Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: freepik.com
Média

Předplatné má šanci

Redakce MAM11. 3. 202211. 3. 2022

Ochutnávky na míru, zkušební přístupy, autentičnost a cílený obsah, to u mladých o zpravodajských médiích rozhodne.

Generace Z (ti, kteří se narodili po roce 1995) vyrostla s internetem. Je pak přirozené se domnívat, že veškeré informace tak mladí čerpají ze sociálních sítí, totéž si myslí i většina vydavatelů. Mají za to, že jim dvacátníci unikají a že na ně nemohu dosáhnout.

Nejnovější průzkum americké News Media Alliance (NMA) tak mnohé (příjemně) překvapí. Naznačuje totiž, že zpravodajské kanály mají velkou naději uspět i u mladých. Zejména lokální a regionální vydavatelství mohou svými tituly generaci Z zasáhnout a vychovat v ní budoucí předplatitele.

Podle průzkumu, který NMA provedla na americkém trhu, zhruba polovina (51 procent) generace Z uvádí, že čte zpravodajství denně. Většina (60 procent) říká, že by pravděpodobně konzumovala lokální tituly, zatímco jedna třetina (33 procent) uvádí, že by za lokální zprávy patrně zaplatila.

Být online nestačí

Asi nepřekvapí, že generace Z chce zpravodajství raději číst online a prostřednictvím aplikací sociálních médií. Ačkoli touží po důvěryhodných zprávách, klasické tištěné noviny jsou pro ně „z módy“. NMA tak radí, aby se vydatelé přeorientovali na online zpravodajství. „Toto publikum vidí za tištěnými novinami pokácené stromy a babiččin dům. Slovo ‚papír‘ nemá rádo,“ píše se ve zprávě.

Být však jednoduše online nestačí. Jak se vyslovil v kvalitativní části průzkumu jeden 27letý respondent o aplikaci vedoucích regionálních novin: „Vypadá to jako nudné zpravodajství. Moc mě to nezajímá… Na stránce toho je hodně — příběh za příběhem. Trochu mi to zamotalo hlavu; bylo toho prostě moc.“
NMA navrhuje vydavatelům investovat do vizuální stránky a pozitivního posílení uživatelské zkušenosti.


Obsah na míru podpoří

Téměř polovina respondentů uvedla, že by je k předplacení přesvědčil šestiměsíční zkušební přístup. Necelá třetina pak uvedla, že by je k předplacení motivovalo doporučení na sociálních sítích nebo od přátel. Téměř čtyři z deseti respondentů uvedli, že kdyby je vydavatel nechal vybrat oblasti zájmu, posílilo by to jejich chuť titul si předplatit. Vysoce zacílené speciální týdenní vydání by se zamlouvalo každému druhému.

Mladí se chtějí ve zprávách vidět a chtějí mít pocit uznání. Jednoznačným vítězem je pro ně autentičnost, v tématech dominuje rodina a volby, následují důležité společenské problémy jako je sociální spravedlnost, občanská práva, rasová diskriminace (54 procent), životní prostředí a klimatická změna (50 procent) a také rovnost pohlaví (50 procent). Další obsah by měl podle nich zahrnovat finanční rady, zdraví a wellness témata a kariérně zaměřené články. Co se týká lokálních zpráv, tak je zajímá počasí, eventy, umění a zábava a další dění ve městě.

Různorodost názorů dodává kredibilitu (65 procent), stejně jako prezentování událostí přímočaře a bez emocí (59 procent). Třetina respondentů uvedla, že vnímá lokální noviny jako důvěryhodné, celostátní pak vidí v dobrém světle 28 procent dotázaných.

Přes polovinu respondentů říká, že čte noviny každý den, ale je potřeba si uvědomit, že generace Z konzumuje zprávy „jako jednohubky“. Pro osm z deseti jsou sociální média tím hlavním zdrojem zpravodajství, zatímco 58 procent uvádí, že je to online vyhledávání a brouzdání po webech. 

Zavřít reklamu

O2 TV Sport uvede čtyřdílný seriál o Baníku Ostrava – Nejlepší u nás!!!

Starší článek

Zažij nečekané, vyzývá v kampani Metaxa

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing

Volodymyr Zelenskyj je komunikátorem roku podle PRWeeku

PRWeek ve svých globálních oceněních udělil speciální cenu ukrajinskému prezidentovi, jehož komunikační styl „může definovat aktuální éru“.
19. 5. 202219. 5. 2022
Zprávy

Mediaprojekt: Nejvíce rostly zpravodajské týdeníky

Z aktuálních dat Mediaprojektu za 2. čtvrtletí 2021 až 1. čtvrtletí 2022 vyplývá, že celkový zásah tiskových médií za uvedené období dosáhl 83 procent…
19. 5. 202220. 5. 2022
Kampaně

Už jste viděli vše? Nike se Spikem Lee slaví padesátiny

Na oslavu 50. narozenin přizval sportovní gigant Nike známého režiséra Spika Leeho, aby režíroval a hrál v nejnovější reklamě, která se ptá diváků:…
19. 5. 202219. 5. 2022
Akce

Svengali, Havas, AC&C a MSL mají nejvíce šancí v soutěži Lemur

Sedmnáctý ročník oborové soutěže pořádané Asociací public relations zná finalisty. Vítěze vyhlásí na galavečeru 22. června.
19. 5. 202220. 5. 2022
Reklama
ČEZ vize banner 2022
JSNS kampan 2022 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

O značku Footshop se stará Radim Stezka
Jaroslav Staněk je novým obchodním ředitelem České distribuční

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.