Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: The Joe Rogan Experience
Média

Chci mluvit s lidmi s různými názory, říká Joe Rogan ke kontroverzím na Spotify

Jakub Křešnička31. 1. 202231. 1. 2022

Spotify po obviněních, že Roganův podcast šíří dezinformace okolo covidu, upravuje pravidla. Hudbu ze sítě po Neilu Youngovi stáhli další umělci.

Streamovací služba Spotify se rozhodla bojovat s dezinformacemi po rozruchu, který způsobilo rozhodnutí hudebníka Neila Younga stáhnout z platformy veškerou jeho tvorbu. Podle Youngova názoru totiž na Spotify exkluzivně přístupný podcast The Joe Rogan Experience šíří dezinformace o covidu a ohrožuje tím životy lidí.

Younga následovala s odchodem ze sítě proslulá kanadská písničkářka Joni Mitchell. Poslední lednovou neděli se k nim přidal také Nils Lofgren, kytarista Bruce Springsteena a člen kapely Crazy Horse. Ten nechal ze Spotify odstranit svou hudbu vytvořenou v posledních 27 letech a ke stejnému kroku vyzval studia, která jeho hudbu vydávala před tím. Apeloval pak na další umělce a fanoušky, aby od Spotify odešli.

Spotify mění pravidla

V reakci na tyto kontroverze se samotná platforma Spotify rozhodla k několika krokům. Zveřejnila pravidla platformy určená pro tvůrce obsahu, aby si je mohl projít kdokoli. Budou nově k nalezení na domovské stránce Spotify a postupně jsou překládána do více jazyků. Zároveň platforma pracuje na tom, aby ke každému podcastu, v němž je problematika covid-19 zmiňována, bylo přidáno upozornění s odkazem na informační hub, který poskytuje k datům a ověřeným informacím o covidu. Vedle toho ještě zvýrazní roli pravidel platformy v nástrojích určených pro tvůrce a vydavatele podcastů na Spotify.

„Na základě zpětné vazby z několika posledních týdnů je mi jasné, že musíme více pracovat na vyváženosti a přístupu k široce přijímaným informacím od zdravotníků a vědců, kteří nás provádějí touto bezprecedentní dobou,“ napsal spoluzakladatel a generální ředitel Spotify Daniel Ek poslední lednovou neděli na webu platformy.

Ve svém příspěvku Ek ale ani jednou nezmínil Roganovo či Youngovo jméno, natož slovo dezinformace. Naopak připomněl, že se Spotify od začátku pandemie snažila poskytovat vzdělávací obsah, poskytovala reklamní prostor organizacím s kampaněmi na povědomí o vakcinaci nebo třeba podporovala iniciativu pro globální dostupnost očkování.

„Je pro mě důležité, abychom se nestavěli do role cenzora obsahu, ale musíme zároveň nastavit pravidla a postihy pro ty, kdo je poruší,“ uvedl rovněž Daniel Ek ve svém příspěvku

Rogan se brání

V neděli se „k nejnovější kontroverzi“ Spotify vyjádřil i samotný Joe Rogan, jehož podcast si každý měsíc stahuje až 200 milionů lidí a na platformě je exkluzivně od roku 2020, což ji vyšlo na 100 milionů dolarů.

„Chtěl jsem se ke všemu vyjádřit, protože hodně lidí bude mít kvůli titulkům, článkům či úryvkům z podcastů mylnou představu o tom, co dělám,“ uvedl Rogan na svém Instagramu video, které za 12 hodin od zveřejnění nasbíralo přes 4,5 milionu zhlédnutí.

Prohlásil také, že má problém se slovem „dezinformace“, protože tak byly podle něj označovány i dnes přijímané informace, jako že i očkovaní se mohou nakazit covidem a šířit ho, že látkové roušky nemusejí fungovat nebo že covid-19 mohl vzniknout v laboratoři.

 „Nesnažím se šířit dezinformace, nechci být kontroverzní. Se svým podcastem jsem se nikdy nesnažil o nic jiného než o zajímavé rozhovory. Chci mluvit s lidmi s různými názory. Nechci se bavit jen s lidmi s jedním úhlem pohledu,“ uvedl též Rogan s tím, že je rád, že Spotify bude u podcastů používat zmiňovaná upozornění.

Zobrazit příspěvek na Instagramu

Příspěvek sdílený Joe Rogan (@joerogan)

Obhajoval také jeden ze svých kontroverzních rozhovorů z poslední doby, který se virálně šířil po internetu. Vystupoval v něm virolog a imunolog Robert Malone, který byl u začátků vývoje mRNA technologie. Od začátku pandemie je ale Malone spojován s několika dezinformacemi, za jejichž šíření mu sociální síť Twitter permanentně zrušila účet. O stažení dílu s Malonem Spotify v první polovině ledna žádalo 270 zdravotníků a vědců v otevřeném dopise.

Rogan ale zároveň upozornil, že do podcastu zval i široce uznávané odborníky na covid-19, jako například epidemiologa Michaela Osterholma. U Rogana vystupoval i ze CNN známý neurochirurg Sanjay Gupta, který je zároveň reportérem a komentátorem specializujícím se na zdravotní témata.

„Podcast je vlastně záznamem konverzací, u kterých často nevím, jakým směrem se budou ubírat. Do budoucna se budu snažit být více připravený zvlášť v případě kontroverzních témat a budu se snažit zvát si co nejdříve lidi s jinými názory. Pokud jsem vás vytočil, omlouvám se,“ dodal ve videu Rogan s tím, že ho mrzí odchod Neila Younga a Joni Mitchell ze Spotify. Platformě také poděkoval za podporu.

Zavřít reklamu

Novou mluvčí Rohlik.cz je Lutfia Volfová

Starší článek

Garden Gourmet odlehčuje s Leo Burnett

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé

Publicis Groupe vstupuje do retailu s týmem Jaroslava Sodomky

Skupina chce značkám pomáhat s prodejem v digitálním prostředí. Ředitelem nového Commerce týmu je Sodomka, který dříve vedl marketing CNC.
24. 5. 202224. 5. 2022
Marketing

Zásilkovna spouští spolupráci s crowdfundingovou platformou Donio

Zásilkovna nabídne zakladatelům komerčních projektů na Donio zázemí nejširší sítě výdejních míst v České republice. Spolupráce má za cíl zjednodušit život…
24. 5. 202224. 5. 2022
Kampaně

Kovář hodinářem v nové kampani Velkopopovického Kozla

Značka s agenturou McCann do komunikace tradičně zaměřené na „fachmany“ nenápadně přidává upcycling.
24. 5. 202224. 5. 2022
Marketing

Evropská databanka je novým členem AČRA MK

Asociace českých reklamních agentur přijala v květnu nového člena, který se soustředí na marketingové služby pro malé a střední firmy.
24. 5. 202224. 5. 2022
Reklama
Forum Media banner 300x250
ČEZ vize banner 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

CMO Partners se stal Robert Chmelař
O marketing Acomware se stará Jitka Gráfová

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.