Foto: dm

Online shop společnosti dm slaví páté narozeniny

7. 3. 2023 14:03

— Mohlo by vás zajímat —

Fajn rádio si novým partnerstvím s Enterprise Esports otvírá dveře do gamingu

Fajn rádio z mediální skupiny Media Bohemia se v marketingu dlouhodobě zaměřuje na spolupráci s influencery a tiktokery z různých oblastí. Nyní prostřednictvím Enterprise Esports vstupuje do oblasti esportu a bude oslovovat milovníky gamingu.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Obliba online nakupování neustále roste a stále více lidí využívá možnosti nakupovat z pohodlí domova. Prvním z klasických retailerů s drogistickým zbožím, který tuto možnost svým zákazníkům nabídl, byla dm drogerie, která spustila svůj online shop před pěti lety.

Online shop společnosti dm se od svého spuštění neustále rozvíjel tak, aby zákazníkům poskytl co nejlepší nákupní zážitek. Jednou z prvních velkých novinek bylo propojení zákaznického konta online shopu s věrnostním programem. Zákazníci registrovaní v programu dm active beauty tak sbírají body a uplatňují eKupony i při online nákupech. Získané body pak mohou proměnit ve slevu na nákup v dm.

Přes online shop lidé nejčastěji nakupují objemné balíky se sortimentem pro domácí mazlíčky, papírovým zbožím, například kapesníky, či baby sortimentem.

Jiří Peroutka

Vedle nákupu mají zákazníci také možnost zjistit dostupnost zvoleného produktu v konkrétní prodejně. To je výhodné v momentě, kdy jako způsob doručení chtějí zvolit expresní vyzvednutí. Díky tomu mají jistotu, že bude jejich objednávka kompletní a budou si ji moci vyzvednout již do 90 minut od jejího zaplacení. „Tuto možnost využívá více než 25 procent zákazníků nakupujících online. Šetří čas zákazníků, snižuje u klasických online objednávek spotřebu obalového materiálu i vliv dopravy na životní prostředí,“ přibližuje Jiří Peroutka, manažer komunikace dm.

Jako způsob doručení lze zvolit kromě dodání do konkrétní prodejny dm také dodání na konkrétní adresu, která je dnes nejčastěji voleným způsobem doručení. „Přes online shop lidé nejčastěji nakupují objemné balíky se sortimentem pro domácí mazlíčky, papírovým zbožím, například kapesníky, či baby sortimentem. Pouze na online shopu totiž nabízíme megapacky produktů určených pro péči o dítě, typicky pleny a vlhčené ubrousky,“ vysvětluje Peroutka.

Největší rozvoj zaznamenal dm online shop v období koronavirové pandemie. Zatímco si lidé nechávali doručovat zboží domů, narostl obrat online shopu o 88 procent. Již se začátkem koronavirové pandemie v roce 2020 zaznamenal dm online shop 200% nárůst v počtu objednávek. Stávající přepravní kapacity tedy záhy dosáhly svého vrcholu. Společnost dm proto přišla s alternativním řešením, expedovat objednávky přímo z prodejen, díky kterému se lépe vyrovnala s neočekávaným náporem. Pomoc všech spolupracovníků s vyskladňováním objednávek bylo vítaným krokem, které urychlilo expedici zásilek.

V březnu a dubnu 2020 se do nového systému vybavení zásilek zapojilo celkem dvacet dva prodejen dm v jednotlivých krajských městech a v Praze. Provozovny musely splňovat požadavek přímého vstupu a dostatečného prostoru v zázemí. Online systém identifikoval dle stavu zásob prodejnu vhodnou pro přípravu a zkompletování objednávky. Po zabalení byla objednávka předána dopravci. Tímto způsobem bylo v uvedeném období zpracováno přes 16 000 objednávek.

Oblíbenost dm online shopu roste a objem objednávek neustále stoupá i po koronavirové pandemii. Za rok 2022 vzrostl počet objednávek o 28 procent oproti roku předcházejícímu. Zákazníci mohou vybírat z více než 13 000 produktů od více než 700 značek, které jsou jim dostupné také v mobilní aplikaci Moje dm. V té mohou využívat i další výhody, jako je například přístup k věrnostnímu programu, exkluzivní eKupony či sledování živých přenosů dmLIVE.

Foto: dm

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Další zajímavé čtení