„Private labels“ v ČR v roce 2002

Úroveň informovanosti českých spotřebitelů o existenci výrobků s maloobchodní značkou (private labels) v obchodní síti se ve srovnání s rokem 2001 zvýšila. Zároveň byl zaznamenán jistý pozitivní posun v postojích českých spotřebitelů k výrobkům privátních maloobchodních značek,…

Jezdíte off-roadem? Podporujete teroristy!

Jestli máte v garáži terénní automobil, pak podporujete arabské teroristy! Alespoň to tvrdí reklamní kampaň, jež paroduje protidrogové spoty americké vlády. n Jindřich Jirásek Miliony řidičů ve spojených státech, kteří vlastní automobil kategorie SUV, pomáhají teroristům v útocích na jejich…

Má být placení za tendry povinné?

Ředitel Registru reklamních agentur reaguje na názorový střet mezi Asociací reklamních agentur (AKA) a Českým svazem značkových výrobců (ČSZV). V současnosti nás téměř všichni klienti Registru žádají o radu ohledně placení skicovného. Nedávno se v souvislosti s touto záležitostí plně…

Hodí se na propisky i na vzducholoď

Jak ministři, tak výzkum se shodli na stejném logu pro informační kampaň o Evropské unii. Co všechno v sobě skrývá, za tým TBWA vysvětlují Petr Holický a Antonin Kopp. n Gabriela Stará Inspirovali jste se podobnými kampaněmi, které běžely v zahraničí? Moc kampaní jsme k dispozici…

Ministři zvolili proevropské logo

Přestože ministerstvo zahraničí (MZV) tvrdí, že připravuje výhradně „informační“ kampaň o EU, vybrané logo, které ji provází, je silně proevropské. Proč? n Gabriela Stará Odbor komunikační strategie MZV představil logo, které bude provázet kampaň před referendem o vstupu ČR do Evropské unie. Ze…

Dan Wieden,

prezident a kreativní ředitel reklamní agentury Wieden & Kennedy, Portland „Chtěli jsme s Davidem vytvořit místo, kde bude kreativita vždy prvořadá a kam budou lidé přicházet, aby dělali nejlepší práci své kariéry,“ zdůvodňuje Dan Wieden založení reklamní agentury Wieden & Kennedy. „Toho…

Nová segmentace spotřebitelek Nike

Nesnášíš „jogging“? Máš chuť vraždit, když ti někdo zabere tvůj oblíbený rotoped? A nebo toho spíš víc prokecáš, než nacvičíš? To jsou otázky, podle kterých si značka Nike dělí své spotřebitelky. n Bohuslav Bohuněk Koncept společnosti Nike je postaven na šesti ženských typech: Atletce, Dříčce, Akční…

Konkurence obohacuje trh, neničme ji

Ve všech výrobních odvětvích, tedy i v pivovarnictví, platí, že konkurenční prostředí obohacuje trh, a tedy i zákazníka. Již na začátku 90. let bylo ale jasné, že do hry o obsazení českého pivního trhu vstoupí výrobní giganty, které se budou snažit převálcovat…

Maloobchod končí expanzi

Celkový obrat 10 největších obchodních řetězců v loňském roce dosáhl 192 mld. Kč a vzrostl oproti roku 2001 o 13 mld. Kč. Tržní podíl top 10 v rychloobrátkovém zboží přitom již přesahuje 50 %. Podle společnosti Incoma Research, která šetření provádí, se růst řetězců zpomaluje,…

Kdo: Laveta.cz

Co: internetový obchod s dětským textilem Plus: nezvyklý a potřebný sortiment Minus: zatím nesplňuje standardy běžných internetových obchodů, např. neumožňuje platbu kartou, katalog pouze v pdf Specializovaný maloobchod kojeneckého zboží vznikl již v roce 1992. Vzhledem k nedostatečné…

Za spotřebitelem do hor

Na samplingu produktů, na soutěži a na aktivitách spojených se sponzorováním Českého poháru ve snowboardingu postavily svoji zimní kampaň bonbony Verbena. n Bohuslav Bohuněk Pozice bonbonů Verbena je definována jako kombinace příjemné a účinné formy prevence a doplňkové léčby…