteří vypověděli smlouvy MPK, uložil obnovit dodávky „v míře, jaká byla obvyklá“ distributorovi Mediaprint & Kapa. Proč lze toto…

Co se děje mezi kulturními časopisy?

Dvě události z minulých dnů — zavedení nového lifestylového časopisu Hype a odchod celé redakce časopisu &MusiQ — poodhalují významnější trendy českého tiskového trhu. n Martina Vojtěchovská Magazín Hype, jehož vydání se na stáncích objevilo před koncem loňského roku, není pouze dalším…

Slibné vyhlídky internetových obchodů

Studie německého institutu se snažila zjistit, jaký potenciál leží v optimalizaci nástrojů internetu při získávání zákazníků. Výsledek jednoznačně ukázal, že čím spokojenější jsou abonenti internetové nabídky v kritériích jako aktuálnost, informační obsah, možnost objednávky a především…

Nepodceňujme trh lokálních televizí!

„Na jednu stranu chceme zvýšit podíl na sledovanosti, ale na druhou stranu ho musíme stabilizovat. Prioritou je ale zvýšení podílu na trhu reklamy,” říká v rozhovoru pro Marketing & Media generální ředitel Prima TV Martin Dvořák. n Tomáš Trampota S televizním prostředím jste…

Jak se bude vyvíjet vztah médií a celebrit?

Nedávné soudní spory u nás i ve světě připravují půdu pro pořádný střet mezi tiskem („Svoboda projevu!“) a osobnostmi („Soukromí!“). Novinové stánky jsou v jednom kuse přeplněné tvářemi tzv. osobností. Ať už to jsou začínající hollywoodské herečky elegantně vyfotografované…

Billboardy neumějí smrtelné sevření

Společnost TSR získala exkluzivitu na provozování venkovní reklamy v síti stanic Benzina. Na podrobnosti jsme se ptali Josefa Veselého, spolumajitele firmy. Kdo by měl být typickým zadavatelem? Ti, kteří chtějí oslovit motoristy a jejich spolujezdce. Rozhodli jste se pro reklamu postavenou…

Časopisy v číslech

Investice do inzerce v časopisech se mají letos ve světě vrátit k růstu. Evropský magazínový trh zaznamenal v r. 2001 pokles příjmů z reklamy a se stejným výsledkem se zřejmě bude muset smířit i v r. 2002. Celkově by však ztráty v r. 2002 měly být…

Nemluvte s někým, koho neznáte

Inzerce v časopisech může být velmi úspěšná, pokud zadavatel ví, kdo tvoří čtenářskou obec zvoleného titulu. Na rizika spojená s přehlédnutím této skutečnosti se snažila upozornit kampaň australských vydavatelů. n Martina Vojtěchovská A ustralská organizace sdružující vydavatele časopisů…