Antimonopolní úřad sice nestihl při rozdávání dárků Štědrý den, ale využil prvního pracovního dne po Vánocích k vydání předběžného opatření. Vydavatelům, kteří vypověděli smlouvy MPK, uložil obnovit dodávky „v míře, jaká byla obvyklá“ distributorovi Mediaprint & Kapa. Proč lze toto…
Společnost TSR získala exkluzivitu na provozování venkovní reklamy v síti stanic Benzina. Na podrobnosti jsme se ptali Josefa Veselého, spolumajitele firmy. Kdo by měl být typickým zadavatelem? Ti, kteří chtějí oslovit motoristy a jejich spolujezdce. Rozhodli jste se pro reklamu postavenou…
Případ zveřejnění obsahu textové zprávy (SMS) Václava Klause psané v průběhu konání kongresu ODS na stránkách deníku Blesk v prosinci loňského roku upozornil na další skutkovou podstatu „verbálního“ trestného činu ve vazbě na získávání informací. Předmětný případ je zajímavý tím,…
Nový marketingový nástroj, tzv. showtruck, loni úspěšně otestovalo vydavatelství Stratosféra. Letos jeho využití hodlá rozšířit. n Martina Vojtěchovská Ve snaze o rozšíření a posílení pozice svých tištěných titulů, chcete-li značek, vydavatelé používají různé způsoby, jak stávající čtenáře…
Investice do inzerce v časopisech se mají letos ve světě vrátit k růstu. Evropský magazínový trh zaznamenal v r. 2001 pokles příjmů z reklamy a se stejným výsledkem se zřejmě bude muset smířit i v r. 2002. Celkově by však ztráty v r. 2002 měly být…
Inzerce v časopisech může být velmi úspěšná, pokud zadavatel ví, kdo tvoří čtenářskou obec zvoleného titulu. Na rizika spojená s přehlédnutím této skutečnosti se snažila upozornit kampaň australských vydavatelů. n Martina Vojtěchovská A ustralská organizace sdružující vydavatele časopisů…
Studie „Global Entertainment and Media Outlook 2002—2006“ prezentovaná PriceWaterhouseCoopers se snaží ukázat, jak se bude vyvíjet televizní inzerce do roku 2006. nTomáš Trampota Studie představená pod zkratkou EMEA sleduje trh televizních sítí z hlediska množství peněz zaplacených inzerenty…
Kvízové pořady patřily v televizích v posledních letech k hlavním magnetům diváků. Otázkou je, zda se tento formát již nevyčerpal a má ještě potenciál zvyšovat stanicím sledovanost. n Tomáš Trampota Televizní kvízy jsou etablovaným formátem, který má pevné místo v nejlepších vysílacích…
Ve světě nákupu a plánování reklamního prostoru v médiích představují časopisy ten nejroztříštěnější sdělovací prostředek, který si můžete vybrat. n Daniel Köppl V průběhu minulých 20 let se na vyspělých trzích rychle zvyšoval počet tištěných titulů. O něco pomaleji pak už rostl celkový…