Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: freepik.com
Média

Budoucnost personalizované reklamy je nám jasná

AdvertorialMonika Hořínková, Czech News Center1. 11. 20211. 11. 2021

Zadavatelé online reklamy cítí stále větší tlak na nutný respekt k soukromí uživatelů. Jak se k tomu staví mediální domy?

Svět se posouvá k využívání „first party“ dat. Mediální domy musejí tento trend kopírovat. Jakou vizi má v tomto směru Czech News Center, odhalila Lucie Zadák Pěnkavová, manažerka obchodního týmu online inzerce.

Ve sběru dat se přitahují otěže. Jak na to reagujete?

V Czech News Center jsme už v roce 2019 začali pracovat na vlastní data management platformě (DMP), abychom mohli nejen našim klientům pomoci. Vzhledem k našemu portfoliu, ať už v rámci CNC, nebo i ve skupině Czech Media Invest, máme totiž o uživatelích velké množství dat. Jejich sběr je hodně dlouhodobý proces, protože čím déle sbíráte, tím jich máte více a pak dokážete pružněji reagovat na změny na trhu. Ukázalo se to teď například v době „covidové“, kdy lidé zcela změnili svoje chování. Takže vlastní DMP nám pomáhá data dlouhodobě schraňovat a pak je i správně využít. Bez DMP bychom vlastně 1st party data nedokázali ani správně monetizovat.

Lucie Zadák Pěnkavová, CNC

„K třetímu způsobu, jak pracovat s daty, je potřeba největší součinnost, ale zároveň tento způsob poskytuje nejvyšší stupeň úspěchu. Jde o umístění měřícího kódu na vlastní web. Tento kód umožní pracovat s publikem, zjistit a definovat jeho chování na webu, poskytnout zpětnou vazbu, jak je třeba web upravit nebo jací lidé dělají konverze (objednávají, registrují a podobně), a následně lze tyto lidi přes weby a produkty CNC oslovit správným sdělením.“

Jaké možnosti využití těchto dat mají vaši klienti?

Klientům nabízíme hned několik možností, jak s daty pracovat. První, a asi i nejjednodušší cestou, je využít naše předem definované segmenty a vylepšit tak své kampaně téměř bez práce. Už nyní máme připraveno více než 20 základních segmentů, například zájem o auto-moto, zájem o finance nebo třeba cílení na maminky s dětmi. Druhou možností je pak tvorba segmentu přímo na míru. Pokud klient ví, jakou audienci chce oslovit, jací lidé nejčastěji využívají jeho služeb nebo kteří uživatelé kupují jeho produkty, můžeme je díky DMP najít, zacílit reklamu a navýšit tak efektivitu kampaně na maximum (vyšší míra prokliku, vyšší konverze, u direct kampaní retargeting). K třetímu způsobu, jak pracovat s daty, je potřeba největší součinnost, ale zároveň tento způsob poskytuje nejvyšší stupeň úspěchu. Jde o umístění měřícího kódu na vlastní web. Tento kód umožní pracovat s publikem, zjistit a definovat jeho chování na webu, poskytnout zpětnou vazbu, jak je třeba web upravit nebo jací lidé dělají konverze (objednávají, registrují a podobně), a následně lze tyto lidi přes weby a produkty CNC oslovit správným sdělením.

Jak to pak funguje v praxi?

Data o chování sbíráme napříč našimi obsahovými weby (třeba Reflex.cz, E15.cz, Auto.cz, iSport.cz, Maminka.cz Blesk.cz atd.) i skupinou, kde je například Mall.tv, Active Rádia nebo weby Mall Group. V DMP se nikdy nelze dostat ke zdrojové tabulce/databázi s hrubými daty. Respektive běžný uživatel se k ní nedostane. DMP vždy pracuje s „balíkem“ anonymních uživatelů, kteří splní dané podmínky, tedy „spadnou“ do definovaného segmentu/audience.

A co bezpečnost dat klientů, jak je ta ve vaší DMP ošetřena?

Data jsou uložena v placené instanci BigQuery, která podléhá přísným bezpečnostním politikám Googlu. Zároveň data klientů nikdy nemícháme s jinými daty a nepoužíváme je jinak, než pro předem vydefinovaný účel, který si s klientem vymezíme. Nikdy je nepoužíváme pro jiné kampaně a na přání klienta je smažeme.

V čem je vaše DMP jiná?

Platformu nám na míru vytváří developeři z naší vývojové dceřinky Gjirafa Tech. Můžeme tak pružně reagovat na potřeby trhu a jeho specifika. Naše DMP je zároveň úzce integrované s celým naším technologickým stackem, díky čemuž jsme připraveni i na budoucnost bez cookies. Například jeden z našich modulů je takzvaný identity management, kde si díky AI i bez cookies budeme umět spojit uživatele napříč zařízeními a prohlížeči. BISKO, jak se naše DMP jmenuje, nepracuje přímo s cookies, ale s „local storage“ uživatelů, v nichž jsou informace o chování uloženy. DMP se zároveň integruje s adserverem, kam dokáže poslat informaci o segmentu. V návaznosti na to umí adserver na daný segment zacílit reklamu v reálném čase v řádu milisekund. Takže pro klienty to znamená doporučování produktů či obsahu na relevantní publika či segmenty téměř okamžitě.

A dostanou klienti při takové službě i nějaké vyhodnocení?

Jasně, nabízíme post-campaign analýzy, které mohou díky datům z DMP doměřit dopad na značku, dopad na prodeje či u necílené kampaně doporučit cílení na nová publika. Také pomáháme zjistit, pro jaké uživatele je jejich produkt vhodný a na jakou cílovou skupinu by se měli nebo naopak neměli zaměřit.

Zavřít reklamu

Interaktivní kvíz otestuje míru mediální gramotnosti Čechů v kampani pro Člověka v tísni

Starší článek

Jörg Bauer posiluje vedení společnosti Kaufland

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé

Martina Říhová řídí vedle Active i CMI News

Martina Říhová, výkonná ředitelka společnosti Active Radio, kam patří například Evropa 2, nově řídí i spřízněnou společnost CMI News. Tu doposud vedl…
27. 5. 202227. 5. 2022
Média

Knowlimits se stává největší agenturou na trhu

Lokální agentura Knowlimits se na základě žebříčku velikosti klientského portfolia stává nejsilnější mediální agenturou v Česku. Pařížský institut RECMA,…
26. 5. 202226. 5. 2022
Marketing

Everli získala investici 22 milionů eur od italské společnosti United Ventures

Společnost Everli, přední evropské online tržiště s potravinami, získala další finanční prostředky ve výši přes půl miliardy korun pod vedením nového…
26. 5. 202226. 5. 2022
Kampaně

Tatra chce nabrat 500 lidí, spouští náborovou kampaň

Kopřivnická automobilka řeší nedostatek pracovní síly. Pro velkou kampaň vytvořila nový web, zapojí sociální sítě, billboardy i regionální tisk a rozhlas.
26. 5. 202226. 5. 2022
Reklama
ČEZ vize banner 300x250
Forum Media banner 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

DoDo posiluje vedení, novým CEO pro ČR a SR se stává Ivo Velíšek
BigBoard rozšiřuje online aktivity, společnost posílí Ferdinand Kraus z O2

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.