DDB: noví lidé v nové éře

Reklamní agentura DDB prošla radikálními změnami a vyměnila ředitele na všech frontách. Přibrala nové zaměstnance a s týmem 30 lidí teď vyráží na trh. n Zuzana Janovská Řada zaměstnanců včetně několika ředitelů odešla a agentura začala žít nový život. Tehdy Richard Stiebitz,…

O naší virtuální výjimečnosti

Nedá se nic dělat. Žijeme ve virtuálním světě. Internetová komunikace je plná virtuálních vztahů, zprávy jsou plné historek, které vytvářejí virtuální obraz naší reality, politika je jedna virtuální pohádka (pokud v ní nejde o peníze), reklama je plná virtuálních slibů. Tohle všechno je (víceméně)…

Pivo s unikátně vybroušenou reklamou

Reklamy na pivo nemusí mít vždy přibalený vtip nebo historické poselství. Když jako první použijete kombinaci nejmodernějších technologií, máte rázem na světě unikátní spot. n Zuzana Janovská Konkrétně hovoříme o Davidu Wynn-Jonesovi a reklamě na pivo Granát, jež patří do rodiny…

GENERATION NEXT

Marcio M. Moreira, kreativní ředitel, McCann-Erickson WorldGroup a McCann-Erickson Worldwide „Dokud budu živ, budu věřit tomu, že reklama je technika využívající to nejlepší z umění a vědy. Je možné, že v budoucnu bude označována za umění, ale je to jako s Michelangelem. Nemyslím…

Pár francouzských polibků

Francouzská reklama by možná mohla něco vypovídat o svých tvůrcích, mají svébytný humor, nebojí se erotiky a jsou zkrátka fajnšmekři. Někdy se z nich ale stávají pojídači žab a hlemýžďů, takže přestávají být sympatičtí. Kouzlo ovšem jejich reklamě nechybí. Agentura Louis XIV DDB. Hořčice dává…

Co vymýšlí agentura roku?

Deutsch byla časopisem Advertising Age vyhodnocena jako nejlepší reklamní agentura v USA. Drtivou většinu reklam, kterými si zasloužila pozornost komise, jež agenturu roku vybírala, však na českém trhu nemáme možnost nikdy uvidět. Proto jsme poprosili Donnyho Deutsche, aby nám pár ukázek tiskových…

Budeme pít alkohol „light“?

Pít a přitom netloustnout? Výrobci alkoholických nápojů se snaží najít cestu pro nízkokalorické verze. Není to však jednoduché. Že se pití alkoholu neslučuje se zdravým životním stylem, je zřejmé. Mnohem větší problém ovšem představuje pro návštěvníky (a především návštěvnice) barů kalorická hodnota…

Jednou nohou v EU

Počátkem února se konala již tradiční konference o rozvoji obchodu v ČR (2003). Většina účastníků se již těší na vstup do EU, někteří však také nabádají k opatrnosti. Konferenci organizovaly společnost INCOMA Consult, Svaz obchodu ČR a VŠE Praha. Výzkumná společnost GfK Praha uskutečnila…

Český výzkum trhu dohání vyspělý svět

Český výzkum trhu dlouhodobě roste, a to rychleji než ve vyspělých zemích. Předběžné údaje za loňský rok tento trend potvrzují. Vycházím ze svých znalostí — tedy ze situace přibližně 2/3 českého výzkumu trhu, reprezentovaného v současnosti 12 členskými agenturami SIMARu, které jsou pravidelně…

Zimní promotion stále lákavější

n Bohuslav Bohuněk Zájem o zimní sporty láká řadu firem, které se snaží ukousnout trochu z jejich popularity ve prospěch svého jména a svých značek. Základní forma, jakou tak činí, je dobře známá: sponzoring s možností prezentace firmy v rámci závodů ať již formou log umístěných…

Přišla chřipka, radujme se

Minulý týden to začalo — vypukla chřipková epidemie. Jestli pomůže vylepšit příjmy farmaceutických firem po předchozích dvou hubených letech, je zatím otázka, každopádně výrobci doufají. n Bohuslav Bohuněk „Prognózovat vývoj trhu s léky proti chřipkovým onemocněním je velice těžké, protože vše závisí…